stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33725
  • 28 اردیبهشت 1395 - 13:26
6

نوبخت: رییس جمهور از لغو کنسرت‌ها‌ ناراضی است

نوبخت: رییس جمهور از لغو کنسرت‌ها‌ ناراضی است

بانک مرکزی در حد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در همه کشور، برای هر واحد ۱۸ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد اختصاص می دهد/ نظر صریح دولت در مورد دونرخی شدن قیمت بنزین اعلام شده است و دولت دونرخی شدن بنزین را فسادآور می‌داند./رئیس جمهور در برخی سخنرانی‌های خود به صراحت مراتب نارضایتی خود را از لغو مجوزهای قانونی کنسرت‌ها بیان کرده‌اند./ طرح مجلس جهت الزام پیگیری خسارت دو میلیاردی ایران از آمریکا با انگیزه‌های ملی در جهت صیانت از منابع ملت ایران صورت گرفته و در حال حاضر دادگاه‌های ایرانی ده‌ها میلیاد حکم علیه طرح‌های آمریکایی صادر کرده‌اند که همگی آنها در حال انجام استوزیر اقتصاد در این زمینه گزارش دادند که این تغییر به خاطر یک مطالبه معوق بوده و فیش قبلی حقوقی این کارمندان و حقوق‌شان متعارف با بقیه کارمندان است./(در مورد دیدار فائزه هاشمی با جمعی از بهائیان) در این خصوص آیت‌الله هاشمی مواضع شایسته‌ای داشته‌اند و این کار را نکوهش کرده‌اند که به نظرم به این نظر احترام بگذاریم./ دولت هیچ برنامه‌ای جهت تغییر استانداران و وزرا ندارد./در رابطه با وضعیت مینو خالقی بهتر است کمی صبر کنید

قلم | qalamna.ir :

 

نوبخت

 

محمدباقر نوبخت در این نشست با اشاره به مصوبه دولت در خصوص احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها گفت: بانک مرکزی در حد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در همه کشور، برای هر واحد ۱۸ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد اختصاص می دهد. همچنین برای ۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای مرزی، به ازای هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد اعطا خواهد شد.

وی افزود:: همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف شد اصل و فرع وام را تضمین کرده و مابه التفاوت سود این تسهیلات را نسبت به تسهیلات رایج، تقبل کند. بنیاد مسکن نیز مکلف به اجرای این بخش در کل کشور شد. همچنین در شهرها نیز اقدامات مشابهی برای فعال سازی بخش مسکن در نظر گرفته شده است.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد احتمال دونرخی شدن بنزین و موضع دولت در این رابطه، گفت: در این رابطه تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۵ وجود دارد که دولت در فرآیند تصویب این بند مخالفت صریح خود را اعلام کرده است. چرا که دولت موافق با دونرخی کردن قیمت بنزین نیست و هنوز هم این تبصره به دولت ابلاغ نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد لغو مجوز کنسرت‌ها در شهرهای مختلف، به سخنرانی‌های رئیس جمهور و تأکید او بر نارضایتی از چنین رفتارهایی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در برخی سخنرانی‌های خود به صراحت مراتب نارضایتی خود را از لغو مجوزهای قانونی کنسرت‌ها بیان کرده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: انتظار داریم در خصوص کنسرت‌هایی که با مجوز انجام می‌شود، شاهد لغو آنها نباشیم چرا که آثار اجتماعی و فرهنگی سویی دارند.

وی با اشاره به اینکه گاهی لغو مجوز کنسرت‌ها در مورد هنرمندانی مثل استاد ناظری که شخصیت هنری برجسته کشور هستند، اتفاق می‌افتد، گفت: اصالت و متانت برنامه‌های استاد ناظری برای همه روشن است و قطعاً مواضع رئیس جمهور در این موارد قابل تسری به همه کنسرت‌هایی است که مجوز دارند.

