stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 325127
  • 17 فروردین 1400 - 9:51
1
با شیوع موج جدید کرونا در کشور؛

قم در آستانه قرمز شدن

قم در آستانه قرمز شدن
قم - درحالی که هفته‌ها قم هیچ فوتی کرونایی نداشت، اما پس از عید دوباره رنگ این شهر به نارنجی تبدیل و بزودی قرمز خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

 شهر قم که تا پیش از عید جزو استان‌های کم‌خطر کشور محسوب می‌شد و هفته‌ها هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشت، در میانه روزهای عید نوروز به رنگ نارنجی درآمد و درحالی که تنها یک بیمارستان در قم اختصاص به افراد مبتلا به ویروس کرونا بود، چند روزی دوباره بیمارستان‌های بیشتری در استان قم برای مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ اختصاص یافت. 

هرچند مردم قم از نظر رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا از نظر این ستاد جزو شهرهایی است که به‌خوبی به این پروتکل‌ها پایبند است؛ اما افزایش ابتلا و شیوع موج جدید این ویروس در شهر مقدس قم و سایر کلانشهر‌های ایران پیام خوبی به‌همراه ندارد.

سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت استان قم نیز با اعلام این خبر، هشدار داد: در بهمن و اسفند ماه سال گذشته میزان مثبت بودن تست‌های کرونا حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده است؛ اما در روزهای اخیر این عدد از ۴۰ درصد نیز افزایش پیدا کرده است. اگر روند افزایش بیماران در استان در گذشته به صورت پلکانی بود در حال حاضر به صورت آسانسوری رو به افزایش است.

وی ادامه داد:  با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شرایط رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته و  در اسفندماه میزان استفاده از ماسک در فضاهای عمومی به ۵۵ درصد رسیده بود که به نظر در روزهای گذشته این عدد نیز کاهش پیدا کرده است.

 

 

  • خبرنگار محمدحسین کتابی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.