stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 33075
  • 08 اردیبهشت 1395 - 13:22
3

خطر جدی مسمومیت کودکان با بسته‌های رنگی مواد شوینده

نتایچ یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از کودکان با غلاف‌های کوچک پلاستیکی و رنگی مواد شوینده مسموم می‌شوند.

قلم | qalamna.ir :

تعداد زیادی از کودکان دست‌ها و دهان خود را با این غلاف‌های کوچک شبیه به بالشتک‌های رنگی که حاوی دوز مشخصی از شوینده‌های مایع و پودری هستند آلوده می‌کنند و این شرایط می‌تواند پیامدهای جدی و گاهی اوقات مرگبار به دنبال داشته باشد.

 

از میان بیش از ۶۲ هزار تماس تلفنی که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ به دلیل مسمومیت ناشی از هر گونه مواد شوینده با اورژانس آمریکا گرفته شده، ۱۷ نفر از آنان به کما رفته، ۱۰ کودک دچار مشکلات تنفسی شده و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر «گری اسمیت» محقق ارشد این مطالعه از بیمارستان کودکان در ایالت اوهایو گفت: بیش از ۶۰ درصد این تماس‌ها به دلیل مسمومیت ناشی از غلاف مواد شوینده بوده است. همچنین روزانه ۳۰ کودک یا هر ۴۵ دقیقه یک کودک با این مشکل رو به رو شده است و علاوه بر این مشخص شد در طول مدت زمان انجام این بررسی مسمومیت ناشی از غلاف مواد شوینده افزایش ۱۷ درصدی پیدا کرده و در سال ۲۰۱۵ نیز با افزایش ۷ درصدی دیگری روبه‌رو شده است.

به گفته دکتر اسمیت بسته‌های مواد شوینده از دیگر مواد شوینده مسموم کننده‌تر هستند و می‌توانند مشکلات جسمی بیشتری را متوجه کودکان سازند. این بسته‌های کوچک پلاستیک برای کودکان جذاب به نظر می‌آید و موجب می‌شود کودکان آنها را با مواد خوراکی اشتباه بگیرند.

هلث دی‌نیوز، گری اسمیت همچنین به والدین توصیه می‌کند به دلیل افزایش موارد مسمومیت با غلاف مواد شوینده این مواد از دسترس کودکان زیر شش سال دور شود و بیشتر از مواد شوینده سنتی که میزان خطرزا بودن آنها کمتر است، استفاده شود.

انتهای پیام

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.