stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 32394
  • 18 فروردین 1395 - 1:00
6

“داعش در سال ۲۰۱۶ حداقل ۳ بار از گاز خردل استفاده کرده است”

“داعش در سال ۲۰۱۶ حداقل ۳ بار از گاز خردل استفاده کرده است”

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد، گروه تروریستی داعش از آغاز سال ۲۰۱۶ دست‌کم سه بار در عراق و سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

قلم | qalamna.ir :

اسپوتنیک: میخائیل یولیانوف، رییس بخش کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از آغاز سال میلادی جاری از گاز خردل که یک عامل شیمیایی است، حداقل برای سه بار در سوریه و عراق استفاده کرده است.

وی در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری نووستی اظهار کرد: به رغم جرایم متعددی که داعش در استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و عراق مرتکب شده است، شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه از خود واکنشی نشان نداده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، داعش اقدام به استفاده از گاز خردل کرده و این عامل شیمیایی بسیار خطرناک و استفاده از آن جرمی کاملا جدی است.

اظهارات این مقام روسی پس از آن مطرح می شود که پیش‌تر یک منبع نظامی گفت که گروه تروریستی داعش اخیرا در یکی از حملات خود در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

در ماه مارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خلع سلاح ژنو گفت که مسکو خواهان انجام بررسی‌های جداگانه در خصوص مسأله استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط گروه های تروریستی است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.