stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 331692
  • 19 فروردین 1400 - 10:40
1
جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان اعلام کرد:

شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند
هرمزگان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، محدودیت‌های متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد.
قلم | qalamna.ir :

علی رئوفی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان، عنوان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بستک، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: مشاغل گروه دو شامل بوستان‌ ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آنها مال می ‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی است که باید در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز تعطیل باشند.

رئوفی تصریح کرد: همچنین، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم ‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، آتلیه ‌های عکاسی، آژانس‌ های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران و کافی شاپ، باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

وی گفت: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌ های رانندگی، نیز مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مشاغل گروه سه که در شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌ های ورزشی، چایخانه ‌ها و قهوه ‌خانه ‌ها که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند و همچنین، آموزشگاه ‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ ها و تئاتر و مهدهای کودک نیز باید در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شوند.

رئوفی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دورکاری پنجاه درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.