stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33992
  • 20 خرداد 1395 - 17:58
2

آزاد سازی واردات برنج یا ساخت فرودگاه ؟!/یقه گیری «برنجی» روی باند فرودگاه

آزاد سازی واردات برنج یا ساخت فرودگاه ؟!/یقه گیری «برنجی» روی باند فرودگاه

هر زمانی که نیاز شود درخواست ایشان را که غیر قانونی بوده، منتشر می کنم. موضوع ما اصلا واردات برنج نبود و حتی در فصل کشت هم ممنوع بوده و الان هم ممنوع است!

قلم | qalamna.ir :

۱۶-۶-۷-۱۵۳۱۳۲ قلم به نقل از سایت اصلاحات – بارانا موسوی: تنها سه روز پس از دیدار نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی با رهبری و تاکید ایشان بر پرهیز از کشمکش زبانی، تشنج و یقه گیری،  روز سه شنبه در حالیکه نمایندگان طی نگارش نامه ای از فرمایشات رهبری تقدیر و تشکر می کردند. صحن علنی مجلس شاهد نخستین «یقه گیری» مجلس دهم بین معاون وزیر جهاد کشاورزی با یکی از نمایندگان بود. درگیری که بازتاب وسیع آن باعث شد تا به ابعاد نخستین تنش و مشاجره مجلس جدید بپردازیم.

اما ماجرا از این قرار بود که در روزسه شنبه گذشته در حالیکه «علی مطهری» در غیاب لاریجانی و پزشکیان ریاست مجلس را برعهده داشت «خلیل آقایی» معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی، هنگام نطق محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ، با عزت‌ا… یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل، بر سر موضوعی درگیری لفظی پیدا کرد که به دنبال این درگیری، معاون وزیر به گفته برخی از شاهدان یقه‌اش را با فریاد و عصبانیت پاره کرد. براساس این گزارش، در این هنگام نمایندگان به دور آقایی جمع شدند و یکی از نمایندگان نیز قصد کرد تا با گرفتن دستش جلوی دهان وی، او را آرام کند، که گویا شدت گرفتن این ماجرا باعث شد تا بالاخره نمایندگان وی را به بیرون صحن مجلس هدایت کنند.

اما در حالیکه تصاویر منتشر شده حاکی از خودزنی قائم مقام وزیر در صحن مجلس را داشت برخی مدعی شدند که نماینده مردم آمل وی را مورد حمله قرار داده و یقه وی را پاره کرده‌‌است.  اما عزت ا… یوسفیان ملا نماینده مردم آمل که با خلیل آقایی درگیر شده بود در همین رابطه به فارس گفت: واردات برنج را ‌آزاد کرده‌اند و همین موضوع عامل اعتراض بنده به معاون وزیر جهاد کشاورزی شد. وی ادامه داد: روز سه شنبه در صحن علنی مجلس به سراغ آقای آقایی رفتم و به وی نسبت به آزاد کردن واردات برنج اعتراض کردم که وی برافروخته شد و با عصبانیت فریاد زد. البته خبرگزاری ایسنا هم به نقل از یوسفیان ملا نوشت که «وزارت جهاد کشاورزی برنج وارد کرده بود و ما نمایندگان شمال به وزیر نامه‌ای نوشته بودیم تا از واردات برنج جلوگیری شود؛ آقای آقایی عصبانی شد و یقه‌اش را نیز خودش باز کرد. او ادامه داد: ایشان کار زشتی کرد و حرف بدی نیز در این جریان زده نشد»

همچنین نماینده آمل در همین رابطه صبح امروز(پنج شنبه) نیز با حضور در برنامه رضا رشید پور(حالا خورشید) با اشاره به اتفاق و درگیری بوجود آمده گفت: «شما به فیلم ها و تصاویر نگاه کنید متوجه می شوید که معاون وزیر خودشان پیراهنشان را پاره کردند و من اصلا در صحنه درگیری حضور ندارم.» یوسفیان ملا تاکید کرد: تقاضای بنده از معاون وزیر جهاد کشاورزی نامعقول و شخصی نبوده است و ۵۰ نماینده این تقاضا را داشته اند. نماینده مردم آمل همچنین درباره تقاضا از معاون وزیر جهاد کشاورزی برای احداث فرودگاه هم گفت: «بحث زمین فرودگاه مطرح بوده است اما ایشان تنها یک رابط هستند و اسناد دستور وزیر موجود است و ایشاد نمی تواند با این طرح مخالفت یا موافقت کند.»

یوسفیان ملا در حالی در این برنامه برای نخستین بار از ماجرای درخواست تبدیل یک زمین به فرودگاه سخن گفت که وی پیش از این تنها موضوع آزادسازی برنج را موضوع درگیری خودش با معاون وزیر اعلام کرده بود. اما خلیلی آقایی نیز در همین رابطه روایت دیگری را نقل کرد. او در مصاحبه خود با روزنامه قانون در خصوص یقه گیری روز سه شنبه مجلس گفت:  «اگر کمی به عکس و فیلم های منتشرشده دقت کنید ، متوجه می‌شوید که بنده پیراهنم را پاره نکردم.وی در توضیح ماجرا خاطرنشان کرد که آقای یوسفیان ملا دوشنبه دردیداری که با وزیر داشتند درخواستی غیر قانونی طرح کردند و پرخاشگرانه از وزارت جهاد کشاورزی خارج شدند.

