stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33903
  • 08 خرداد 1395 - 13:57
7

رئیس جمهوری فرانسه همچنان مصمم بر اصلاحات کارگری/آزادی انبارهای سوخت از دست اعتصاب‌کنندگان

پلیس فرانسه اعلام کرد که ۱۵ انبار سوخت در این کشور از تصرف اعتصاب کنندگان خارج کرده و با آزاد شدن این انبارهای سوخت بحران سوخت در این کشور که به دنبال بالا گرفتن اعتصاب‌ها به وجود آمد کاهش پیدا کرده است.

قلم | qalamna.ir :

1463480542666_europe1.jpgدویچه وله: این در حالی است که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به معترضان هشدار داده که به آنها اجازه نخواهد داد اقتصاد فرانسه را دچار “خفگی” کند.

در همین حال یک سخنگوی وزارت حمل و نقل فرانسه روز جمعه اعلام کرد: وضعیت تامین سوخت این کشور در سراسر فرانسه در حال بهبود پیدا کردن است.

این اتفاق به دنبال یک هفته اعتراضات کارگری در فرانسه و کمبود سوخت ناشی از این اعتراضات افتاده است. اصلاحات پیشنهادی دولت فرانسه در بازار کار سبب شد که اعضای اتحادیه‌های کارگری فرانسه در سراسر این کشور به منظور اعتراض به خیابان‌ها بیایند. این اعتراضات شامل اعتصاب‌های انجام شده از سوی کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای، مسدود شدن دسترسی به انبارهای مواد غذایی و سوخت از سوی رانندگان کامیون و درگیری گروه‌های چپ گرای افراطی با نیروهای پلیس بوده است.

روز پنجشنبه براساس اعلام وزارت کشور فرانسه، بالغ بر ۱۵۰ هزار معترض به خیابان‌های این کشور آمدند.

روز جمعه نیز پلیس فرانسه همه ۱۵ انبار سوخت مسدود شده توسط اعتصاب کنندگان را پاکسازی کرد اما براساس اعلام وزارت حمل و نقل فرانسه یک تاسیسات دیگر همچنان به دلیل اعتصاب بسته مانده است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل فرانسه اظهار کرد: آزاد کردن این انبارها موجب افزایش ظرفیت تحویل سوخت به تعداد بیشتری از پمپ بنزین‌های فرانسه خواهد شد.

با این حال به رغم آزاد شدن این تاسیسات همچنان شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه نفت فرانسه یا بسته بوده و یا به دلیل موج اعتراضات با ظرفیت کمتری فعالیت دارند. در عین حال محدودیت‌هایی برای رانندگان فرانسوی اعمال شده تا در بسیاری از پمپ بنزین‌های شهر پاریس هر نفر تنها به میزان ۴۰ یورو می‌تواند سوخت خریداری کند. با این حال اتحادیه‌های کارگری فرانسه گفته‌اند که به دنبال طولانی کردن اعتصاب‌ها نیستند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که به معترضان اجازه نخواهد داد اقتصاد این کشور را دچار خفگی کند.

وی روز جمعه در سخنانی در اجلاس گروه هفت در کشور ژاپن گفت: من همچنان بر موضع خود می‌ایستم زیرا فکر می‌کنم که این اصلاحات خوب است.

همچنین دولت فرانسه گفته که به اعتقاد آن تغییرات اعمال شده در قوانین مربوط به اضافه کاری و حقوق روزهای تعطیل و اخراج و استخدام کارگران برای کاهش بیکاری ضروری است.

با این حال نمایندگان کارگران دولت فرانسه را متهم به تسلیم شدن در مقابل شرکت‌های تجاری بزرگ و دست برداشتن از حقوق کارگران کرده‌اند.

فیلیپ مارتینز رئیس اتحادیه کارگری سی جی تی گفت که اتحادیه‌ها آماده‌اند تا به پای میز مذاکره با دولت فرانسه بازگشته و در صورت عقب نشینی مقام‌ها اعتراضات را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر توپ در زمین دولت فرانسه است ما به دنبال طولانی‌تر کردن اعتراضات نیستیم و از روز دوشنبه این اعتراضات می‌تواند متوقف شود با این حال روز جمعه اتحادیه‌ها اعلام کردند که در عین حال می‌توانند در برگزاری بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در شهرهای فرانسه، با برگزاری اعتراضات اخلال ایجاد کنند.

این رقابت‌ها قرار است از تاریخ ۱۰ ژوئن در فرانسه برگزار شود همچنین یک فدراسیون متعهد به کارفرمایان فرانسوی موسوم به فدراسیون مدف آنچه را که شیوه‌های تبهکارانه مورد استفاده اتحادیه‌ها خواند و همچنین تاثیر اعتراضات بر بازیابی اقتصادی فرانسه را محکوم کرد.

پییر گاتاز، رئیس این فدراسیون از دولت فرانسه خواست در مقابل ارعاب آنها مقاومت کند.

همچنین مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه مشابه فرانسوا اولاند در قبال درخواست لغو لایحه اصلاحات کارگری مقاومت کرد با این حال نخست وزیر فرانسه گفت که ممکن است تغییرات یا بهبودهایی در این لایحه صورت گیرد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.