stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 337550
  • 22 فروردین 1400 - 4:26
0

حضور باروز برای کشتی ایران بهتر بود

قلم | qalamna.ir :

گروه ورزشی: مدیر تیم های ملی کشتی آزاد گفت: تیلور فقط یک حریف برای حسن یزدانی خواهد بود و باید برای کشتی گیران روس و آذربایجان هم برنامه داشت.محسن کاوه درخصوص شانس کسب سهمیه کشتی آزاد در مسابقات آلماتی گفت: حسین نوری و اتفاقی که باعث شد سهمیه را از دست بدهد، نشان داد بچه های ما روز مسابقه حواس شان را خوب جمع کنند. کشتی فقط قوای بدنی نیست و یک اتفاق می تواند کشتی را از دست ما خارج کند. بچه های ما علاوه بر اینکه باید کشتی را خوب شروع کنند، باید بتوانند کشتی را خوب هم تمام کنند. آنها می توانند سهمیه ها را بگیرند چون خوب تمرین کرده و توانایی زیادی دارند. این تازه شروع کار ما برای المپیک است امیدوارم ایستگاه اول را با قدرت پشت سر بگذاریم.
 
وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا تاکید کرد: ما بلافاصله بعد از گزینشی، آسیایی را داریم. علاوه بر این سه وزنی که درگیر سهمیه هستند سه کشتی گیر دیگر را در این اوزان اعزام کردند. نیروهای جوانی هستند که ان شاءالله از این میدان به خوبی استفاده کنند تا ما بتوانیم برای آینده کشتی مان بهتر کار کنیم. به خاطر بحث کرونا سالن های کشتی ما تعطیل هست و این خلا بزرگی برای ما است. بهتر است همین موجودیت را حفظ کنیم.

کاوه در خصوص از دست دادن چند مسابقه بین المللی و انتقاداتی که در این خصوص مطرح شد، خاطرنشان کرد: درست است که کشتی یک ورزش انفرادی است اما تمریناتش گروهی است و در دوره کرونا تمام باشگاه های ما تعطیل بودند و طبق چیزی که در لیگ دیدیم بچه ها از تمرینات فاصله داشتند. در هفته اول لیگ بچه ها خوب نبودند و به مرور در فینال لیگ بهتر شدند. بچه ها احتیاج به تمرین داشتند و باید المپیک را مد نظر داشتیم و ۸ اردو به انجام رسید و کشتی گیران در شرایط تمرینی قرار گرفتند. کشتی اینطور است که وقتی یک نفر خوب تمرین کند و به مهارت هایش برسد از نظر روحی و روانی هم بهتر می شود و الان بچه های ما بهتر شدند و باید حالا اعزام هدفمند داشته باشیم. ما باید هم المپیک را در نظر بگیریم، هم جهانی نروژ و هم بحث پشتوانه سازی را.
 
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در مورد مسابقات انتخابی نوجوانان در رامسر تصریح کرد: باید تشکر کنیم از مسئولان استان مازندران که پای کار آمدند. حالا امیدوار هستیم اتفاقی نیافتد. میزبان خیلی سعی کرد پروتکل ها رعایت شود و تست گرفته شد. یک خوبی که داشت تقسیم سکوها بود. اگر اشتباه نکنم برای اولین بار بود که دو تا کشتی گیر لرستانی اول شدند و یکی هم مرکزی قهرمان شد و مازندران و تهران نماینده های کمتری روی سکو داشتند. اگر یک کشتی گیر مثلا از ساوه قهرمان نوجوانان شود انگیزه ای برای بقیه بچه های آن استان می شود و سالن های شان رونق می گیرد. یا دو نفری که از لرستان آمدند، این استان سبقه قدیمی در کشتی دارد و مسئولان باید بیشتر کار کنند. در این رده سنی در گذشته نوجوان ما به خاطر رقابت بین مربیان که من در آسیا ۷ تا مدال گرفتم و فلانی هم باید ۷ طلا بگیرد، وزن کم می کرد، درحالیکه این بار ما شب فینال شاهد کاهش وزن یک کیلو یا یک کیلو و نیم بودیم. نوجوانان مسیری است برای قهرمانی جهان در رده بزرگسالان و هدف نباید نوجوانان باشد.

سرمربی تیم ملی جوانان ابراز امیدواری کرد که مسابقات کشتی آزاد جوانان هم به خوبی برگزار شود و ادامه داد: باید حتما برنامه خوبی برای آنها داشته باشیم. چشتوانه خوبی در بزرگسالان نداریم و نوجوانان و جوانان خوبی را بسازیم. از چند تن از دوستان خوب هم به عنوان کارشناس دعوت کردیم، یدالله اعتصامی، مجید ترکان، یعقوب نجفی جویباری که در کنار کادرفنی این مسابقات را زیر نظر داشته باشند. اردوهای مان هم احتمالا در خانه کشتی شهید صدرزاده که به زودی آماده می شود تشکیل خواهد شد تا مهیای حضور در مسابقات آسیایی در تیر ماه و جهانی در مرداد ماه شویم. بیشتر بحث ما در این رده البته قهرمانی در آسیا و جهانی نیست، این مسابقات برای آینده کشتی ماست.

محسن کاوه که میهمان اولین برنامه دایره طلایی در سال ۱۴۰۰ (۲۱ فروردین) بود، با اشاره به نتایجی که در مسابقات انتخابی کشتی آمریکا رقم خورد، گفت: با کشتی هایی که من دیدم، اگر جردن باروز می آمد برای کشتی ما بهتر بود. این دایک بهترین کشتی گیر جهان است. در سنگین وزن هم نفر منتخب شان به نظر می تواند حرف های زیادی برای گفتن در المپیک داشته باشد. در مورد ۹۷ کیلو هم اسنایدر برای ما بهتر بود. ضمن اینکه در خصوص ۸۶ کیلوگرم فکر می کنم نباید فضا را فقط روی مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور ببریم. حسن باید روی همه حریفانش برنامه داشته باشد. تیلور فقط یک حریف او خواهد بود و باید برای کشتی گیران روس و آذربایجان هم برنامه داشت.

حسن یزدانی دو تا کشتی تا امروز با تیلور گرفته، کشتی اولش حسن که از وزن پایین آمده و آمادگی خوبی نداشته، مغلوب شده و کشتی دومش را کوتاه بگوییم، حسن آمد که با اختلاف بالا تیلور را ببرد و خیلی بی محابا حمله کرد. نه تنها برای حسن یزدانی که برای همه تیم زمانی که سهمیه بگیرند حتما اتاق فکری تشکیل شده و تلاش می شود اعضای این اتاق فکر خوراک خوبی به کادرفنی ما بدهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.