آقایی ادامه داد : یوسفیان ملا حدود ۶/ ۷ ماه در حال پیگری آن موضوع است که به نتیجه نرسیدند و روز سه شنبه نیز سرانجام با توهین و کلمات رکیک به من فحاشی کردند. من به ایشان یادآوری کردم که امروز روز اول ماه مبارک رمضان است،بنابراین ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کنید و خدا را بالای سر ناظر بدانید این اقدامات برازنده شما و مردم شریف آمل نیست و کاری که انجام می دهیم باید براساس قانون باشد اما رفتار شما غیر قانونی است.ضمن اینکه آقای وزیر این موضوع را بررسی می کنند.وی ادامه داد : ایشان دوباره شروع به فحاشی کردند و می‌گفتند قانون بنده هستم شما چه کاره هستید و در این حین یقه من را کشید و دکمه های پیراهن  من پاره شد اگر با دقت به عکس نگاه کنید با نوک انگشت پیراهنم را گرفتم بلند شدم،ایشان کنار بنده نشسته بود وقتی یقه بنده را گرفت و پاره کرد.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در این گفت و گو هم تاکید کرد که  موضوع اصلا واردات برنج نبوده است.خود ایشان آگاه هستند که موضوع چه بود و درخواست ایشان به صورت کتبی موجود است و هر زمانی که نیاز شود درخواست ایشان را که غیر قانونی بوده،  منتشر می کنم.  موضوع ما اصلا واردات برنج نبود و حتی در فصل کشت هم ممنوع بوده و الان هم ممنوع است.!

اما موضوعی که آقایی از آن یاد می کند همان ساخت فرودگاهی است که صبح امروز یوسفیان ملا برای نخستین بار پس از ادعای واردات برنج به آن اشاره کرد. گویا آنطوریکه روزنامه شرق در گزارش خود از قول خلیل آقایی نوشته یوسفیان ملا، می‌خواهد ۴٠٠ هکتار زمین مرکز تحقیقات برنج در بابل را تبدیل به فرودگاه کند و وزارت جهاد کشاورزی به دلیل اینکه این زمین از نوع درجه یک (زمین با خاک بسیار مرغوب) است و تغییر کاربری آن از کشاورزی به مرکز خدماتی مانند فرودگاه، غیرکارشناسی است، با آن مخالفت کرده و همین مسئله او را به‌شدت عصبانی کرده است». عزت‌الله یوسفیان‌ملا آن‌گونه که مسئولان جهاد کشاورزی می‌گویند، از سال ٩٣ به دنبال احداث فرودگاه در اراضی گاودشت است. زمین انتخابی او که درخواست تغییر کاربری آن را هم دارد ۴٠٠ هکتار زمین از اراضی درجه یک کشاورزی است که اکنون در مرکز تحقیقات برنج شمال و گاوداری وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت در حوزه شهرستان بابل قرار دارد؛ اما نکته اینجاست که یوسفیان‌ملا در نامه‌ای که خطاب به حجتی، وزیر جهاد کشاورزی برای احداث فرودگاه نوشته است از این اراضی به ‌عنوان زمین‌های لم‌یزرع یاد می‌کند. در حالیکه وزارت جهادکشاورزی و تحقیقات محلی خلاف ادعای این نماینده را ثابت می کند. اما با این وجود دعوای این یوسفیان ملا برای ساخت فرودگاه در حالی به درگیری کشیده شد که استان مازندران هم اکنون از سه فرودگاه برخوردار بوده به گفته برخی کارشناسان محلی هم اکنون نیازی به ساخت یک فرودگاه در این استان نیست. اما نکته جالب اینجاست که در نخستین دیدار نمایندگان مجلس دهم با رهبری که یکشنبه گذشته انجام داد. آیت الله خامنه ای نیز در همین رابطه به خطاب به نمایندگان ضمن اشاره به در خواست های نامعقول اظهار کردند: «فرض کنید در فلان استان اصرار است بر اینکه فرودگاه ایجاد بشود -خب فرودگاه از چیزهای پُرخرج است؛ جزو موضوعات پُرخرج و زیربناهای پُرخرج، یکی فرودگاه است- فرض کنید فرودگاه لازم دارند. شما نگاه میکنید می‌بینید که خب این فرودگاه برای اینجا واقعاً لازم نیست؛ بله، یک امتیازی برای آنجا است لکن خب در همسایگی آن، در این طرفش در آن طرفش فرودگاه‌های نزدیک هست، من‌باب مثال؛ پول مملکت را، توانایی‌های مملکت را، فرصتهای کشور را صرف کنیم برای یک چیزی که اولویّت ندارد! اینجا شما این مصلحت ملّی را ترجیح بدهید بر آن مسئله و مصلحت منطقه‌ای و محلّی. بنابراین بنده نمیگویم بکلّی به خواستهای منطقه‌ای بی‌اعتنائی کنید، که خب چنین چیزی امکان ندارد، امّا آنجایی که با مصلحت ملّی یک معارضه‌ای دارد، حتماً مصلحت ملّی را در قانونگذاری رعایت کنید.»

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.