stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33704
  • 28 اردیبهشت 1395 - 9:12
8

دلواپسان در نقطه جوش!

دلواپسان در نقطه جوش!

برخی از آنها آخرین روزهای حضورشان در بهارستان را می‌گذرانند و می‌خواهند در این روزها آنچه را بگویند تا در ذهن افکار عمومی بماند در ۴ سال آنها چه کردند و چه گفتند. دیروز ۴ نفر از آنها نطق کردند و موضوعات مطرح شده از سوی آنها به نحوی بود که گویا با برنامه ریزی کامل برای اینکه هر یک چه بگویند در پشت تریبون حضور یافتند.

قلم | qalamna.ir :

۴۳۷۰۸_۵۱۷

فصل اول: انتقاد از برجام!

مسعود میرکاظمی نخستین سخنران میان دستور جلسه علنی دیروزمجلس بود. او برجام را به لباس جدید پادشاه در داستان معروف هانس کریستین اندرسن تشبیه و انتقادات تندی را متوجه دولتمردان کرد. او گفت: هیچ ضمانتی برای اجرای برجام نیست و برای عذرخواهی از مردم، طلبکارانه می گویند که دستاوردهای زیادی داشتند.چرا امروز عده‌ای برجامی که نتیجه‌ای ندارد را پرنتیجه جلوه می دهند؟ آنها در زمین خودی بازی می کنند یا در زمین دشمن؟ نفوذ همین است! افرادی که می گفتند از تاخیر برجام روزانه میلیاردها دلار ضرر می بینیم چرا هزینههای تاخیر پسابرجام را محاسبه نمی کنند؟ وی افزود: حکایت برجام و دستاوردهای آن حکایت خیاطی است که اصلا لباسی برای پادشاه ندوخته بود و او را برهنه با لباسی خیالی به میان مردم فرستاد و مردم از ترس پادشاه برای او به به و چه چه می کردند. در حالی که آبروی پادشاه رفته بود! الان هم عده‌ای به دروغ از برجام و دستاوردهای آن سخن می گویند در حالی که اصلا چیزی وجود ندارد. در پایان نطق این نماینده تعدادی از اعضای جبهه پایداری از جمله بهرام بیرانوند، مرتضی حسینی، نصرا… پژمان فر، حسین طلا، سید مهدی هاشمی، سید علی طاهری، سید محمود نبویان و محمدرضا امیری کهنوج به استقبالش رفتند و با او مصافحه و روبوسی کردند.

 

 

فصل دوم : انتقاد از آیت‌ا… هاشمی!

فصل دوم مربوط به انتقاد از آیت‌ا… هاشمی بود که جواد کریمی قدوسی که توانست به مجلس دهم راه پیدا کند آن را به عنوان موضوع نطق در دستور قرار داد.عضو جبهه پایداری گفت: آقای هاشمی شما به دنبال سلب شجاعت مردم بودید و آقای روحانی شاگرد مکتب شما هستند… کریمی قدوسی ادعای زیادی درباره هاشمی مطرح کرد که بسیار تند بود چنانکه رسانه‌های مستقل از انتشار آن خودداری کرده و تنها آن بخش از نطق کریمی قدوسی را منتشر کردند که کریمی قدوسی گفته بود: راهبرد دشمن و منافقان در این ایام مشابه شرایط تلخی است که بر امیرالمومنین(ع) و مردم آن دوران گذشت ولی هیهات، با ملت پرورش یافته در مکتب نهج‌البلاغه و امام و رهبری و شهدا چنین شرایط شومی بر اسلام تحمیل نخواهد شد. مردم با بصیرت انقلابی حماسه چشمگیری در انتخابات آفریدند، منتخبان خود را قسم داده‌اند تا مواضع انقلابی از اسلام و ولایت دفاع کنیم و در این واپسین روزهای عمر مجلس نهم این نطق را بنابر آن سوگند تقدیم می‌دارم. درس‌های انقلاب اسلامی کتاب قطوری است و کتاب‌های عبرت انقلاب اسلامی اوراق محدودی است که عکس این شرایط در دوران صدر اسلام به وقوع پیوست. در پایان این نطق نیز اعضای جبهه پایداری به استقبال کریمی قدوسی رفتند. در این زمان با تجمع این تعداد از نمایندگان ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت به شوخی گفت: دید و بازدید از برکات این مجلس است.

