stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 331757
  • 19 فروردین 1400 - 12:14
1

«جلسه فنی» آژانس با ایران به تعویق افتاد

قلم | qalamna.ir :

گروه سیاسی: دیپلمات‌های مطلع در وین  از به تعویق افتادن جلسه فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایران برای رسیدگی به موضوعات اساسی همچون ذرات اورانیوم ردیابی‌شده در دو سایت اعلام‌نشده خبر دادند.
این دیپلمات‌ها  گفته‌اند که این امر امیدواری به احیای برجام و تنش‌زدایی میان جمهوری اسلامی و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.یک دیپلمات اروپایی علت به تعویق افتادن این جلسه را «دلایل فنی» عنوان کرده است.پیش از این قرار بود که جلسه فنی در نیمه دوم فروردین (اوایل آوریل)‎ در ایران برگزار شود.یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  گفت، مقامات ایران به درخواست‌های آژانس در مورد تاریخ قطعی برگزاری جلسه پاسخ نداده‌اند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این در گفت‌وگوی با نشریه نیوزویک تاکید کرده بود که ایران برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، باید درباره منشا اورانیوم اعلام‌نشده‌ای که در تاسیسات هسته‌ای قدیمی این کشور پیدا شده است، شفاف‌سازی کند.
رافائل گروسی در این مصاحبه که روز سوم فروردین منتشر شد، تصریح کرده بود که لازم است در این زمینه «مذاکراتی دقیق و فنی» انجام شود و این مسئله با آینده برجام «کاملا مرتبط» است.رویترز پیشتر نوشته بود دو سایت مزبور از جمله تاسیساتی‌ هستند که در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ احتمالا با هدف از بین بردن رد اورانیوم تخریب شده‌اند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۱ اسفند در نشست فصلی شورای حکام آژانس گفته بود که ایران در مورد پیدا شدن ذرات اورانیوم در برخی از سایت‌های از قبل اعلام نشده‌اش «توضیحات معتبری» نداده و این امر «مایه نگرانی فراوان» است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.