stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 331713
  • 19 فروردین 1400 - 11:17
1

افزایش ۱۳ درصدی صدور اسناد حدنگار در فارس

افزایش ۱۳ درصدی صدور اسناد حدنگار در فارس
فارس- پارسال ۲۳۶ هزار و ۶۲۱ فقره سند مالکیت کاداستری(حد نگار) در فارس صادر شده که در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت : با عنایت به اینکه بخش‌های ارائه خدمت در مجموعه ثبت اسناد و املاک یکی از مهم‌ترین ارکان پشتیبانی تولید و ضامن حرکت موتور اقتصادی و پیشرفت کشور است بر خود لازم می‌دانیم با تمام توان تحقق شعار “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها” را سبب شویم.
هاشمی به صدور ۲۳۶ هزار و ۶۲۱ فقره سند مالکیت کاداستری در اداره‌های تابعه این اداره کل طی سال گذشته اشاره و رشد ۱۳ درصدی در صدور این اسناد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن را ماحصل حرکت این ادارات در مسیر نگاه تحول محور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مبحث مستند سازی مالکیت‌ها دانست.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۲۰۹ هزار و ۶۲۱ سند مالکیت کاداستری در ادارات تابعه ثبتی استان فارس صادر و تسلیم مالکین شده بود.
او عنوان کرد: پاسخگویی به بیش از ۱۷۰ هزار استعلام واصله و وصول ۱۵۲ هزار خلاصه معامله توسط ادارات ثبتی فارس در سال گذشته از دیگر اقدامات ادارات ثبتی این استان در راستای پیاده سازی بهینه برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است.
هاشمی عنوان کرد: صدور ۸ هزار و ۴۴۷ سند در راستای قانون سامان دهی، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سند قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی، ۲ هزار و ۶۹۲ سند جهت موقوفات، ۵ هزار و ۷۶۹ فقره اسناد مالکیت دولتی، ۸۰۸ فقره سند منابع طبیعی و صدور ۲ هزار و ۲۸۸ سند اراضی زراعی بخشی از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل طی بازه زمانی فوق است.
او افزود: در مقوله کاداستر حرکت تحولی در این مسیر را همسو با دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ثبت در دستور کار داشتیم که ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شد.
مدیرکل ثبت فارس خاطرنشان کرد: همچنین پارسال با مختومه شدن ۳۴ هزار و ۹۵۲ پرونده اجرایی توسط ادارات اجرای ثبت استان رشد ۲۰۴ درصدی نسبت به میزان مشابه سال ماقبل آن را شاهد هستیم.
هاشمی بیان کرد: همچنین در مدت فوق ثبت ۴ هزار و ۱۳۱ شرکت و مؤسسه توسط اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری شیراز حاکی از رشد ۷ درصدی در این زمینه نسبت به زمان مشابه سال ماقبل آن است.
این مقام مسئول گفت: از شرکت‌های ثبت شده در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۷۰۷ شرکت با مسؤلیت محدود، ۱ هزار و ۶۹۰ شرکت سهامی خاص و ۴۳۰ شرکت تعاونی و همچنین تعداد مؤسسات غیرتجاری ثبت شده در این بازه زمانی ۳۰۳ مؤسسه هستند.
او افزود:بهره گیری فارس از ۴۱۷ دفتر اسناد رسمی، ۲۶۴ دفتر ازدواج و طلاق و ثبت نزدیک به ۹۹۲ هزار سند رسمی و ۳۷ هزار و ۳۰۵ واقعه ازدواج و طلاق در این دفاتر طی سال گذشته نوید بخش استمرار ارائه خدمات مطلوب در این بخش به مردم استان است.
مدیرکل ثبت فارس با اشاره به افزوده شدن ۴۴ دفتر اسناد رسمی در این استان طی سال گذشته آن را هم راستا با سیاست‌های مندرج در سند تحول قضایی، دستورالعمل‌های سازمانی و به جهت انتفاع مطلوب مردم از گستره خدمات این دفاتر برشمرد.
هاشمی افزود: طی سالیان اخیر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به عنوان بازوان توانمند ادارات ثبت اسناد و املاک نقش غیر قابل انکاری در پیشبرد سیاست‌های تحولی ابلاغی و خدمات رسانی بهینه به جامعه ایفا کره اند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.