stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 32304
  • 16 فروردین 1395 - 12:12
4

رییس جمهور: در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی از واردات غیرنفتی پیشی گرفت

رئیس جمهور با بیان اینکه برای حرکت به سمت توسعه کشور فضای لازم ایجاد شده است، گفت: برجام فضا را برای پیشرفت کشور ایجاد کرده است و برجام در واقع ایجاد تسهیلات لازم برابر موانع است.

قلم | qalamna.ir :

1440870011446_Mehdi Ghasemi-16.jpgحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برجام فضایی را ایجاد می‌کند که از همه امکانات به نفع کشور و ملت استفاده کنیم، اظهار کرد: آنهایی که امروز در مورد برجام صحبت‌هایی می‌کنند گویا فراموش کرده‌اند که غرب به دنبال کاهش تأثیرگذاری توانمندی ایران در بحث انرژی بوده است و اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت مصوباتی تصویب شده بود که صادرات نفت ایران را کاهش دهند تا به صفر برسانند، گفت: اگر دولت راه گذشته را ادامه می‌داد امروز صادارت نفت ایران به صفر می‌رسید و نفت ایران در صحنه انرژی از بین می‌رفت.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه امروز در حوزه صادرات نفت خام و میعانات گازی به ۲ میلیون بشکه رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله به نقطه‌ای خواهیم رسید که حق و سهم ما در بازار جهانی است؛ چرا که میزان قدرت و نقش ایران در بازار انرژی تأثیرات ملموسی بر زندگی مردم دارد. البته حرف من به این معنا نیست که کشور به نفت متکی باشد.

روحانی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب صادرات غیرنفتی از واردات غیرنفتی پیشی گرفت، خاطرنشان کرد: ۴۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۴۱ میلیارد دلار واردات غیرنفتی در سال ۹۴ داشتیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.