stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 33248
  • 15 اردیبهشت 1395 - 16:21
2

مردم خواهان صداقت و آزادی هستند

مردم خواهان صداقت و آزادی هستند

نتیجه زندانی کردن منتقدان، نویسندگان و روزنامه نگاران رای اعتراضی مردم در انتخابات و «نه» به تصمیم گیرندگان است. جامعه رای می دهد برای اینکه «نه» گفته باشند، نه اینکه انتخابی اصلح داشته باشد. اگر ذهن و چشم بینایی وجود داشته باشد که واقعیت ها را ببینید، این واکنش اجتماعی حرف های زیای برای گفتن دارد. / با قدرت نظامی نمی توان کشور را اداره کرد و مردم را راضی نگه داشت/ «حق» در گفت و گوی عادلانه و در فضایی آزاد خودش را نشان می دهد.

قلم | qalamna.ir :

پزشکیانمسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات در یادداشتی به تحریریه قلم نوشت:  رئیس جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب اعلام کرد که «نباید منتقدان را زندانی کرد». به نظرم نتیجه زندانی کردن منتقدان، نویسندگان و روزنامه نگاران رای اعتراضی مردم در انتخابات و «نه» به تصمیم گیرندگان است. همچنین جامعه نسبت به این موارد واکنش اعتراضی نشان می دهد. یعنی رای می دهد برای اینکه «نه» گفته باشند، نه اینکه انتخابی اصلح داشته باشد. اگر ذهن و چشم بینایی وجود داشته باشد که واقعیت ها را ببینید، این واکنش اجتماعی حرف های زیای برای گفتن دارد.

به نظرم اگر نخواهیم واقعیت‌های جامعه را ببینیم و کسی را که نقد می کند یا ما را قبول ندارد حذف، حبس یا تحریم کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید، حتی اگر حق با ما باشد. «حق» در گفت و گوی عادلانه و در فضایی آزاد خودش را نشان می دهد. اکنون که رسانه‌ها و قدرت در دست ما است، حتی اگر چند نفر منتقد بخواهند حرفی بزنند و انتقادی کنند به فرض اینکه اشتباه کنند، نباید نگران باشیم و آزادی را از آنها بگیریم. بنابراین می توانیم درباره آن موضوع شفاف سازی کنیم و جامعه را از اشتباه درآوریم. اگر بترسیم نشان می دهد که ریگی به کفشمان است و حق با ما نیست.

موضوع قابل توجه دیگر این است که متاسفانه اخیرا شاهد حکم های سنگین برای روزنامه نگاران، خبرنگاران و اهالی قلم هستیم که معتقدم کار خوبی نیست. در نتیجه این کارها؛ مردم روز به روز از حکومت دورتر می شوند و فاصله می گیرند. با قدرت نظامی نمی توان کشور را اداره کرد و مردم را راضی نگه داشت. باید با پشتوانه مردمی و تکیه بر این جامعه کشور را اداره کرد. مردم خواهان صداقت و آزادی هستند، اگر با صداقت با آنها برخورد کنیم، دروغ و انتقاد دیگران تاثیری بر ذهنشان ندارد، پس ما می توانیم با شفاف سازی و توضیح جامعه را آگاه کنیم و بابت انتقاد چند نفر نگرانی به دل راه ندهیم.

بنابراین تاکید می کنم که زندانی کردن نویسندگان، خبرنگاران و روزنامه نگاران اقدامی ناخوشایند است که در جامعه نتیجه عکس می دهد و جامعه خلاف این رفتار عمل می کند. بنابراین یا مردم در مقابل آن مقاومت می کنند و با انتخابات قهر می کنند، یا اگر به میدان بیایند رای منفی و واکنشی می دهند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.