stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33883
  • 07 خرداد 1395 - 14:04
6

حق شناس: نباید وزرای دولت روحانی از رسانه ها فراری باشند/ سخنگوی دولت تغییر کند

حق شناس: نباید وزرای دولت روحانی از رسانه ها فراری باشند/ سخنگوی دولت تغییر کند

تیم رسانه ای دولت در سه سال گذشته به شدت ضعیف و ناتوان ظاهر شده است.

قلم | qalamna.ir :

محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص عملکرد حوزه رسانه ای دولت در پاسخ به مخالفان، گفت: کاملا با این موضوع که دولت در حوزه رسانه نقطه ضعف دارد، موافق هستم. بارها هم گفتیم که متاسفانه تیم رسانه ای دولت در این سه سال گذشته به شدت ضعیف و ناتوان ظاهر شده است. معمولا می بینم که آقای روحانی در این حوزه تنها هستند. زمانی که آقای روحانی موضعی می گیرند، تیم رسانه ای ایشان با فاصله خیلی زیادی باید بدوند دنبال آقای رئیس جمهور تا به ایشان برسند. این نقطه ضعف جدی تیم رسانه ای دولت است. این موضوع علی القاعده بر می گردد به نگاهی که دولت به حوزه رسانه دارد. به نظر می رسد چون دولت این نگاه کلان را به حوزه رسانه ندارد و اطرافیان آقای رئیس جمهور  اهمیت جایگاه رسانه را خیلی نمی دانند، حوزه رسانه ای دولت می افتد دست کسانی که یا تخصص ندارند یا ایده های رئیس جمهور را باور ندارند. بنابراین از این جهت، سیستم کاملا منفعل است.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار آریا در خصوص راهکارهای تقویت حوزه رسانه ای دولت، گفت: از آنجا که خود رسانه ها در چارچوب منافع ملی عموما حرکت می کنند، دولت باید کمک کند تا رسانه ها بصورت آزادانه فعالیت کنند. باید به رسانه هایی که وابستگی به حوزه خاصی ندارند، در مقایسه با رسانه هایی که متاسفانه وابستگی های مالی و یا تشکیلاتی دارند و عموما هم به جریان مقابل دولت، وابستگی دارند، بیشتر کمک شود. در واقع رسانه های آزاد باید حمایت و کمک بیشتری شوند تا بتوانند از فرصت قانونی که دولت در اختیارشان قرار داده، بهترین بهره را ببرند. در مقابل حمایت هایی که از رسانه های مقابل آنها می شود، محدود شود. همه اینها فضایی را ایجاد می کند که رسانه به طور اتوماتیک و خودکار به وظایفش عمل کند.
مدیر مسئول سابق روزنامه اعتماد ملی در ادامه افزود: دولت نتوانسته ارتباط منطقی با رسانه برقرار کند. قبلا وعده داده شده بود که آقای رئیس جمهور هر ۱۰۰روز یک بار در رسانه رسانه ملی به مردم گزارش می دهند، که این امر محقق نشد. من پیشنهادم این است که آقای روحانی باید این برنامه را ماهیانه یکبار در فضای مطبوعاتی برگزار کند و با مردم حرف بزند و با این عمل اعلام کند که مطبوعات و رسانه ها به نوعی نماینده مردم هستند؛ بدین معنا که گفتگو با رسانه ها یعنی گفتگو با مردم. آقای روحانی باید وزرا و مسئولین خود را هم مستلزم کنند که پاسخ گوی مردم و افکار عمومی باشند. ما وزرایی را در این ۳،۴ساله داریم که کمتر در مجامع حضور دارند و مردم آنها را نمی شناسند. این خیلی نقطه ضعفی بزرگ برای دولتی است که در حال کار است و از مردم رای گرفته و رای می خواهد. نباید وزرای این دولت از مطبوعات و مردم فراری باشند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان تاکید کرد: به نظر من حوزه ارتباطات و سخنگوی دولت هم باید مستقل شود. امروز شاهد این هستیم که یکی از معاونین رئیس جمهور که گرفتاری های زیادی به خصوص در حوزه برنامه و بودجه کشور دارد، در کنار آن کار بزرگ سخنگویی هم به عهده وی گذاشته شده که این موضوع به هر دو کار لطمه زده است. باید در دولت موقعیت و جایگاه سخنگویی به فردی سپرده شود که تنها وظیفه سخنگویی و ارتباط با رسانه را داشته باشد، تا بتواند پاسخگوی مشکلات دولت و مردم باشد. این اقدام برای دولت بهتر است. / آریا

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.