stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 33360
  • 18 اردیبهشت 1395 - 14:39
7

انتقاد نماینده اصلاح‌طلب از موحدی کرمانی

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه شرق، در باره ۳جلسه ای که منتخبان مجلس دهم ،امروز به آن دعوت شده اند توضیح داده است.

قلم | qalamna.ir :
بخشی از این مصاحبه را می خوانید:
 
‌آقای موحدی‌کرمانی و جامعه روحانیت مبارز، چگونه و با چه توجیهی قرار است میزبان نمایندگان در ساختمان مجلس باشند؟
 
این سؤال ما هم هست که چه معنایی دارد که یک تشکل خارج مجلس میزبان یک فراکسیون باشد و امکانات مجلس هم در اختیارش قرار گیرد؟ الان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز دعوت کرده که جلسه فراکسیون اصولگرایان به میزبانی این تشکل در ساختمان مجلس قدیم برگزار شود. این خیلی عجیب است و به نظر می‌رسد میان اصولگرایان مجلس دهم هیچ‌کس نتوانسته فراکسیونی تشکیل دهد که همه را زیر یک چتر جمع کند و این هم نشانه ازهم‌پاشیدگی آنهاست که باید گروهی مانند جامعه روحانیت مبارز از خارج مجلس بیاید و این مسئولیت را به عهده بگیرد و این به نظر من خطای بزرگی بود که مرتکب شدند.
 
‌ فکر می‌کنید چرا این حرکت انجام شد؟
 
کارهایی که اینها کردند، جالب است و نشان می‌دهد فقط برای جلوگیری از شروع به کار موفق فراکسیون امید، مشغول برنامه‌ریزی هستند. قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌خواهند اخلال ایجاد کنند؛ ازجمله اینکه همان‌طور که گفتم ما میهمانانی را دعوت کرده بودیم و چند شب قبل با یکی از آنها تماس گرفته‌اند و با بیانی خاص ایشان را از سخنرانی در جلسه فراکسیون برحذر داشته‌اند. شخص تماس‌گیرنده هم فرد گمنامی نبوده و با لحنی خاص به ایشان گفته‌‌اند: «شما صحبت نخواهی کرد». از این قرائن زیاد است که نشان می‌دهد هدف اصلی آنها برگزارنشدن برنامه و شکل‌نگرفتن فراکسیون امید است.
 
‌ برآوردی از تعداد حاضران در جلسه فراکسیون امید دارید؟
 
به‌هرحال این فعالیت‌های گسترده‌ای که اینها انجام دادند، از یک نظر به نفع ما هم شد؛ چون ما واقعا امکانات زیادی برای سازماندهی و دعوت و اسکان همه منتخبان لیست امید در سراسر کشور نداشته‌ایم، اما با توجه به لجستیکی که اینها در اختیار منتخبان قرار داده‌‌اند، الان تعداد زیادی از نمایندگان توانسته‌‌اند به تهران بیایند و منتخبان لیست ما هم راحت‌تر می‌توانند در جلسه ما شرکت کنند؛ برای مثال الان از طرف روابط‌عمومی مجلس دو شبانه‌روز هتلی در اختیار منتخبان قرار داده‌اند و البته خیلی استقبال نشده، همچنین دائما پیامک می‌دهند و سرویس‌های مختلف، مانند وسیله نقلیه و پارکینگ را به منتخبان ارائه می‌کنند که نمایندگان جدید در جلسه روابط‌عمومی مجلس حاضر شوند. هرچند بدون این سرویس‌ها هم ما از اعضای لیست امید انتظار داشتیم که در جلسه حضور داشته باشند. در مجموع تا الان منتخبان لیست امید و حامیان دولت ١۶۶ نفر هستند و از بین منتخبان مستقل هم ١٠ نفر برای پیوستن به فراکسیون امید اعلام آمادگی کرده‌‌اند و با این حساب ما انتظار عضویت ١٧۶ نفر در فراکسیون امید را داریم. البته طبیعی است که تعدادی از نفرات، فرصت حضور در جلسه را نداشته باشند و شاید برخی از منتخبان به تهران نیایند.
 
‌ دراین‌بین تکلیف رهروانی‌ها چه می‌شود. آنهایی که در لیست امید بوده‌‌اند و حالا هماهنگ با اصولگرایان حرکت می‌کنند، بعدازظهر به کدام جلسه می‌روند؟
 
انتظار ما از همه کسانی که در لیست امید بودند که شامل خود آقای لاریجانی و برخی دیگر از دوستان هم می‌شود، این است که در جلسه هم‌اندیشی لیست امید حضور داشته باشند. البته شنیده‌ایم که گویا برخی از این افراد بنا دارند به هر دو جلسه سر بزنند و حتی برخی از اصولگرایان هم بنا به توصیه‌ای که به آنها شده یا بنا به تمایل شخصی، می‌خواهند به جلسه ما هم سر بزنند.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.