stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 331644
  • 19 فروردین 1400 - 9:34
1

پشت پرده ذخیره بیت کوین توسط ماینر‌ها

قلم | qalamna.ir :

گروه اقتصادی: بازار جذاب رمزارز‌ها در حالی سرمایه‌های میلیاردی از سراسر کره خاکی درو می‌کند که جریان سرمایه‌گذاری در ارز‌های مجازی در زمستان ۱۱ درصد نسبت به آخرین فصل ۲۰۲۰ افزایش داشت و به ۴.۵ میلیارد دلار رسید. استقبال سرمایه گذاران از این بازار در حالی افزایش یافته که آن روز دور نیست که بیت کوین قله ۱۰۰ هزار دلاری را فتح کند!

سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ روی بیت کوین
رئیس انجمن بلاکچین ایران  با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا همانند تسلا و توئیتر روی این بازار سرمایه گذاری کرده اند، گفت: مصرف بیت کوین در دنیا از تولید آن پیشی گرفته است.سپهر محمدی با بیان اینکه در بازار رمزارز‌ها تقاضا از عرضه به سرعت پیشی گرفته است، گفت: شرکت‌های بزرگ در حال خرید رمزارز‌های مختلف هستند. استخراج کنندگان کمتر می‌فروشند و همه این‌ها دال بر این است که هولدر‌هایی اند که علاقه‌مند به نگهداری این رمزارز‌ها هستند و تمایلی به فروش آن ندارند.وی ادامه داد: نگهداری رمزارز‌ها ازسوی ماینر‌ها و همچنین سرمایه گذاران نشان می‌دهد بسیاری از کسانی که بیت کوین و رمزارز می‌خرند به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه می‌کنند و قصد فروش ندارند.رئیس انجمن بلاکچین ایران گفت: تسلا، توئیتر و شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ زیادی هستند که ۵ هزار، ۵۰ هزار و رقم‌های بسیار کلان خرید بیت کوین از بازار داشتند و همه این‌ها احتمالا باعث می‌شود که عرضه از تقاضا کمتر شود.

عوامل موثر بر رمزارزها در فضای خارج از تحلیل تکنیکال هستند
رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین با بیان اینکه کسانی که بازار رمزارز‌ها را بشناسند از پیش بینی این بازار خودداری می‌کنند، می‌گوید: بازار رمزارز‌ها نوسانات غیرقابل پیش بینی بسیاری دارد، چون بسیاری از عوامل موثر بر این بازار در فضای خارج از تحلیل تکنیکال هستند.محمدرضا شرفی ادامه داد: تاثیر عوامل خارجی و تحلیل بنیادی بر روند بازار ارز‌های دیجیتال بسیار عمیق‌تر است. یکی از فاکتور‌های مهم، رویکرد قانون گذاران و حاکمیت‌ها در این حوزه است و این فاکتور با توجه به اینکه هر روز تغییری در رویکرد یک کشور برای استفاده یا عدم استفاده یا برای ایجاد محدودیت در این حوزه اتفاق می‌افتد، غیرقابل پیش بینی است.

بیت کوین همچنان مطمئن‌ترین رمزارز موجود در بازار
رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آینده بیت کوین و سایر رمزارز‌ها به چه سمتی می‌رود، گفت: بیت کوین را باید جدا از سایر رمزارز‌ها بررسی کرد، زیرا مشخص نیست که بیت کوین در آینده اقتدار امروز را خواهد داشت یا خیر؛ ولی با توجه به بیشترین حجم ارزشی که در حال حاضر روی زنجیره بیت کوین متمرکز شده همچنان مطمئن‌ترین رمزارز موجود در بازار است.شرفی ادامه داد: البته بیت کوین خود را به تدریج از سایر رمزارز‌ها متمایز می‌کند، زیرا همزمان با افزایش ارزش آن، هزینه انتقال هم به همان میزان افزایش یافته که در انتقالات خرد به چشم می‌آید. پس در نتیجه کم کم بیت کوین خود را از سایر رمزارز‌ها جدا خواهد کرد و بیشتر به عنوان پشتوانه سرمایه‌ای استفاده خواهد شد مانند ذخایر طلای هر کشور یا سازمان.

هزینه انتقال بیت کوین افزایش یافته است
وی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه در مقایسه با بیت کوین، آیا سایر رمزارز‌ها نیز همین شرایط را دارند، گفت: در این میان تنها بیت کوین شرایط خاصی دارد و بقیه رمزارز‌ها برای هزینه‌های انتقالاتشان راهکار‌های دیگری را به تدریج در نظر می‌گیرند، زیرا از تیم پشتیبانی و قابلیت بازنگری بالایی برخوردارند و به همین دلیل می‌توانند هزینه‌ها را طی به روزرسانی‌ها کاهش دهند. پس بقیه رمزارز‌ها می‌توانند بازار خرد را حفظ نمایند؛ ولی بیت کوین به تدریج به سمت حفظ و انتقال ارزش در سطح کلان حرکت می‌کند.

کشور‌ها با رمزارز‌ها به نرمی برخورد می‌کنند
رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین با بیان اینکه ورود کشور‌ها به حوزه رمزارز‌ها غیرقابل اجتناب است، ادامه داد: آینده رمزارز‌ها را باید از دو دریچه دید. یکی ورود کشور‌ها به این حوزه است که با توجه به اینکه رمزارز‌ها هزینه‌های پایین و محاسنی در اختیار حاکمیت قرار می‌دهد نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. سرعت انتقال، هزینه پایین و حذف محدودیت‌هایی مانند دسترسی، جغرافیا، چابکی و… مزایایی است که رمزارز‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند.شرفی ادامه داد: از طرف دیگر باید توجه داشت که دولت‌ها در قسمتی از این حوزه از ابزار‌های اعمال حاکمیت ضعیف تری برخوردار هستند و این موضوع باعث می‌شود که موضع گیری‌ها به دو جهت تقسیم شود. یکی در برخورد با رمزارز‌هایی هستند که از حوزه تصمیم گیری‌های حاکمیت‌ها تقریبا خارج شده اند و دیگری در مورد ارز‌های دیجیتال خودشان است که سعی می‌کنند از این فناوری به بهترین نحو استفاده کنند.
وی گفت: کشور‌ها به سمت بهره گیری از این فناوری حرکت می‌کنند، ولی موضع آن‌ها همچنان در حال بررسی است یعنی همه کشور‌ها با این حوزه بسیار محتاط و با نرمی برخورد می‌کنند تا بتوانند اثرات آن را در سطح جامعه رصد کنند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.