stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 340363
  • 23 فروردین 1400 - 11:48
1
فرمانده انتظامی استان مرکزی:

۲۷ درصد از جرایم فضای مجازی سال گذشته استان مربوط به برداشت های غیرمجاز است

۲۷ درصد از جرایم فضای مجازی سال گذشته استان مربوط به برداشت های غیرمجاز است
مرکزی_ فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۲۷ درصد از جرایم فضای مجازی پارسال این استان مربوط به برداشت غیرمجاز، ۱۷ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۶ درصد نیز مربوط به سایر جرایم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی بوده است. 
قلم | qalamna.ir :

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: در طول یک سال گذشته و با شیوع کرونا و محدودیت‌هایی ناشی از این بیماری، مردم بیش از پیش به فضای مجازی روی آورده‌اند و افزایش فزاینده استفاده از این فضا، رعایت برخی نکات ایمنی را نیز ضروری کرده است. 

وی افزود: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا این استان، پس از بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در زمینه‌های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب و کلاهبرداری رایانه‌ای، بیش از ۱۸ میلیارد ریال را به‌ حساب شکات عودت داده شد. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از جرایم به وقوع پیوسته پارسال این استان مربوط به کلاهبرداری و جرائم اینترنتی است، ابراز کرد: پلیس فتا استان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان مرکزی در تمام روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای رسیدگی به شکایت مردم و ارایه مشاوره دارد.

 سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: شهروندان در ایام تعطیل می‌توانند با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند. 
 

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.