stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 33071
  • 08 اردیبهشت 1395 - 13:17
8

موگرینی: توافق ویزا با ترکیه منوط به فراهم سازی شرایط آن از سوی آنکاراست

موگرینی: توافق ویزا با ترکیه منوط به فراهم سازی شرایط آن از سوی آنکاراست

فدریکا موگرینی اعلام کرد: ترکیه تنها زمانی می‌تواند امتیاز سفر به اروپا بدون ویزا را از اتحادیه اروپا به دست آورد که تمام شرایط مورد نیاز برای این امر را برآورده کند.

قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری فرانسه: فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همانگونه که ما با تمام کشورهایی که درباره سفر آزادانه به اروپا در یک مدت محدود صحبت می‌کنیم، ترکیه نیز باید تمام شرایط مورد نیاز برای این امر را رعایت کند.

چنین مذاکراتی را با گرجستان، اوکراین و همچنین با کوزوو داشتیم. معیارهای سختگیرانه و فنی در این باره وجود دارد که باید این معیارها اجرا شود. با اعمال کنترل شدید بر اجرای این معیارها، امکان اجرای امتیاز سفر بدون ویزا به اروپا به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: از سرگیری مذاکرات با ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا تنها راه برای کمک به مدرن شدن دولت ترکیه و احترام به حقوق بنیادین شامل آزادی مطبوعات و از سرگیری مذاکرات صلح با کردها است.

همچنین دونالد تاسک رییس شورای اروپا هفته گذشته درباره توافق با ترکیه اعلام کرد: ما می‌توانیم درباره پول صبحت کنیم اما درباره ارزشهایمان نه.

در هجدهم مارس توافقی برای کاهش بدترین بحران مهاجرتی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم حاصل شد و طبق آن، نظارت بر مهاجران در ترکیه افزایش می‌یابد و مهاجرانی که در جزایر یونان هستند، به خاک ترکیه بازگردانده می‌شوند. در عوض،‌ ترکیه از مزایایی از جمله سفر بدون ویزا به اروپا برخوردار می‌شود.

آنکارا باید ۷۲ شرط مورد نظر را اجرا کند تا بتواند به لغو ویزا دست یابد، این باور وجود دارد که این کشور نیمی از این شرایط را اعمال کرده است.

بر اساس اعلام سازمان بین‌الملل مهاجرت از زمان امضای این توافق به میزان قابل توجهی تعداد پناهجویانی که از ترکیه به یونان می‌روند، بسیار کاهش یافته است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.