stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33418
  • 20 اردیبهشت 1395 - 4:25
4

تغییر ریاست مجلس با توجه به پیام مردم باشد

تغییر ریاست مجلس با توجه به پیام مردم باشد

۸۰ درصد کرسی‌هایش مجلس دچار تغییر شدند بنابراین ۸۰ درصد جدید باید بتوانند با خودشان هوای جدیدی را برای جلب رضایت مردم فراهم کنند و قطعا فکر می‌کنم یکی از شاخص‌هایی که این تغییر می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد، تغییر ریاست مجلس است./ این روز‌ها سوالی مطرح است که پیش‌بینی صاحب‌نظران و کار‌شناسان را در مورد سمت و سوی مجلس جویا می‌شود، ما باید به دو شاخص توجه کنیم که در بحث سمت و سوی کلان جامعه و مجلس برای هیأت رئیسه و ریاست آن تعیین‌کننده است.

قلم | qalamna.ir :
ضو شورای مرکزی اعتماد ملی با اشاره به حضور ۱۵۸ منتخب مجلس در فراکسیون امید گفت: ۸۰ درصد کرسی‌هایش مجلس دچار تغییر شدند بنابراین ۸۰ درصد جدید باید بتوانند با خودشان هوای جدیدی را برای جلب رضایت مردم فراهم کنند و قطعا فکر می‌کنم یکی از شاخص‌هایی که این تغییر می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد، تغییر ریاست مجلس است.
محمدجواد حق‌شناس عضو ارشد حزب اعتماد ملی با اشاره به ترکیب مجلس دهم گفت: ‌ این روز‌ها سوالی مطرح است که پیش‌بینی صاحب‌نظران و کار‌شناسان را در مورد سمت و سوی مجلس جویا می‌شود، ما باید به دو شاخص توجه کنیم که در بحث سمت و سوی کلان جامعه و مجلس برای هیأت رئیسه و ریاست آن تعیین‌کننده است. 
 
وی افزود: یکی از این شاخص‌ها، ترکیب خود نمایندگان مجلس است. ما ۲۹۰ کرسی داریم که متاسفانه یکی از راه‌یافتگان فوت شد عملا در حال حاضر ۲۸۹ کرسی داریم که با هم رقابت می‌کنند، به نظر من با توجه به آمار ارائه شده، خیلی روشن است که تقریبا سه جریان اصلی را در مجلس داریم. 
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح ترکیب مجلس خاطر نشان کرد: یکی جریان تحت عنوان اصولگرایان، جریانی با عنوان مستقلین و در ‌‌نهایت فهرست امید که شامل اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و برخی چهره‌های اصولگرای معتدل می‌‌شود، بر اساس آمار صریح و روشن حدود ۱۵۸ نفر از کسانی که قطعا در صندلی‌های مجلس توانستند حضور پیدا کنند از کسانی هستند که در فهرست لیست امید بودند و علی‌القاعده نشان می‌دهد که برنده قطعی انتخابات، این فهرست است. 
 
او ادامه داد: از سوی دیگر کسانی که تحت عنوان اصولگرا به مجلس راه یافتند، دو ترکیب هستند، یکی اصولگرایان سنتی و دیگری اصولگرایان تحت عنوان جبهه پایداری. آمار‌ها نشان می‌دهد کسانی که به جبهه پایداری و احمدی‌نژاد نزدیک هستند، تقریبا ۲۰ تا ۲۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند. 
 
حق‌شناس با اشاره به اختلاف میان اصولگرایان، یادآور شد: طبیعتا در جریان اصولگرا این خط‌کشی از قبل انتخابات وجود دارد و ما شاهد بودیم که جبهه پایداری تلاش کرد که آقای لاریجانی در قم رأ‌ی نیاورد و ایشان حتی ترجیح داد که تحت عنوان مستقل در انتخابات شرکت کند. نهایتا ایشان در قم با وجود سابقه و جایگاهش حتی نتوانست به عنوان نفر اول به مجلس راه پیدا کند و جریان پایداری این توفیق را پیدا کرد که نفر خودش را به عنوان نفر اول قم از صندوق‌‌ها خارج کند. 
 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین اظهار داشـت: در این سوی، اگر بخواهیم به عملکرد دو نشست بعدازظهر شنبه یعنی همایش به دعوت عارف و همایش به دعوت موحدی کرمانی نگاهی بیندازیم، عملا وقتی این دو را با هم مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که در نشست لیست امید در مجلس سلمان فارسی ۱۵۸ نفر از راه‌یافتگان حضور داشتند و در فراکسیون امید ثبت‌نام کردند و در سمت مقابل تعداد شرکت‌کنندگان در همایش اصولگرایان عدد شرکت‌کنندگان حداکثر به ۱۰۵ رسید این مسئله نشان می‌دهد که فاصله بین دو فهرست فاصله معناداری است و به نظر من سمت و سوی نمایندگان فضای خودش را نشان می‌دهد. 
 
وی در مورد دیگر شاخص‌های ترکیب مجلس، یادآور شد: شاخص دوم رأی مردم و جهت‌گیری سیاسی‌ای است که در انتخابات خودش را نشان داد و به طور مشخص در شهرهای بزرگی مثل تهران، تبریز، شیراز، اهواز و… نشان داد که رویکرد مردم رویکرد تغییر بوده است و مردم پیام خودشان را به مسئولان دادند، 
 
این عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: مجلس امروز ۸۰ درصد کرسی‌هایش دچار تغییر شدند بنابراین ۸۰ درصد جدید باید با خودشان هوای جدیدی را بتوانند برای جلب رضایت مردم فراهم کنند و قطعا فکر می‌کنم یکی از شاخص‌هایی که این تغییر می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد، تغییر ریاست مجلس است. / ندای ایرانیان
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.