stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 33828
  • 03 خرداد 1395 - 4:04
7

جایزه بهترین بازیگری و فیلمنامه به شهاب حسینی و اصغر فرهادی رسید

جایزه بهترین بازیگری و فیلمنامه به شهاب حسینی و اصغر فرهادی رسید

اختتامیه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن از ساعت ۲۱:۱۵ به وقت ایران آغاز شد و کن لوچ جایزه بهترین فیلم را برد و از ایران نیز اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلمنامه و شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر را از آن خود کردند.

قلم | qalamna.ir :
در ابتدای این مراسم عوامل فیلم‌های مختلف برای آخرین بار از روی فرش قرمز عبور کردند. اصغر فرهادی نیز به همراه ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و بابک کریمی از روی فرش قرمز عبور کردند. در میان داورانی که از روی فرش قرمز عبور کرده‌اند نیز کتایون شهابی از ایران حضور دارد.
 
با آغاز بخش اصلی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کنَ؛ اهدای جوایز نیز آغاز شده است.
 
دیپلم افتخار بخش فیلم کوتاه به خوان خیمنز برای فیلم تایم کد رسید.
 
در بخش دوربین طلایی جایزه اصلی به هدا بنیامیا برای فیلم Devines رسید.
 
در بخش تقدیر ویژه داوران از ژان پیر لئو بازیگر کهنه‌کار فرانسوی تقدیر کردند.
 
در ادامه این مراسم؛ موسیقی متن برخی فیلم‌هایی که سال‌های گذشته نخل طلا را برده بودند؛ به صورت زنده توسط گروه موسیقی انجام شد.
 
در ادامه این مراسم، شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر را گرفت.  
 
شهاب حسینی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن گفت: مطمئنم روح پدرم الان نظاره گر من است از اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی تشکر می کنم این جایزه را از مردم دارم پس به آنها تقدیم می کنم.
 
جایزه بهترین فیلمنامه نیز به اصغر فرهادی رسید و جایزه بهترین کارگردانی به «اولیور آسایاس» به خاطر فیلم «خریدار شخصی» این جایزه را دریافت کرد.
 
اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره گفت: روزی به همراه فیلمبردارم برای تماشای نسخه نهایی «فروشنده» به سینمایی رفتیم مسئول سالن گفت بیست دقیقه برای اماده شدن فیلم لازم است و در این فاصله فیلمی برایتان بگذارم؟ گفتم اگر خسته کننده نیست بگذار و آن فیلم «مد مکس» جورج میلر بود همان موقع گفتم این نشانه خوبی است. فیلم های من فیلم های شادی نیستند اما خوشحالم که با جوایزم مردم ایران یا حداقل بخشی از آنها را شاد می کنم.
 
در ادامه جایزه گرند پری هم به خاویر دولان برای  فیلم «این فقط پایان دنیا است» رسید. و درنهایت نخل طلا به فیلم جدید کن لوچ رسید.
 
کارگردان فیلم «در جست و جوی اریک» توانست به خاطر فیلم «من دانیل بلیک» جایزه نخل طلای شصت و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن را به خودش اختصاص دهد.
 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.