stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 32893
  • 01 اردیبهشت 1395 - 2:27
6

انصاف را رعایت کنیم!

انصاف را رعایت کنیم!

در پی اجرای طرح گشت ارشاد نامحسوس مدیر وبگاه خبری تحلیلی قلم چند سوالی را از استاد اخلاق حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی که در بخشی از مصاحبه ای گفته بودند: “امروز نیز برخی خانم‌ها در کشور به اسلام دهن‌کجی می‌کنند و حجاب خود را رعایت نمی‌کنند که اجرای درست طرح امنیت اخلاقی می‌تواند به بهترشدن فضای عمومی جامعه کمک کند” جهت روشن شدن ابهام در افکار عمومی نسبت به عملکرد کشور در رابطه با حجاب و فرهنگ طی این سالها با طرح های مختلف ارشادی مطرح کرده است که در ادامه می خوانید

قلم | qalamna.ir :

نظر شجونی درباره گشت ارشاد/ آیا درست است در عروسی‌های ما مشروب استفاده شود؟ این بی‌حیایی است

حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌
طرح امنیت اخلاقی باید به روش عاقلانه و دینی انجام شود و لازم است مجریان این طرح راه صحیحی برای اجرا داشته باشند.

نمی‌دانم نحوه عملکرد مجریان این طرح چگونه است اما در مجموع درست نیست در نظامی که با خون شهدا آبیاری شده و رهبرانش نیز بارها درباره حاکمیت اصول اسلام در آن سخن گفته‌اند، شاهد بی حجابی باشیم.

آیا درست است بعد از ۳۷ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، در عروسی‌های ما مشروب استفاده شود؟ چنین بی‌حیایی‌هایی هم ضرر مادی دارد و هم معنوی.

منشاء مقابله با دین در ایران به زمان رضاخان باز می‌گردد. امثال آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران باعث تقویت مقابله با دین در این دو کشور شده‌اند و امروز نیز برخی خانم‌ها در کشور به اسلام دهن‌کجی می‌کنند و حجاب خود را رعایت نمی‌کنند که اجرای درست طرح امنیت اخلاقی می‌تواند به بهترشدن فضای عمومی جامعه کمک کند.
qalamnews.com/?p=32860


پ.ن:
انصاف را رعایت کنیم!

*حسام الدین شیخی

حسام الدین شیخیآقای شجونی عزیز با سلام و تحیات . بنده نه تنها بعنوان مدیر یک رسانه خبری مردمی بلکه بعنوان یک شهروند متدین و آزاد اندیش جای چند سوال در ذهنم مطرح است که آیا پس از ۳۷ سال براستی چرا باید نظر مردم با اسلام یکی نباشد؟ چرا باید پس از گذر ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکثریت مردم آنچنان با حجاب موافق نباشند؟ چرا پس از گذر این همه سال طرح های مختلف حجاب و ارشاد جواب نداده است؟ آقای شجونی گرامی تصدقتان آیا نباید به این اندیشید که مگر خداوند نفرموده است : «لا إِکراهَ فِی الدّین – یعنی در دین هیچ اجباری وجود ندارد»، پس چرا نظام اسلامی ما به رعایت واجبات یا پرهیز از محرمات دینی اجبار می‌کنند؟! آیا فقط در اسلام مقابله با بی حجابی و اعمال انواع فیلترینگ و محدودیت در جامعه توصیه شده است؟ آیا تمام مشکلات مردم اعم از بیکاری، ازدواج، گرانی، اعتیاد ، قاچاق، بی پولی، کارتن خوابی، “پارتی بازی”و… نشأت گرفته از حجاب است ؟ آیا پس از گذر ۳۷ سال از عمر گرانقدر انقلاب اسلامی مان وقت آن نرسیده است که تصمیم سازان عالی نظام اسلامی به این همه سوال و ابهام در ذهن مردم پاسخ دهند؟ چگونگی بوجود آمدن این همه فساد اقتصادی در کشوری که دین اسلام سرلوحه نخست امور آن قرار گرفته است را چه کسی پاسخگوست ؟ چگونگی رفع مشکلاتی که ۳۷ سال است همچنان این مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و پس از این همه سال هنوز بر طرف نشده است !؟ ای کاش برای این حجم غیر قابل باور فساد سیستماتیک اقتصادی در دستگاه های کشور، گشت های نامحسوس قرار می گرفت تا بلکم شایسته سالاری و راستی و درستی که در مرام علی ابن ابیطالب بوده بجای زد و بند ها و ربا و ریا و رشوه قرار می گرفت ! ای کاش اسلام را آنگونه که هست در تمام زمینه ها اجرا می شد نه آنطور که در اسلام نیامده است را تنها در زندگی مردم و نوع پوشش آنها اعمال به اجبار کرد! آقای شجونی شما بعنوان یک استاد دینی و اخلاق همه ما بلند گوی این جامعه باشید و بگویید عمر آدمی به سرعت در گذر است و روح آدمی ظریف تر از گلبرگ یک گل ! تنها از آدمها تاریخ بجای می ماند و انتظارِ حسابرسی الهی ! انصاف را رعایت کنیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.