stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 33180
  • 13 اردیبهشت 1395 - 14:45
3

دستگیری زورگیران موبایل‌های شیک +تصاویر

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۱۳۱ سارق و زورگیر حرفه‌ای در عملیات ۲۴ ساعت گذشته پلیس آگاهی در تهران و پنج استان دیگر خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

سردار عباسعلی محمدیان صبح امروز در حاشیه طرح جمع‌آوری و دستگیری سارقان و زورگیران که در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره جزییات این طرح گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته همکاران من در پلیس آگاهی عملیاتی را برای شناسایی سارقان و زورگیران به عنف در تهران و پنج استان دیگر آغاز کردند و در مجموع ۱۳۱ سارق و زورگیر را شناسایی و دستگیر کردند.

محمدیان با بیان اینکه دستگیرشدگان در قالب ۲۷ باند فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: ۶۹ درصد از این افراد سابقه دستگیری داشته‌اند و به دلیل جرایم کیفری چون زورگیری، کیف قاپی، سرقت از منازل، سرقت خودرو، سرقت قطعات خودرو و… دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اقلام مکشوفه از سارقان گفت: تاکنون ۵۵ دستگاه خودروی سرقتی به شیوه سند نمره از این افراد کشف شده که این خودروها از استان‌های مختلف خریداری شده و سارقان قصد فروش آن را داشتند که کشف شد. همچنین ده‌ها فقره قطعات داخلی خودرو از سوی سارقان کشف شده است که در مجموع در حال بررسی و شناسایی مالکان اموال سرقتی هستیم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به سارقانی که اقدام به سرقت از منازل می‌کردند، افزود: یک گروه از سارقان از طریق سرایدار ساختمان یا با معرفی خود به عنوان پیک موتوری و پستچی اقدام به سرقت می‌کردند به این شیوه که ابتدا مالکان متمول واحدهای مسکونی را از طریق سرایدار شناسایی کرده و بعد تحت عنوان پیک موتوری به درب منزل آنها مراجعه کرده و با بستن دست و پای صاحبخانه اقدام به سرقت عنف می‌کردند البته تعداد این سرقت‌ها بالا نیست اما با توجه به اینکه سرقت از نوع خشن محسوب می‌شود، به طور ویژه با آن برخورد شد

محمدیان همچنین با اشاره به فعالیت گروه دیگری از سارقان خاطرنشان کرد: این دسته از سارقان منزل نیز هنگام عصر از طریق تراس و درب‌ها و پنجره‌ها وارد منازل شده و اقدام به سرقت می‌کردند.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی از اتباع کشور افغانستان در این طرح اظهار کرد: این افراد در زمینه سرقت گوشی و تلفن همراه فعالیت کرده و برخی از آنان نیز گوشی‌های مسروقه را به خارج از کشور انتقال می‌دادند در واقع دلیل عدم شناسایی برخی از تلفن‌های مسروقه انتقالشان به خارج از کشور توسط چنین افرادی است.

دستگیری زورگیران موبایل‌های شیک

برییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری تعدادی از زورگیران تلفن همراه در این طرح خبر داد و گفت: این افراد اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن‌های همراه گرانقیمت و لوکس از افرادی که در حال صحبت با تلفن بودند کرده‌اند. همچنین گروهی از این سارقان اقدام به گردنبندقاپی از شهروندان به ویژه مردان کردند که این افراد نیز دستگیر شدند.

محمدیان با اشاره به شیوه این سارقان به شهروندان هشدار داد که هنگام صحبت با تلفن همراه غرق در مکالمه نشده و حواسشان به اطراف باشد. همچنین هنگام رویت افرادی که با موتورسیکلت در اطرافشان پرسه می‌زنند هوشیار باشند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا در میان دستگیرشدگان زن نیز وجود داشت یا خیر؟ اظهار کرد: دو نفر از دستگیرشدگان خانم هستند اما آنان در سرقت ها نقشی نداشته و تنها در فروش اموال سارقان همکاری می‌کردند. این افراد طلا و جواهرات مسروقه را به فروش می‌رساندند که دستگیر شدند.

محمدیان درباره ارزش ریالی اقلام مسروقه نیز گفت: این اقلام ارزش ریالی بالایی دارد اما تعیین رقم دقیق آن در حال بررسی است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین با اشاره به سن متهمان دستگیر شده اظهار کرد: در میان دستگیرشدگان کسی زیر سن قانونی یا همان ۱۸ سال نیست اما همانطور که گفتم ۶۹ درصد از آنان دارای سابقه کیفری بوده و برخی از آنان معتاد به مصرف موادمخدر هستند که البته تعداد دقیقشان باید بررسی شود.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره محل سکونت این سارقان نیز خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از سارقان دستگیر شده در حاشیه تهران یا استان‌های دیگر سکونت داشته و ۴۰ درصد نیز ساکن پایتخت بوده‌اند. لازم است به سارقان هشدار دهم که گمان نکنند اگر در تهران سرقت کرده و به شهری دیگر متواری شوند، امکان دستگیری‌شان کاهش پیدا می‌کند بلکه پلیس آگاهی شخصا نسبت به دستگیری این افراد اقدام کرده و هماهنگیهای لازم در این خصوص با فرماندهی انتظامی استان‌ها انجام شده است. خوشبختانه اطلاعات پلیس در مورد سارقان نیز افزایش یافته است.

محمدیان با اشاره به دستگیری متهمانی که تحت عنوان مامور نهادهای نظامی اقدام به زورگیری کرده بودند بیان کرد: جعل عنوان مامور و استفاده از لباس‌های نظامی جرم بوده و شهروندان نیز هوشیار باشند که هنگام مراجعه این افراد، حتما کارت شناسایی را از آنان بخواهند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت درباره اجرای چنین طرح‌هایی افزود: با تدابیر سردار ساجدی‌نیا فرماندهی انتظامی پایتخت چنین طرح‌های در فواصل زمانی کوتاه‌تر و با قاطعیت اجرا خواهد شد و ما به شهروندان این قول را داده‌ایم که نسبت به تامین امنیت آنان و ارتقای احساس امنیت در جامعه تمام توان خود را به کار ببندیم. در این خصوص لازم است شهروندان نیز درخصوص رویت موارد مشکوک با ۱۱۰ تماس بگیرند.

۱۳۱سارق و زورگیر در محاصره پلیس +تصاویر

۱۳۱سارق و زورگیر در محاصره پلیس +تصاویر

۱۳۱سارق و زورگیر در محاصره پلیس +تصاویر

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.