stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33590
  • 25 اردیبهشت 1395 - 13:27
7

با عجیب ترین خودرو BMW آشنا شوید

مدیر عامل شرکت بی‌ام‌و در چین در مراسم نمایشگاه سی‌ای‌اِس آسیا از آینده‌نگرانه‌ترین اتومبیل i8 پیاده شد و اظهار داشت این اتومبیل از آینده آمده است.

قلم | qalamna.ir :

با عجیب ترین خودرو BMW آشنا شوید

 

مدیرعامل شرکت بی‌ام‌و در چین، اولاف کستنر، با یک اتومبیل آی ۸برای سخنرانی در نمایشگاه سی‌ای‌اِس آسیا به روی صحنه آمد. این اتومبیل نه در دارد، نه سقف دارد و مهم‌تر از همه برای کنترل فرمان به دست نیاز ندارد. این اتومبیل به لطف تلاش صدها مهندس بی‌ام‌و خودران است. این اتومبیل بخشی از پروژه آی (Project I) شرکت بی‌ام‌و است که تلاش دارد اتومبیل‌های الکتریکی طراحی کند که با فناوری‌های آینده‌نگرانه بی‌شماری سازگار هستند.

با این حال جای تعجب است که این اتومبیل، تمرکز اصلی سخنرانی وی نبود. مطمئناً این اتومبیل خودران است، خوب این چه فرقی به حال شما دارد؟ چه حسی دارد صاحب یک اتومبیل خودران باشید که نیازی به رانندگی ندارد؟

ایده رانندگی خودران طی سال‌های اخیر در سخنرانی‌های زیادی به دفعات مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، شرکت بی‌ام‌و یک تصویر واقعی‌تر از آینده تجسم کرده، تصویری که تلاش می‌کند به ما بگوید زندگی در یک یا دو دهه آینده چگونه خواهد بود، زمانی که مشاهده چنین اتومبیل‌هایی در خیابان کاملاً عادی است و ارتباط ما با وسایل نقلیه بسیار متفاوت از امروز است.

کستنر این گونه توضیح می‌دهد: «شعار ما این است؛ برای پیش‌بینی آینده باید آن را شکل دهید و حتی بسازید.

z005

شعار دیرینه بی‌ام‌و، بهترین ماشین رانندگی است و داشتن اتومبیلی که می‌تواند خودران باشد، بدین معنی نیست که این شرکت ایده اصلی خود را کنار گذاشته است. اتومبیل کانسپت آی ۸به راننده اجازه می‌دهد بین دو حالت رانندگی دستی و بدون نیاز به دست یکی را انتخاب کند. هیچ کس دوست ندارد در ترافیک مسیر منتهی به محل کار گیر بیفتد و ایده رانندگی در ترافیک دیوانه‌کننده است. با این حال، آخر هفته‌ها گشت‌وگذار در یک جاده پرپیچ‌وخم در دل کوه‌ها را ترجیح می‌دهید یا پرواز با حداکثر سرعت در بزرگراه‌ها را؟ چه کسی دوست دارد راننده داشته باشد؟ این اتومبیل که از آینده آمده، هر دو گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در داخل کابین، آی ۸یک سری ایده از مرکز تحقیق و توسعه را به کار گرفته؛ حسگرهای مختص اشاره، روشی جدید برای نشان دادن حالت رانندگی از طریق نورپردازی داخل، یک صفحه‌نمایش مختص نمایش اطلاعات جامع رانندگی، یک دسته ابزار سه بعدی.

این قابلیت‌ها در یک ویدئوی متحرک نمایش داده شدند و به صورت زنده ارائه نشدند. به هر حال در حال صحبت از آینده هستیم.

z003

بیشتر سخنرانی مدیرعامل بی‌ام‌و نه در مورد اتومبیل‌ها و این اتومبیل، بلکه بر روی سرویس‌ها متمرکز بود. از نظر بی‌ام‌و، آینده این شرکت نه به ساخت اتومبیل‌های بهتر، بلکه به ادغام بهتر آن‌ها در زندگی انسان‌ها وابسته است.

سرویس‌هایی همچون بی‌ام‌و کانکتد (BMW Connected). نوعی سرویس که اتومبیل، دستگاه‌های شخصی و کاربر را به یکدیگر متصل می‌کند تا یک نوع جدید از خدمات مشتری به وجود آید.

همچنین از سرویسی به نام چارج ناو (ChargeNow) صحبت شد که شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی است که در سراسر جهان از آمریکا گرفته تا چین وجود دارند.

علاوه بر این‌ها سرویس کانکتد درایو (Connected Drive) بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۲ارائه شد؛ یک فروشگاه آنلاین که سرویس‌های دربانی، سرویس ترافیک در لحظه؛ سرویس وسایل نقلیه از راه دور و غیره را ارائه می‌دهد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.