stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 33492
  • 22 اردیبهشت 1395 - 11:52
2

امین زاده:گفتمان حقوق شهروندی افتخار سال ۹۴/قانون مداری دولت واضح است

امین زاده:گفتمان حقوق شهروندی افتخار سال ۹۴/قانون مداری دولت واضح است

الهام امین زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری روز گذشته از نمایشگاه کتاب بازدید کرد و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین در ارتباط با حقوق شهروندی گفت: یکی از افتخارات ما در سال ۹۴ موضوع حقوق شهروندی و رسیدن به یک گفتمان قالب در سطح جامعه بود.

قلم | qalamna.ir :

photo_2016-05-11_11-49-41

قلم وی افزود: در تمام استان ها و وزارتخانه ها تلاش بر این است که نظارت بر اجرای حقوق شهروندی و کمیته هایی بدای سیانت از حقوق شهروندی ایجاد شود و همین بنظر من یک پیروزی بزرگ است که در نتیجه گفتمان های حقوق شهروندی به ثمر رسیده است. 

و یکی از محور هایی که رییس جمهور در برنامه تبلیغاتی خود در انتخابات به دنبال آن بوده اند امروز به مرحله عملیاتی شدن رسیده است. و این گفتمان امروز در بین جامعه بدون اینکه هیچ جنبه سیاسی داشته باشد؛ فقط در جهت خدمت رسانی شایسته شکل گرفته لست.
امین زاده در ارتباط با سوال مطرح شده که قانون مداری دولت و ادعای کاهش آمار فساد اداری تا چه حد به واقعیت نزدیک است گفت: هم دستگاه های نظارتی و هم خود دولت به دنبال این است که شرایطی ایجاد نشود که پاسخ گویی آن را برای نقض قانونی طلب کند.
این حساسیت را در دولت میبینم و به همین دلیل است که ابدا خوشایند نیست دیدن نقض قوانین، سرپیچی و تخلف و دور زدن قانون باشدزیرا ما معتقد هستیم اجرای قانون حتی قانون ناقص بهتر است از اجرا نکردن قانون.
من هم شاهد هستم که در دولت تمام مصوبات و فعالیت ها بررسی میشود و آماری هم که ما داریم در ارتباط با عدم مغایرت مصوبات با قوانین که هیات تطبیق مجلس اعلام کرده است که ما از ۱۴درصد به زیر ۲درصد کاهش پیدا کرده است علامت های خوبی است که قانون مداری دولت را نشان می دهد.

 

photo_2016-05-11_11-49-48 photo_2016-05-11_11-49-50 photo_2016-05-11_11-49-53

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.