stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33671
  • 27 اردیبهشت 1395 - 19:50
1

پسران در تنهاییِ بُرجک به چه فکر می‌کنند؟+انیمیشن

روزگار برجکی، انیمیشن کوتاه داستانی و برشی از زندگی یک جوان ایرانی در دوره خدمت سربازی است. این انیمیشن سعی میکند تا افکاری که در ذهن سربازان وظیفه میگذرد را به تصویر بکشد و با یادآوری شرایط سربازان وظیفه به مخاطبان، لزوم توجه به بهبود شیوه کنونی خدمت سربازی را مورد تاکید قرار دهد

قلم | qalamna.ir :

روزگار برجکی، انیمیشن کوتاه داستانی و برشی از زندگی یک جوان ایرانی در دوره خدمت سربازی است. این انیمیشن سعی میکند تا افکاری که در ذهن سربازان وظیفه میگذرد را به تصویر بکشد و با یادآوری شرایط سربازان وظیفه به مخاطبان، لزوم توجه به بهبود شیوه کنونی خدمت سربازی را مورد تاکید قرار دهد.

 قلم به نقل از  پویش، روزگار برجکی، انیمیشنی فانتزی و بدون کلام است و داستان از فردی شروع میشود که در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه است و به ناگهان خود را با لباس سربازی بر روی برجک حاشیه پادگان میبیند.
هدف از ساخت این انیمیشن، نمایش تبعات فردی و اجتماعی شیوه کنونی خدمت است. در این انیمیشن عدم استفاده بهینه از تخصص سربازان، وضعیت حقوق و معیشت، مانع سربازی برای ازدواج و همچنین افسردگی و حس بطالت سربازان، مورد تاکید قرار گرفته است.
به طوری که سرباز قصه با نگاه به یک سکه ۲۵ تومانی به فرصت های از دست رفته شغلی خود می اندیشد و به درامد بالای خود فکر میکند، این در حالیست که هم اکنون سربازان وظیفه به طور متوسط روزانه تنها حدود دوهزار تومان حقوق میگیرند. این مبلغ حتی هزینه رفت و آمد سربازان را تامین نمیکند.
این در حالیست که طبق ماده ۴۹ قانون وظیفه عمومی، حقوق سربازان باید بین حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبنی بر قانون مدیریت خدمات کشور باشد که باتوجه به تحصیلات و درجات به آنان اختصاص میابد.
موضوع سربازی و ازدواج بخش دیگر انیمیشن را به خود اختصاص داده است.
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، تسهیلات سربازان متاهل را به شرح زیر تشریح نمود
. هم اکنون مشمولان متاهل در صورت امکان به محل سکونت همسرشان به خدمت گرفته میشوند. حقوق آنان نیز تفاوت چندانی نداشته و تنها ٢٨ هزار تومان به عنوان حق همسر به آنان پرداخت میشود و تنها ده روز بیشتر از سایر سربازان مرخصی دارند.
این همه در حالیست که مزیت های سربازان متاهل واقعا قابل توجه نیست. متاسفانه پیشنهاد سه ماه کسر خدمت برای متاهلان نیز که قرار بود اجرایی شود، به دلیل عدم افزایش مدت زمان سربازی، مسکوت ماند.
فشار روانی و افسردگی سربازان نیز در روزگار برجکی مورد توجه قرار گرفته است. برنا، ۶٢ درصد سربازان وظیفه سیگار را محبوب ترین سرگرمی خود میدانند، این تفریح متناسب با شرایط پادگان، برای آنها محبوبیت بیشتری پیدا می کند بطوریکه که در اوج نگرانی و استرس بعضاً یک نخ سیگار برای بعضی از سربازان حکم طلا را پیدا می کند.
در سکانس پایانی این انیمیشن،  اتلاف زمان و عدم به کارگیری صحیح سربازان مورد تاکید دویاره قرار گرفته و یادآور میشود که تعداد زیادی از جوانان آماده به کار، مدت زمان طولانی را در شیوه کنونی خدمت سربازی سپری میکنند.
 
سازندگان این انیمیشن امیدوارند تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مسئولان و دست اندرکاران خدمت سربازی مشکلاتی از شیوه کنونی خدمت سربازی را که بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و جمعیت منطبق نیست، بر طرف نمایند.
مقام معظم رهبری، در ابلاغیه سیاست های اقتصادمقاومتی مورخ ۱۲/۱۱/۹۲، مهم ترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی را برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت برشمردند. نیروی انسانی ارزشمندی که میتواند در مدت زمان خدمت سربازی، در راستای حل مشکلات کشور به ایران اسلامی خدمت کند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.