سخنگوی دولت در رابطه با طرح مجلس جهت الزام پیگیری خسارت دو میلیاردی ایران از آمریکا، گفت: این طرح با انگیزه‌های ملی در جهت صیانت از منابع ملت ایران صورت گرفته و در حال حاضر دادگاه‌های ایرانی ده‌ها میلیاد حکم علیه طرح‌های آمریکایی صادر کرده‌اند که همگی آنها در حال انجام است و اقدامات قانونمند لازم را انجام خواهیم داد. پس حتی اگر این تصویب به نرسد مانعی برای پیگیری‌های ما در دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نیست.

نوبخت همچنین در مورد چهره‌هایی که به عنوان مقصر این پرونده مطرح شده‌اند، ادامه داد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود که مباحث داخلی آن به قوه قضائیه منعکس شده و آنچه در مورد مجامع جهانی است نیز از سوی شورای مذکور پیگیری می‌شود. مقتضی نیست که دولت قبل از قوه قضائیه اقدامی داشته باشد و منتظریم در چارچوب قانونی آنهایی که قصوری داشته‌اند مورد پیگیری قرار گیرند.

سخنگوی دولت همچنین تأکید کرد: در راستای احقاق حقوق ملت ایران از همه ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی در زمان مناسب استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بیانیه‌ای که از سوی کارگروه صیانت از اموال ارزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است روشن شده که با چه سازوکاری می‌توانیم نسبت به استیفای ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری که به پرونده دو میلیون دلاری معروف شده است، اقدام کنیم.

سخنگوی دولت همچنین در مورد پیش‌بینی وضعیت اشتغال در سال ۹۵ با توجه به رشد اقتصادی، گفت: در صورتی که رویکرد ما برای رشد اقتصادی، تأثیر در افزایش سطح اشتغال باشد با توجه به فعالیت ۷ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و ۴ هزار واحد شرکت‌های صنعتی و توزیع این واحدها در سراسر استان‌های کشور ان‌شاءالله توازن منطقی جهت افزایش اشتغال در سطح ملی خواهیم داشت.

سخنگوی دولت در رابطه با مجوز واردات سه قلم کالا از جمله گندم، گفت: این مجوز تنها برای واردات نیست بلکه وارداتی موقت است تا به کالاهای ساخته شده تبدیل شوند و دوباره صادر کنیم و در واقع قصدمان فرآوری و صادرات مجدد است.

وی به وضعیت خوب ذخیره استراتژیک گندم اشاره کرد و گفت: از نظر میزان تولید گندم در وضعی هستیم که در سال جاری نیاز به واردات نداشته باشیم و گرچه مابه‌التفاوت قیمت خرید دولت با قیمت وارداتی قابل توجه است اما دولت ترجیح دارد گندم در داخل تولید شود و در حال حاضر نیز میزان ذخایر استراتژیک مردم حدود ۵ تا ۶ میلیون است.

نوبخت همچنین در مورد بازگشایی سفارت کانادا، گفت: دولت کانادا نسبت به تصمیم دولت قبلی خود در مورد ایران موضع‌گیری کرده و آن را نادرست دانسته و این نشان از تفاوت نگاه‌ها دارد و ما نیز با عنایت به اینکه در چارچوب منافع ملی از گسترش با ارتباط با دنیا استقبال می کنیم با حفظ شاخص‌های سیاست‌های کلی در روابط خارجی به این مسأله نگاه مثبت داریم.

نوبخت در مورد وضعیت حج در سال ۹۵، گفت: همه تلاش وزارت ارشاد و سازمان حج بر این بود تا بتوانیم با کیفیتی که در شأن همه زائران و زائران ایرانی است، دولت عربستان شرایط حج را فراهم کند که متأسفانه تا به حال این اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی دولت در مورد اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج، گفت: در حال حاض تعدادی در نوبت هستند و امسال نیز تعداد دیگری افزوده می‌شوند و رقم پرداخت‌ها محدود است. البته علاقه‌مندیم با فوریت وام ازدواج داده شود چرا که پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های نظام بانکی ماست.

