stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 32932
  • 03 اردیبهشت 1395 - 12:04
2

ناجا درباره راه‌اندازی گشت نامحسوس امنیت اخلاقی به افکار عمومی توضیح دهد/معنی نامحسوس بودن این نیرو‌ها برای من محسوس نیست

ناجا درباره راه‌اندازی گشت نامحسوس امنیت اخلاقی به افکار عمومی توضیح دهد/معنی نامحسوس بودن این نیرو‌ها برای من محسوس نیست

نیروی انتظامی و مسولان ناجا باید برای افکار عمومی توضیح بدهند و این مساله را برای مردم روشن کنند تا مردم بدانند منظور از نامحسوس چه چیزی است و گزارش دهی و عملکرد این نیروها به چه نحو خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرای طرح ۷ هزار نیروی نا‌محسوس گشت امنیت اخلاقی گفت: باید از نیروی انتظامی پرسید که چرا این میزان فرد در شهر وارد کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در ارتباط با بحث امنیت اخلاقی و روحی و روانی مردم در جامعه مسوولیت داریم و این‌ها موضوعات به هم پیوسته است و باید تدابیر ی در این زمینه اتخاذ شود که بتوانیم این امنیت را تامین و تضمین کنیم.

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در ارتباط با امنیت اخلاقی در جامعه باید علاوه بر اینکه اقدامات بازدارنده انجام می‌دهیم کارهای فرهنگی و آموزشی هم انجام دهیم چرا که مشکل اصلی ما در این حوزه است.

سعیدی گفت: در کلانشهر‌هایی مثل تهران وقتی ما در سطح جامعه نگاه می‌کنیم و اتفاقاتی را می‌بینیم نهایتا از هر ده مورد با دو مورد می‌توان برخورد کرد بنابراین با این اقدامات مشکلات از بین نمی‌رود و این برخورد‌ها علاج این مسائل نیست و نیاز است اقدامات دیگری انجام شود که ما بتوانیم امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به صورت پایدار تضمین کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: این امکان پذیر نیست که اقداماتی را انجام دهیم و بگوییم مشکل حل شد و بعد از اینکه ۷ هزار نیرو کاهش پیدا کرد ببینیم مشکل دوباره بروز و ظهور پیدا کرد بلکه باید اقدامات و برنامه‌هایی انجام شود که بعد از کاهش نیرو‌ها نه تنها مشکلی پیش نیاید بلکه وضع بهتر هم شود.

سعیدی گفت: باید به ریشه‌ها بیشتر توجه و پرداخته شود و ببینیم در این زمینه چه اقداماتی باید صورت بگیرد در غیر این صورت اینگونه برخوردهای بازدارنده، به صورت مقطعی شاید پاسخ دهد و برخی را راضی و اقناع کند اما اینکه ما توانسته‌ایم مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم یا خیر, مساله‌ای است که باید پاسخ مستدل و دقیقی داشته باشد و تا کنون این پاسخ وجود نداشته است.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص نحوه عملکرد نیروهای نامحسوس و گزارش دهی این نیرو‌ها گفت: معنی نامحسوس بودن این نیرو‌ها برای خود من محسوس نیست و هر چقدر در ذهن بررسی می‌کنم که یعنی چی؟ به نتیجه‌ای نمی‌رسم.

وی تاکید کرد: گشت یک تعریفی دارد و تعریفش این است که بیایند در خیابان و در اماکن عمومی بگردند و موارد خلاف امنیت اخلاقی و جرایم مشهود را که ملاحظه می‌کنند و این‌ها را تذکر دهند یا برابر مقررات اقدام قانونی انجام شوند اما مشخص نیست که این‌ها می‌خواهند چه کار کنند.

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نیروی انتظامی و مسولان ناجا باید برای افکار عمومی توضیح بدهند و این مساله را برای مردم روشن کنند و تا مردم بدانند منظور از نامحسوس چه چیزی است و گزارش دهی و عملکرد این نیرو‌ها به چه نحو خواهد بود.

وی ادامه داد: مسولان ناجا باید توضح دهند که بحثشان چیست و گزارشات مامورانشان چگونه قابل کنترل و ارزیابی است چراکه اگر قرار است این طرح بین مردم اجرا شود. مردم باید اطلاع کامل و کافی و شفاف را از نحوه اجرای آن داشته باشند. / ایلنا

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.