stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 32597
  • 20 فروردین 1395 - 19:08
6

امیرحسین خازه در گفتگو با قلم : احمدی‌نژاد گفتمان ندارد، فحشمان دارد

امیرحسین خازه در گفتگو با قلم : احمدی‌نژاد گفتمان ندارد، فحشمان دارد

ادبیات احمدی‌نژاد در حال حاضر بیشتر از آنکه شبیه بخشی از یک گفتمان باشد، شبیه فحشمان است. به عبارتی به نظر نمی‌رسد که احمدی‌نژاد اصلا گفتمان خاصی داشته باشد، بلکه فقط فحشمان دارد و سعی می‌کند به این شکل خودش را مجددا مطرح کند.

قلم | qalamna.ir :

۳امیرحسین خازه، فعال اصلاح‌طلب در رابطه با ادبیات احمدی‌نژاد در سخنرانی اخیرش گفت: بعضی معقتدند که گفتمان احمدی‌نژاد نزد مردم محبوبیت دارد. اما اینکه کسی مخالفان خودش را “زباله” یا تعابیر مشابه آن خطاب کند چندان با یک گفتمان متین و پذیرفتنی در نزد مردم جور در نمی‌آید. ادبیات احمدی‌نژاد در حال حاضر بیشتر از آنکه شبیه بخشی از یک گفتمان باشد، شبیه فحشمان است. به عبارتی به نظر نمی‌رسد که احمدی‌نژاد اصلا گفتمان خاصی داشته باشد، بلکه فقط فحشمان دارد و سعی می‌کند به این شکل خودش را مجددا مطرح کند.

وی در رابطه با احتمال حمایت مجدد اصولگرایان از احمدی‌نژاد و فعال شدن آن‌ها به نفع او به سایت خبرى تحلیلى «قلم نیوز» گفت: فعالین اصولگرا در مقاطعی هر چه داشتند برای احمدی‌نژاد گذاشتند تا در دو دوره به ریاست‌جمهوری برسد و بعد از آن با شدیدترین تعابیر به او حمله کردند و او را منحرف و خودخواه دانستند. البته اصولگرایان مدعی بودند که احمدی‌نژاد دوم در دوره۸۸-۹۲ با احمدی‌نژاد اول در سال ۸۴ تفاوت دارد و بعدا گرفتار انحراف شده است. اما الان چه شده که مجددا به او گرایش پیدا کرده‌اند؟ آیا احمدی‌نژاد باز هم همان احمدی‌نژاد مورد نظرشان در سال ۸۴ شده است؟ بعید است. به نظر می‌رسد که اصولگرایان بعد از شکست در دو انتخابات اخیر چاره را در بازگرداندن احمدی‌نژاد دوم با همان ویژگی‌هایی شده‌اند که زمانی آن را رد می‌کردند.

خازه با اشاره به حضور و فعالیت برخی افراد خاص در حلقه اول احمدی‌نژاد گفت: یک جریان سیاسی با پرنسیب و به معنای واقعی اصولگرا نباید بدون آنکه شرایط یا ویژگی‌های یک فرد تغییر کرده باشد مدام نسبت به او تغییر موضع دهد. یک روز ردش کند و یک روز با سکوت معنادار بازگشتش را به فال نیک بگیرد. احمدی‌نژاد امروز همان احمدی‌نژاد سال ۹۰ و ۹۲ است و تغییری نه در ترکیب نزدیکانش و نه در مواضعش نداشته است. قابل فهم نیست که اصولگرایان اگر پرنسیب و اصول اصولگرایی را مدنظر دارند، چطور اینچنین مواضعشان در مورد احمدی‌نژاد تغییر کند.

این فعال جوان سیاسی تاکید کرد: آسیبی که دولت احمدی‌نژاد طی ۸ سال با بد کار کردن و کارهای بد کردن به کشور زد، به حدی بود که اگر کسی عمدا هم می‌خواست بد کار کند، به خوبی او نمی‌توانست بد کار کند. شاید از این نظر دولت احمدی‌نژاد ممتاز و متمایز باشد.

امیرحسین خازه گفت: سخنرانی‌های اخیر احمدی‌نژاد آنطور که دیده می‌شود، دارای تشریفات و هماهنگی خاصی برای آوردن جمعیت به پای حرف‌های او است. بعید است که فقط حلقه اطراف او بتوانند چنین اقداماتی را انجام دهند. به نظر می‌رسد که طیف‌هایی از جریان اصولگرا بعد از انتخابات مجلس و خبرگان گذشته، علاقمند شده‌اند که این مهره سوخته اصولگرایان را باز هم به صحنه برگردانند و در این زمینه به او کمک می‌کنند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام بایسته اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی گفت: اصلاح‌طلبان هم بهتر است از فضای سیاسی نسبتا باز فعلی کشور بیشترین استفاده را برای تقویت تحزب و نهادسازی انجام دهند. چراکه اصولگرایانی که دو انتخابات را باخته‌اند، چه با احمدی‌نژاد و چه بدون آن احتمالا در دوره‌های آتی انتخابات بابرنامه‌تر و منسجم‌تر وارد خواهند شد و شاید تکیه صرف به موج‌سازی اجتماعی دیگر کارساز نباشد و در آنجا خواهد بود که نیاز به وجود تشکل‌ها و احزاب واقعا ساخت‌یافته و هوشمند حس خواهد شد. ما نباید مانند آنها اقدام به کارهای سلبی کنیم، بلکه بایستی بر اساس اهداف و مرام صحیح اصلاح‌طلبانه، ایجابی عمل کنیم.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.