نوبخت در مورد خبر منتشر شده در مورد عاملین انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات قطعاً در این وظایف اداری و مأموریت‌های سازمانی دارد. البته گاهی تقسیم مأموریت‌هایی نیز وجود دارد و توسط یک دستگاه مثلاً وزارت کشور یا ناجا بیان می‌شود که در این زمینه ان‌شاءالله گزارش نهایی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

نوبخت در مورد موضع دولت در خصوص تعیین رئیس مجلس و اظهارنظر برخی وزرا در این رابطه، گفت: با توجه به اصل تفکیک قوا و شرایط قوه مقننه و نمایندگان مجلس دولت هیچ موضع جانبدارانه‌ای برای کاندیداهای موجود ندارد و این مسأله مربوط به تصمیم نمایندگان است و اگر برخی وزرا اظهارنظری کرده‌اند ربطی به دولت ندارد و موضع دولت روشن است.

وی در رابطه با پیامک اخیر سازمان بازنشستگی لشکری مبنی بر عدم پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه به علت تأمین نشدن بودجه از سوی دولت گفت: متأسفانه این پیامک ارسال شده است که قابل پیگرد قانونی است؛ چرا که باعث دلهره و تشویش میان بازنشستگان نیروهای مسلح و سوءاستفاده رسانه‌های خارجی شده است که به نظرم به این کار ناشیانه می‌توان واژه اقدام مجرمانه را داد.

وی با اشاره به اینکه وزیر دفاع اعلام کرده است در رابطه با پرداخت حقوق بازنشستگان سهم وزارتخانه را پرداخت خواهند کرد، گفت: موضوع عدم پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان نیروهای مسلح حرفی بی‌ربط است. مگر ما می‌توانیم حقوق بازنشستگان را پرداخت نکنیم؟ این پرداخت توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود.

نوبخت در ادامه گفت: البته با توجه به اینکه بودجه ۹۵ به ما ابلاغ نشده است افزایش حقوق سال ۹۵ در این ماه هم اعمال نخواهد شد.

وی در مورد اصلاحات آزمایشی نظام بانکداری اسلامی، گفت: اجرای این طرح به صورت آزمایشی که یک قانون مادر است آن هم در فرصت باقی‌مانده از مجلس را به صلاح نمی‌دانیم و دولت با این اقدام مخالف است و تصورم این است که شورای نگهبان نیز اجازه دهد.

نوبخت در مورد تغییر وزرا و استانداران گفت: معمولاً‌ بعد از هر رخداد سیاسی مثل انتخابات این شایعات مطرح می‌شود اما دولت هیچ برنامه‌ای جهت تغییر استانداران و وزرا ندارد.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت مینو خالقی، گفت: در این رابطه بهتر است کمی صبر کنید.

وی همچنین در مورد انتشار فیش‌های حقوقی نجومی مدیران بیمه مرکزی، گفت: وزیر اقتصاد در این زمینه گزارش دادند که این تغییر به خاطر یک مطالبه معوق بوده و فیش قبلی حقوقی این کارمندان و حقوق‌شان متعارف با بقیه کارمندان است.

وی در جواب سوالی در مورد موضوع تجمیع بیمه‌ها، گفت: نظر سازمان مدیریت در این زمینه روشن و واضح است و جلسات متعددی در این زمینه‌ داشته‌ایم که بر اساس جمع بندی از طریق قانون برنامه ششم قطعاً‌ این طرح عملیاتی می‌شود.

نوبخت در مورد دیدار فائزه هاشمی با جمعی از سران فرقه بهائیت، گفت: در این خصوص آیت‌الله هاشمی مواضع شایسته‌ای داشته‌اند و این کار را نکوهش کرده‌اند که به نظرم به این نظر احترام بگذاریم.

وی در مورد ادعای حداد عادل در مورد دخالت در انتخابات ۹۴، گفت: هر کسی جرمی را مشاهده می‌کند حتماً باید به قوه قضائیه اعلام کند و اینکه فقط مطلبی را مطرح کنیم شأنیت و جایگاهی ندارد و تنها باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

سخنگوی دولت در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن و تأثیرات آن، گفت: برگزاری این مسابقات به الفت و اتحاد مسلمانان منجر می‌شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.