stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 33799
  • 01 خرداد 1395 - 10:59
8

سروش: مجلس دهم آماده کمک به دولت برای حل مشکلات است

سروش: مجلس دهم آماده کمک به دولت برای حل مشکلات است

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال و اقتصاد دغدغه اول مردم است و اولویت اول مجلس دهم هم همین دغدغه های مردم است.

قلم | qalamna.ir :

ابوالفضل سروش اظهار کرد: در دو ماهی که از انتخابات گذشته است مردم اولین دغدغه خود را اشتغال و سپس اقتصاد اعلام کرده‌اند. مردم می‌گویند حرفی نداریم که تورم باشد ولی شغلی باید وجود داشته باشد که جنس گران را بخریم.

وی افزود: پس از اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی، بهداشت و درمان اولویت دیگری است که دولت یازدهم در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

سروش با اشاره به لزوم تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: باید با دولت جلسات مختلفی برگزار کنیم تا متوجه شویم شکل کار کجاست تا اگر به قانون نیازمندیم، قانونگذاری کنیم و جایی که لازم است از اختیار نظارت خود در مجلس استفاده کنیم. واقعیت این است که قانون به اندازه کافی وجود دارد ولی بعضی از قوانین خوب اجرا نمی شود. بعضی قوانین شفاف نیستند که در کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس می‌توانیم قوانین را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر لازم باشد آنها را بازبینی کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی هم باید بررسی کنیم که چه قوانینی در این راستا وجود دارد و چه قوانینی مورد نیاز است تا آنها را در مجلس تصویب کنیم. همچنین از بعد نظارت مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا اقتصاد مقاومتی در شعار باقی نماند. به هر حال مجلس آماده کمک به دولت است.

این منتخب مردم تهران در پایان با بیان اینکه برجام یک سند سیاست خارجی و یک اقدام ملی بود که همه نهادهای نظام آن را قبول کردند، اظهار کرد: برجام مقدمه بسیاری از اقدامات در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی است. ما در برجام دنبال تعامل بین المللی خوب با دنیا هستیم و امیدواریم این تعامل به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند. مجلس در کنار دولت به اجرای برجام کمک می‌کند./ایسنا

هشتگ: , , ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.