stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 33376
  • 18 اردیبهشت 1395 - 16:13
5

وزیر کشور دولت اصلاحات:در انتخابات سال ۹۶ باید گامی بلندتر و محکمتر از سال ۹۴ برداریم

وزیر کشور دولت اصلاحات:در انتخابات سال ۹۶ باید گامی بلندتر و محکمتر از سال ۹۴ برداریم

عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در انتخابات سال ۹۶ باید گامی بلندتر و محکمتر از سال ۹۴ برداریم./ از ۹۲ تا ۹۴ فرصتی بود که همه تاثیرگذاران یک بار دیگر همه تجریبات سال ۸۴ تا ۹۲ را مرور کنند تا تصیمم بگیرند که خوشبختانه به این نقطه رسیدم.

قلم | qalamna.ir :

عبدالواحد موسوی لاری در نشست فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان و حامیان دولت) که در مسجد سلمان فارسی پاستور برگزارشد، اظهار کرد: ما در انتخابات مجلس در سال ۹۴ علاوه بر انسجام و همدلی برنامه محوری داشتیم و جریان تحول خواه یعنی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برای مجلس آینده برنامه ارائه کرده‌اند. در سال ۹۶ نیز باید گامی بلندتر و محکمتر از سال ۹۴ برداریم.

وی ادامه داد: محور بعدی ما این بود که برای ورود به انتخابات یک شعار متناسب با نیاز امروز جامعه انتخاب کردیم که امید، آرامش و رونق اقتصادی بود. حرکت مردم امید را ایجاد کرد و آرامش ما نیز در دوران انتخابات کم نظیر بود. پس از اینکه بر این دو رکن مهر تائید زده شد، رکن سوم که رونق اقتصادی است محقق می‌شود که این امر نیز جز با همکاری دولت و مجلس امکان پذیر نیست.

موسوی لاری هم‌چنین تاکید کرد: مردم کارشان را خوب انجام دادند یعنی هم راه خوب را انتخاب کردند و هم خوب راه رفتند و از این به بعد منتخبین و دولت در خدمت مردم باید رکن سوم یعنی رونق اقتصادی را مورد همت قرار دهند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه تحقیر نکردن رقیب یکی از محورهای شاخص‌های جریان تحول خواه بود اضافه کرد: آنچه ما روی آن تاکید داشتیم همدلی ، در جریان حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و رعایت احترام رقیب بود. البته نه اینکه کار را به رقیب واگذار کنیم. ما گفتیم شفاف حرکت می‌کنیم و از نظر روش اخلاقی با رعایت احترام طرف مقابل رقابت خواهیم کرد.

وی هم‌چنین بیان کرد: فکر می‌کنم حق داریم از دوستان بخواهیم کار در اختیار جمع شما و فراکسیونی که تشکیل می دهید قرار بگیرند. فراکسیون امید باید نمادی از همدلی، همراهی و هماهنگی باشد. همه اعضای فراکسیون رای برابر دارند اما وقتی فراکسیون به جمع بندی رسید انتظار این است که همه رای جمعی را قبول کنند. نمونه اش رای تهران بود که اگر گفته نمی شد همه به یک لیست واحد رای بدهد در تهران شاید این معجزه سیاسی رخ نمی داد.

موسوی لاری با اشاره به راه طی شده اصلاح‌طلبان از سال ۸۴ تاکنون خاطر نشان کرد: ما مراحلی را با فراز و فرود و با تلخی ها و شیرینی هایی پشت سر گذاشتیم . یک مقطع در سال ۸۴ بود که با وجود حضور جریان تحول ها در متن قوه مجریه مسیر دیگری رقم خورد که شاید فرصت نباشد علل آن را بررسی کنیم اما یکی از علل اصلی عدم انسجام و وحدت نظر در جمع دوستان بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود:‌از سال ۸۴ تا ۹۲ فضای کشور به گونه دیگری پیش رفت و تلخی آنچه در این مدت اتفاق افتاد در ذائقه همه ما و ملت باقی مانده است اما در سال ۹۲ اتفاق جالبی افتاد که با یک نگاه صحیح خردورزانه و همگراهی ملت مسیر حرکت به سمتی شد که تا حدود زیادی امید به آینده را جامعه احیا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: چهره های تاثیرگذار ما برای رسیدن به نقطه مورد نظر با رایزنی و تبادل نظر و در نظر گرفتن حداقل ها به جای حداکثرها و کاهش تمایلات فردی ، گروهی و حزبی مسیر را به گونه ای هدایت کردند که با خواست عمومی مردم همراه باشد که عبور از آن شرایط سخت و تغییر رفتار و کردار عمومی در جامعه بود.

