stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 33439
  • 20 اردیبهشت 1395 - 14:20
0

سردار عبداللهی: با کمک فناوران ایرانی به مدار “لئو” دست یافتیم

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای تقویت بنیه دفاعی، از تلاش شرکتهای دانش‌بنیان جهت ساخت ابزارهای خاص و دقیق برای بخش‌های دفاعی کشور خبر داد و گفت: با این رویکرد و با کمک فناوران ایرانی به مدار لئو دست یافتیم و در این رابطه هیچ گونه محدودیتی نداریم.

قلم | qalamna.ir :

1422882798230_Mohamad Agah-2.jpgسردار عبداللهی در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه (جشنواره باقرالعلوم علیه السلام)- یادواره پورسینا، تامین نیازهای نیروهای مسلح و تقویت بنیه‌ نظامی را از اولویت‌های بخش‌های تحقیقاتی نظامی کشور دانست و افزود: امروزه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به قدری است که دشمنان جرات اجرایی کردن تهدیدات خود نسبت به کشور را ندارند که این امر حاصل تحقیقات انجام شده در کشور است.

وی با تاکید بر این که در بخش دفاعی کشور انقلاب عظیمی رخ داده است، خاطرنشان کرد: ما در زمانی جرات نداشتیم در خصوص تعمیر و حتی تعویض قطعات تجهیزات نظامی صحبت کنیم، ولی امروزه ما توانستیم موشکی را با برد ۲ هزار کیلومتر و خطای ۸ متر را تست کنیم.

عبداللهی طراحی و ساخت اژدرهایی که زیر آب حرکت می‌کنند را از دیگر موفقیت‌های محققان کشور نام برد و ادامه داد: این اژدرها به صورت مافوق صوت در زیر آب حرکت می‌کنند که سوخت ترکیبی آب دارند.

وی تاکید کرد: فناوری ساخت این اژدرها تنها در اختیار کشور روسیه بوده و ایران دومین کشور دارنده این دانش فنی است.

عبداللهی با تاکید بر این که امروزه ما به مدار لئو (مدارهای کم ارتفاعی که طبق تعریف سازمان فضایی اروپا، از بالای اتمسفر زمین حدود ۱۶۰ کیلومتری تا ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین رو پوشش می دهند) دست یافتیم، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها نتیجه تحقیقات محققان بوده، در حالی که ما هیچ کمکی از خارج نگرفتیم؛ ولی دشمنان ما با ترور و بردن دانشمندان و خرابکاری در قطعات سعی در عقب نگه داشتن ما داشتند.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که دشمن در تلاش است تا ما را در حوزه تحقیقات عقب نگه دارد، تصریح کرد: از این رو ما در عرصه‌های تحقیقاتی گام‌های بزرگی برداشتیم و حاصل این تلاش‌ها قدرت، ایمان و ایثار و فداکاری بوده است.

عبداللهی با اشاره به پیشرفت کشورهای دنیا در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی تاکید کرد: دنیا در عرصه فناوری معطل باقی نمی‌ماند و ما باید از راه‌های میانبر حرکت کنیم تا به مرجعیت علمی دنیا برسیم.

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله یادآور شد: اگرچه ایران از لحاظ تولید مقالات علمی در جایگاه سیزدهم قرار دارد؛ ولی از لحاظ تبدیل مقاله به محصول در جایگاه صد و سی‌ام دنیا نشسته است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای تقویت بنیه دفاعی افزود: ایجاد شرکتهای دانش بنیان کمک شایانی به ما کرده‌ است. به گونه‌ای که در حال حاضر ما شرکتهای توانمندی داریم که موفق به ساخت ابزارهای خاص و دقیق برای بخش‌های دفاعی کشور شدند.

عبداللهی از حمایت و تقویت شرکتهای دانش بنیان در این حوزه خبر داد و افزود: این شرکتها موفق شدند حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان حوزه‌های مرتبط را جذب و در بخش دفاعی اقدام به تحقیقات کنند.

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که روند تهدیدات و جنگ آینده متفاوت از امروز خواهد شد، یاد‌آور شد: ما نباید متوقف در زمان شویم، چرا که میدان نبرد آینده ما میدان نبرد مغزها و ذهن‌های انسان است.

وی همچنین با تاکید بر این که ما علاوه بر حوزه دفاعی باید در حوزه پزشکی نیز دارای قدرت بازدارندگی شویم، ادامه داد: علوم شناختی یکی از زمینه‌های فرصت‌ساز و در عین حال تهدید‌آفرین برای کشور است، از این رو دانشگاه بقیهالله باید در این حوزه پیشگام شود.

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که از شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه دفاعی حمایت می‌شود، گفت: ۱۰ درصد از منابع ما صرف انجام تحقیقات و تقویت بنیه علمی می‌شود.

وی به حمایت‌های این ستاد از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی کمتر از یک درصد از اعتبارات خود را صرف تحقیقات می‌کنند، ولی ۱۰ درصد منابع مالی نیروهای مسلح صرف تقویت بنیه‌ دفاعی و تحقیقاتی می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: منابع تحقیقاتی ما محدودیت ندارد، به شرطی که طرح‌های اجرا شده در راستای نیازهای نیروهای مسلح باشد.

وی در عین حال پیشنهاد کرد که لازم است حوزه‌های دفاعی کشور در خصوص طب هوا فضا و زیرسطحی و دریانوردی پروژه‌های تحقیقاتی را اجرایی کنند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.