stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 32231
  • 15 فروردین 1395 - 13:07
8

اظهارات وزیر ارشاد درباره‌ی کیارستمی و …

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عباس کیارستمی با حضور پزشکان متخصص تحت مراقبت و رسیدگی جدی است.

قلم | qalamna.ir :

علی جنتی درباره روند درمانی عباس کیارستمی گفت: دو سه شب قبل به مجرد اینکه توسط رئیس سازمان سینمایی از ماجرا مطلع شدم، بلافاصله با دکتر هاشمی وزیر بهداشت تماس گرفتم و وضعیت ایشان را تشریح کردم.

او افزود: به قرار اطلاع، گویا وزیر بهداشت هم خودشان سرکشی کردند و در حال حاضر پزشکان متخصص را فراخوانده تا ایشان (کیارستمی) تحت مراقبت و رسیدگی باشد.

ماجرای استعفای علی رهبری و نظر وزیر

او همچنین درباره استعفای علی رهبری (رهبر ارکستر سمفونیک) و پذیرش آن گفت:با این استعفا موافقت نشد، چرا که وقتی بحث تمدید قرارداد ایشان مطرح شد که نیاز به مذاکره داشت، در این راستا به معاونت هنری گفتم که صحبت‌های لازم انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایشان (علی رهبری) یکسری خواسته‌هایی دارد و ما هم یکسری نظامات داریم که باید رعایت شود، به همین دلیل گفتم صحبت شود تا به توافق برسند تا به این ترتیب هم آقای رهبری با خیال راحت کارشان را انجام دهند و هم ما بتوانیم ضوابط خود را رعایت کنیم.

چرا سفر نوروزی وزیر به هند اطلاع رسانی رسمی نشد؟

جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اطلاع رسانی نکردن سفر نوروزی خود به هند توضیح داد: مسافرت من به هند به همراه همسرم کاملا شخصی بود که پس از بیست سال دوباره به این کشور سفر کردم با این حال در آنجا تلاش کردم، استفاده کاری هم بکنم و با وزیر فرهنگ آن کشور هم ملاقاتی داشتم، همچنین در مراسم نوروزی که ایرانیان برگزار کرده بودند نیز شرکت کردم.

انتقاد داریم و انتقاد را هم می‌پذیریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه دیدار نوروزی‌اش با کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگار ‌ درباره انتقادهایی که برخی حامیان دولت نسبت به سیاست‌های فرهنگی مطرح می‌کنند،‌ بیان کرد: ما خودمان را مبرا از اشتباه نمی‌دانیم؛ انتقاد داریم و انتقاد را هم می‌پذیریم. براین اساس، روزنامه و آنچه براساس رسانه‌ها منتشر می‌شود را می‌بینم و اگر اشکالی وجود داشته باشد به مسئول مربوطه ارجاع می‌دهم تا پیگیری کند.

او گفت: گاهی پیش می‌آید در یک تئاتر اشکالی وجود دارد مثل یک دیالوگ نامناسب یا پوشش بازیگران یا اینکه کتاب قاچاقی بدون مجوز در بازار عرضه می‌شود و یا اینکه مسائلی در سینما و موسیقی پیش می‌آید که باید پیگیری و برطرف شوند و اینها جزو اقدامات طبیعی است که انجام می دهیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که وقتی انتقاد می‌شود، نسبت به آن پذیرش داریم.

او در پاسخ به اینکه با توجه به کنسرت‌هایی که در سال گذشته لغو شدند،فیلم‌هایی که امکان اکران پیدا نکردند یا مشکلاتی که برای حضور برخی از هنرمندان در شهرهای دیگر پیش آمد آیا دولت در سال جدید حمایت عملی انجام خواهد داد و فقط به حمایت کلامی بسنده نمی‌کند‌؟ اظهار کرد: بله حتما همینطور است ما باید اشکالات خود را رفع کنیم، چرا که سیاستی داریم که براساس آنچه نظام برای ما ترسیم کرده و قانون گفته باید اقدام کنیم. این اقدام را هم بدون توجه ‌،انتقاد و نظراتی که ممکن است مطرح شود دنبال خواهیم کرد.

نظارت بر چاپ و انتشار بیشتر می‌شود

وی همچنین درباره اولویت‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید دنبال خواهد شد‌، توضیح داد: در حوزه‌های مختلف اولویت‌هایی را در جهت توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی در نظر داریم که به طور مثال در حوزه کتاب تلاش ما این است که نظارت بر چاپ و انتشار بیشتر شود چون افرادی هستند که کتاب‌هایی را منتشر می‌کنند که محتوای مناسبی ندارد، به همین دلیل سعی می‌کنیم بر کیفیت تاکید بیشتری داشته باشیم تا کتاب‌های مفید و موثر برای جامعه منتشر شود. / ایسنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.