stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 336479
  • 21 فروردین 1400 - 17:41
1

اسدآباد در آستانه تنش آبی

اسدآباد در آستانه تنش آبی
همدان- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد با اشاره به موج چهارم بیماری کرونا و کاهش میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، شرایط آبی شهر اسدآباد را بحرانی اعلام کرد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، علی اکبر رحمانی بیان کرد: میانگین بارش استان در سال آبی جاری ۳۶.۴میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد که با روشن شدن زودهنگام چاه های کشاورزی افت بیشتر سطح آب های زیرزمینی را به همراه داشته است.

️وی با بیان اینکه عمده ترین منابع تامین آب شهرستان اسدآباد سفره های زیرزمینی هستند، اظهار کرد: به علت کاهش میزان بارندگی ها در سال آبی جاری اکثر چشمه ها و قنوات شهرستان از آبدهی قبلی برخوردار نبوده و کاهش محسوسی دارند که با گرم شدن هوا و افزایش میزان مصرف و برداشت آب به طور قطع تامین آب شرب برخی روستاها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

️رحمانی به بخش قابل توجه مصرف آب توسط کولرهای آبی اشاره کرد و گفت: روشن شدن کولرهای آبی زودتر از موعد مقرر مصرف آب را افزایش می دهد که در این راستا تنها با برنامه ریزی و مدیریت مصرف می توان از شرایط بحران کم آبی عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت شرایط فعلی این امور از سال گذشته نسبت به تهیه و نصب فشارشکن در مکان های مورد نیاز و انجام عملیات نشت یابی شبکه توزیع و جداسازی استفاده از آب شرب در فضای سبز شهری و شناسایی انشعابات پرمصرف، تعویض کنتور های معیوب اقدام کرده و در همین راستا اقدامات فرهنگی خود را در راستای درست مصرف کردن را دست اجرا دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از جانمایی حفر دو حلقه چاه آب جدید در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: در صورت مساعدت مسئولان در تامین اعتبار لازم حفری این دو حلقه چاه در دستور کار قرار می گیرد.

️وی در ادامه از کنترل سرریز مخازن آب در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: ممیزی چاه های آب شرب روستایی انجام شده و تجهیز آنها به سامانه تله متری در دست اقدام است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد درباره تعمیر شکستگی لوله های آب شرب در سطح شرستان مطرح کرد: کاهش زمان رسیدگی به حوادث آب در سطح شهرستان با تقویت پیمانکاران مربوطه در دستور کار این امور قرار داردپ

وی در پایان با اشاره به شرایط خشکسالی فراگیر کشور و برداشت های بیش از حد آب های سطحی و زیرزمینی که وضعیت آبی کشور را به سطح بحرانی رسانده است، اظهار کرد: برابر اعلام شرکت مهندسی آبفای کشور در تابستان سال ۱۴۰۰ افزون بر ۲۲۰ شهر کشور با کمبود آب مواجه خواهند شد و راه گریزی جزء مشارکت مصرف کنندگان در رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف نخواهد بود بنابریان از همه همشهریان درخواست می کنیم ما را در این راه یاری کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.