stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 331778
  • 21 فروردین 1400 - 1:53
3

کلاب¬هاوس جایی در شبکه¬های اجتماعی جهانی پیدا خواهد کرد؟

کهگیلویه و بویراحمد- سواد رسانه ای
قلم | qalamna.ir :

 

رسانه­های جمعی مجازی با نیازهای متنوع بشر خود را به­ روزرسانی­ می­کنند و در این بین نقش شبکه­های اجتماعی به دلیل همه­گیری بیشتر، پررنگ­تر از بقیه است. شبکه­ های اجتماعی که برای رفاه بیشتر بشر در عصر دنیای هوشمند ساخته شده و از آن استفاده می­شود، در کنار دهها مزیتی که بعد از کرونا به اهمیت آن بیشتر پی­برده ­شد قطعا معایبی هم دارند که البته تاثیرسوء آن برای همه یکسان نخواهد بود.

حدود یکسال از ظهور اپلیکیشن کلاب­هاوس میگذرد. نرم­ افزاری مبتنی بر صوت که دارد خود را به جهان معرفی می­کند و از سال جدید میلادی تا به امروز رشد تصاعدی نجومی را می­پیماید و ارزش آن از یکصدمیلیون­ دلار به چهارمیلیارد دلار رسیده است.

طبق مصاحبه با سازندگان این اپ، پل دیویسن و روهان ست که اظهار داشتند هدف آن­ها از نوشتن چنین نرم افزاری راحت­تر کردن کاربران شبکه­های اجتماعی پس از کرونا بوده و شرکت آلفا اکسپلوریشن که صاحب امتیاز این نرم­افزار است، در بستر آی­او ­اس این اپ را عرضه کرد ولی بعد از سال جدید میلادی نسخه­ های غیررسمی کلاب ­هاوس برای سیست م­عامل اندروید به صورت موقت این اجازه را داشتند که از این استارت­اپ استفاده کنند البته با محدودیت عملکرد نسبت به سیستم عامل آی­او اس. از تفاوت­های این اپ به نسبت سایر شبکه­ های اجتماعی دیگر این است که حتما یکی از کاربران این برنامه باید برای شما دعوت­نامه بفرستند یا به عبارتی دیگر شما را به این برنامه معرفی کند، اگرچه تا به امروز امکانات این اپ فقط در حد ویس­روم های ساده است که ما را به یاد روم های مشهور یاهو­مسینجر می­اندازد ولی در آینده­ به امکانات آن اضافه خواهد شد.

این نرم­افزار در بستر آی­او اس و اندروید در کشور ما روزانه گسترش قابل توجهی دارد و مسئولان فضای مجازی در کشور موضعی در برابر آن نداشته­اند و گمانه­زنی هایی از فیلترینگ آن میرود مثل کشور چین، عمان و اردن که این نرم­افزار را ممنوع کرده­اند.

در چند مورد مختصر به مزایا و معایب فعلی این اپلیکیشن میپردازیم.

مزایا:

۱-ساده بودن کارکردن با آن.

۲- احتیاج نداشتن به واردکردن ایمیل به عنوان پشتیبانی از حساب کاربری ساخته شده.

۳-عدم چت کردن و فقط گوش کردن و صحبت کردن در کنار کارهای دیگر.

۴-اصطحلاک کمتر در استفاده از گوشی موبایل.

۵-سرعت خوب و نداشتن باگ.

۶-امکان ارتباط و تقویت در یادگیری مکالمه زبان­های خارجی.

معایب:

۱-استفاده کمتر از نوشتن و به خطر افتادن نگارش در نسل جدید.

۲-محدودیت استفاده از آن به علت صوت محور بودن آن.

۳- محدودیت در ارتباط های شخصی به علت عمومی بودن فضای آن.

۴- اتلاف وقت و به انحراف کشیده شدن در صورت نبود سواد و فرهنگ استفاده درست از آن.

۵-نبود قابلیت گذاشتن پیام برای مخاطبان به صورت آفلاین.

در هر صورت این نرم­ افزار به عنوان نسلی دیگر از شبکه های اجتماعی جای شبکه های اجتماعی متقدم­تر مثل توییتر یا اینستاگرام را ممکن است بگیرد و این هنر سازندگان این شبکه اجتماعی است که می­توانند در رقابت با سایر شبکه­ های اجتماعی در جهان پیشی بگیرند یا در این امر ناتوان هستند و باید دید در آینده­ی رسانه­ ها بخت با کیست.

 

مهندس علی پرواز دوانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.