موسوی لاری ادامه داد: با اتفاق نظر تاثیرگذاران و گذشت بزرگانی که آن روز در صحنه بودند کنار رفتن آقای عارف و بیانات خوب،‌ جهت دار و امیدوار کننده آقای روحانی و همراهی همه احزاب |،گروه و اقشارها مسیر انتخابات به سمتی رفت که دور نمای تحول خود را نشان داد و دولت با میثاقی که با مردم بسته بود حرکت کرد و گام بلندی در عرصه بین‌المللی برداشته شد.

وی در ادامه عنوان کرد: دوستان در دولت و فرزندان ملت بزرگترین معضل بین‌المللی را با تدبیر ، فکر و منطق و خرد حل کردند و تا جایی که مقدور بود راه را برای رسیدن به نطقه مطلوب باز کردند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به انتخابات ۹۴ گفت: از ۹۲ تا ۹۴ فرصتی بود که همه تاثیرگذاران یک بار دیگر همه تجریبات سال ۸۴ تا ۹۲ را مرور کنند تا تصیمم بگیرند که خوشبختانه به این نقطه رسیدم.

وی ادامه داد:تفاوتی که بین ۸۴ تا ۹۲ وجود دارد این است که در ۸۴ رمز ناکامی عدم انسجام و ناهماهنگی ها بود و در ۹۲ رمز پیروزی انسجام بود. در این مسیر جلسات زیادی تشکیل شد و شورای مشورتی در کنار آقای خاتمی شکل گرفت. گروه‌های مردم نهاد انسجام داشتند و شورای راهبردی ایجاد شد. همه این‌ها تشکیک مساعی کردند برای اینکه به یک نقطه برسند و آن این بود که ۹۲ را در ۹۴ تکرار کنند.

موسوی لاری در ادامه تاکید کرد:‌گام اول موفقیت در سال ۹۲ بود و ۹۴ باید به عنوان گام دوم تلقی شود تا جامعه برای گام های بعدی آماده شود. خوشبختانه با همه سختی های پشت سر گذاشته شده امروز با افتخار می گوییم که مسیر طی شده بر اساس همدلی و همراهی ها بود و شورای سیاستگذاری از دل آن تشکل ها به وجود آمد.

وی با اشاره به راهبردهای شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد:‌ یک راهبرد این بود که نظر جمع باشد و هیچ فردی نظر شخصی ندهد . راهبرد دیگر این بود که از مرکز برای حوزه ها تصمیم گیری نشود و اجازه دهیم چهره های خدمتگذار مناطق در همه حوزه ها تصمیم بگیرند و مرکز تابع نظرات حوزه های انتخابیه باشد و در صورت نیاز به داوری کدخدامنشانه مرکز به استان ها کمک کند تا راحت تر تصمیم بگیرند. این مراکز با ترکیب احزاب ونمایندگان ادوار کارگزاران مردم در دوره های مختلف و احزاب شکل گرفت و چهره های خدمتگذار شاخصی که در هر حوزه ها هستند محور تصمیم گیری شدند و امروز در خدمت این دوستان هستیم.

این عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در پایان ابراز امیدواری کرد که آنچه مصلحت همه مردم است از طریق قوای سه گانه به خصوص مجلس که در راس امور است به وقوع بپیوندد و اصلاح‌طلبان با همدلی با یکدیگر و همراهی با دولت فراکسیون امید را که مظهر امید به حساب می آید تشکیل داده و بتوانند تغییر ایجاد شده را نشان دهند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.