stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 331665
  • 19 فروردین 1400 - 9:47
0

بی تاثیر بودن قرص مسکن برای درمان بیماری‌ها

قلم | qalamna.ir :

گروه علمی: یک پژوهش پزشکی نشان داده که برخلاف باور عمومی درباره تاثیرات گسترده داروی مسکن، این دارو برای معالجه بیماری‌ها یا تسکین درد‌ها تاثیر بیشتری از سایر دارو‌های رایج ندارد.محققان دانشگاه سیدنی در پژوهشی که در مجله پزشکی استرالیا منتشر شد گفته اند، موثرترین مورد داروی پاراستامول، زمانی است که این دارو برای معالجه درمان کمر درد حاد مصرف شود.محققان استرالیایی بررسی‌های منظمی را انجام داده اند تا اثرات ضد درد پاراستامول را با دارو‌هایی مثل آب نمک یا آب استریل، با هم مقایسه کنند.

آن‌ها برای نتیجه‌گیری مطلوب داروی پاراستامول را برای درمان ۵۰ بیمار که از یک نوع درد حاد رنج می‌بردند، استفاده کردند، سپس به این نتیجه رسیدند که پاراستامول تنها آرتروز مفاصل زانو و ران، کرانیوتومی، سردرد تنشی و درد پرینه بعد از زایمان را تسکین می‌دهد.این بررسی علمی نشان داد، علیرغم استفاده گسترده از پاراستامول، اثر آن در تسکین درد فقط در موارد کمی اثبات شده است و فواید درمانی آن اغلب ناچیز است.

پاراستامول رایج‌ترین مسکن درد در استرالیا است، اما شواهد کافی برای موثر بودن این دارو در تسکین درد‌هایی از قبیل سردرد با میگرن، درد پس از عمل جراحی، دندان درد قبل یا پس از اقدامات دندانپزشکی، عفونت گوش میانی دوران کودکی، کمر درد، شکم درد و سردرد‌های رایج ناشی از سرماخوردگی وجود ندارد.کریستینا عبدالشهید، نویسنده این پژوهش در مصاحبه با سایت «NCA NewsWire»، گفت: «در رابطه با تاثیر داروی پاراستامول روی درد باید به روشنی بگویم که ما فاقد هرگونه مدرک قطعی برای موثر بودن این دارو هستیم.»بر اساس گزارش وب‌سایت «نیوز. کوم. ای. یو»، برای سردرد‌های تنشی ما می‌دانیم که این دارو‌ها بهتر از دیگر دارو‌های غیر حقیقی یا دارونما‌ها عمل می‌کند، اما در بیشتر موارد دیگر ما فاقد مدارکی هستیم که بتوانیم داده‌های قوی یا قطعی در مورد اثربخشی پاراستامول را ثابت کنیم.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.