stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 32176
  • 14 فروردین 1395 - 12:11
4

ناصر ایمانی: اصولگرایان می‌ترسند اگر احمدی‌نژاد بیاید، بازهم مرتکب خانه نشینی شود

یک تحلیلگر اصولگرا گفت: «تمایلی در میان اصولگرایان برای بازگشت احمدی نژاد وجود نداد. آنان نقدهای بسیاری به عملکرد احمدی نژاد خصوصا در مورد مشایی و ۱۱ روز خانه نشینی اش دارند.»

قلم | qalamna.ir :
ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا یکی از دلایل شکست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات اخیر را انتساب آنها به احمدی نژاد دانست و افزود: برخلاف تبلیغات تیم احمدی نژاد، در لیست اصولگرایان تعداد زیادی از نزدیکان احمدی نژاد هم حضور داشتند. بخشی از این افراد  از مدیران و نزدیکان احمدی نژاد بودند. برخی از آنها در جبهه پایداری نیز حضور دارند.
 
وی افزود: وزن آن ها در لیست انقدر زیاد بود که برخی به  اصولگرایان نقد می کردند که چرا انقدر به نزدیکان احمدی نژاد سهم داده اند.  به هر صورت اگر قرار بود در شهری مثل تهران نزدیکی به احمدی نژاد موجب رای آوری شود این ها باید رای می آوردند. در حالی که اتفاقا همین کسانی که به نزدیکی به احمدی نژاد معروف بودند جز کسانی بودند که  پایین ترین رای را در  تهران آورده اند. 
 
ایمانی در ادامه گفت: باید این واقعیت را در نظر بگیریم که احمدی نژاد در شهری مثل تهران پایگاه اجتماعی بسیار کمی دارد. حتی به نسبت دیگر شهر های ایران رای احمدی نژاد در تهران کم است. اگر بخواهیم به  آخرین انتخاباتی که احمدی نژاد در آن حضور داشت استناد کنیم. می بینیم که در سال ۸۸ او نتوانست رای خوبی در شهر تهران کسب کند. در حالی که احمدی نژاد در دیگر شهرها رای داشت اما در تهران به نسبت رای پایینی گرفت. 
 
این تحلیلگر اصولگرا اضافه کرد: استدلال احمدی نژادی ها این است که در صورت حضور ما همه چیز در صحنه مهیا است اما این نگاه درستی نخواهد بود و یک خودمحوری کاملا سیاسی به حساب می آید. در مجموع طیف احمدی نژاد در سراسر کشور مقبولیت پایینی پیدا کرده و حتی در این راستا اصولگرایان نیز خواهان بازگشت وی نیستند.
 
ایمانی  نسخه بازگشت به احمدی نژاد را یک اشتباه خواند و به اصولگرایان توصیه کرد: این راهکار بسیار نادرستی است. البته تا جایی که من خبر دارم این دست اخبار و اطلاعات  کاملا غلط است و در بین  اصولگرایان اصلا و ابدا بازگشت به سمت احمدی نژاد مطرح نیست. در واقع بحث  برگشت به سمت احمدی نژاد تحلیل چندان درستی نیست. 
 
انتخاب، ایمانی در انتها تاکید کرد: احمدی نژاد به خاطر عملکردی که در دوران خودش داشت، خصوصا بحث  ۱۱ روز خانه نشینی و مشایی همواره از طرف اصولگرایان مورد نقد قرار گرفته است. در نتیجه بسیاری از اصولگرایان به دلیل این که احتمال می دهند  احمدی نژاد دوباره این دست اقدامات را مجدد انجام دهند تمایلی ندارند که  وی بازگردد. بازگشت احمدی نژاد به هیچ عنوان از سوی اصولگرایان مطرح نیست. 
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.