stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 32580
  • 20 فروردین 1395 - 10:51
1

ثریا حکمت درگذشت

ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت.

قلم | qalamna.ir :

مونا مجتهدی دختر این بازیگر فقید در تماس با خبرنگار سینمایی ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه دقایقی پیش از بیمارستان تماس گرفتند و اعلام کردند مادرم صبح امروز (جمعه، ۲۰ فروردین) از دنیا رفته است.

ثریا حکمت با نام اصلی آذر مهدی قلی‌خانی متولد ۱۳۳۲ در خوی بود که پس از اخذ مدرک منشی‌گری از اوایل دهه ۵۰ فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد که تا اواخر دهه ۸۰ ادامه داشت. از جمله فیلم های سینمایی که این هنرمند فقید در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده بود می‌توان به آثاری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «شب شکن»، «سمندر»، «جدال در تاسوکی»، «بهار در پاییز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز دیدنی»، «نیش»، «تهاجم»، «ماه‌پیشونی»، «آواز قو»، «عروسی مهتاب» و فیلم به‌یادماندنی «ای ایران» ناصر تقوایی اشاره کرد.

«مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» هم از جمله سریال هایی هستند که حکمت در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر بیش از یک دهه بود که فعالیت بازیگری نداشت و در سال‌های اخیر با مشکلات معیشتی زیادی مواجه بود.

حکمت که در اوایل سال جدید به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شده بود ولی بامداد ۱۶ فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.

سال ۹۳، ثریا حکمت در گفت‌وگویی با ایسنا که در آن مقطع بازتاب وسیعی داشت از شرایط زندگی‌اش گله کرد و پس از آن برخی‌ به او وعده‌ حمایت دادند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.