 

 

فصل سوم: انتخابات

در ادامه غلامعلی حداد عادل که پس از انتخابات مدعی دخالت دولت در انتخابات شده بود اما هنوز خبری از ارائه این مدارک منتشر نشده است در پشت تریبون قرار گرفت و ضمن هشدار از تکرار مجلس ششم، گفت: شگفتا که ما در ایران با حضراتی روبه رو هستیم که هرگاه نتیجه انتخابات را به نفع خود ببینند، دم از سالم بودن انتخابات می‌زنند، اما هرگاه نتیجه به نفع آنها نباشد، مدعی تقلب در انتخابات می‌شوند. وی در آخرین نطق میان‌دستور خود اعلام کرد: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصولگرایان در برخی شهر‌ها و پیروزی اصلاح‌طلبان در برخی شهرهای دیگر ازجمله تهران به پایان رسید و مجلس دهم چند روز دیگر کارش را آغاز می‌کند. اصولگرایان اگرچه در تهران به مجلس راه پیدا نکردند، اما به قانون احترام گذاشتند و اگر اعتراضی داشتند آن را از طریق مجامع قانونی دنبال کردند. او ادامه داد: انتخابات شبیه مسابقات ورزشی است. برنده‌ای دارد و بازنده‌ای، برد و باخت مهم است اما اصل ورزش مهم‌تر از آن است. با باخت یک تیم و برد تیم دیگر ورزش تعطیل نمی‌شود. در میدان سیاست هم مهم‌تر از برد یک جناح و باخت جناح دیگر حفظ اساس مردم‌سالاری است. رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه دولت از ابتدا برجام را یک معامله برد – برد می‌دانست، ادامه داد: برد آمریکایی‌ها از برجام، نفوذ در ایران و تغییر رفتار جمهوری اسلامی در سطح کشور و منطقه بوده است؛ در یک کلام آن‌ها تصور می‌کنند که برجام پل نفوذ و ورود و دخالت در امور کشورمان است. حداد عادل نیز مانند سایر هم طیفی‌های خود انتقاداتی را به دولت وارد کرد. با پایان نطق حداد عادل، نماینده‌ی چهره‌هایی چون قاسم جعفری، حاجی دلیگانی، دهقان، پژمانفر، نبویان، کریمی قدوسی، علی طاهری، امیری کهنوج، دهقان، عباس رجایی، کارخانه‌ای، سودانی، بیرانوند، فتح‌ا… حسینی، اسماعیل نیا، مهدی موسوی نژاد، جهانگیرزاده، ندیمی، آشتیانی و سلیمان عباسی، از حداد عادل تشکرکردند.

 

 

فصل چهارم: دلواپسی‌ها!

ناطق پایانی دیروز نیز موسی غضنفرآبادی نماینده بم بود که از دلواپسی‌های خود گفت. او نیز از دولت انتقاد کرد و با یادآوری حوادث سال ۸۸ سخنانی را در این زمینه مطرح کرد. غضنفرآبادی گفت: وقتی با ایجاد فضاهای مبهم احساسات مردم را بی جهت علیه نیروها و حافظان انقلاب تحریک می‌کنند و وقتی نامه بدون سلام و خداحافظی تنظیم شده و به آغاز فتنه کد داده می‌شود و وقتی دختر و پسر در صفی نمایشی در نمازجمعه کذایی می‌ایستند و نماز جمعه را به تمسخر می‌گیرند و وقتی بسیجی در سطل زباله آتش زده می‌شود و وقتی چادر به زور از سر زنان این ملت برداشته می‌شود و از سوی سران اصلاحات محکومتی صورت نمی‌گیرد آیا نباید دلواپس بود؟ وقتی نیرنگ و نفوذ دشمن را به وضوح می‌بینم و وقتی دغدغه‌های رهبری نسبت به موضوعات فرهنگی برطرف نشده حق دارم دلواپس باشم؟ در پایان این نطق نیز برخی نمایندگان طیف جبهه پایداری به استقبال این نماینده مجلس رفتند.

 

منبع: آرمان

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.