stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 32156
  • 14 فروردین 1395 - 11:37
2

بازخوانی ۳ پروژه نوروزی علیه هاشمی

بازخوانی ۳ پروژه نوروزی علیه هاشمی

اصلا دور از انتظار نبود و به راحتی قابل پیش بینی بود که شکست اصولگرایان از جنس تندروهایشان چه سایه سنگینی بر اردوگاه آنها انداخته است که به راحتی قابل کنار رفتن نیست. دولت یازدهم در نخستین آزمون برگزاری انتخابات بهترین نمره راکسب کرد و آیت‌ا… هاشمی هم در هدایت نیروهای میانه رو زمینه‌سازحضور آنها در مجلس و حذف تندروها شد. پس به زعم تندروها باید برای منحرف کردن افکار عمومی از پیروزی اعتدال برنامه‌ریزی شود و چه زمانی مناسب‌تر از حضور همزمان آیت‌ا… هاشمی و حجت‌الاسلام روحانی در کیش! اما رویکرد این دو شخصیت باتجربه در کیش سبب کیش شدن تندروها و برهم خوردن برنامه‌های آنان شد.

قلم | qalamna.ir :

یاسمین طالقانی


فصل اول: مهدی در زندان است نه کیش!

هاشمی رفسنجانیتندروها که هنوز در شوک شکست بزرگ در ۷ اسفند بودند فصل اول پروژه خود را بر مبنای همراه بودن مهدی هاشمی با خانواده درسفر به کیش تنظیم کرده بودند و به سایت‌های خود دستور دادند چنین بنویسند که مهدی هاشمی به مرخصی آمده و باخانواده در سفر به کیش همراه شده است که ادعایی مضحک بود، چون فرزند آیت‌ا… هاشمی در این ایام مرخصی نبوده و در زندان حضور داشت. سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی درهمان روز پخش شایعه، در پاسخ به این سوال که آیا خبرهای منتشر شده در گروه‌های تلگرامی مبنی بر اعطای مرخصی نوروزی به مهدی هاشمی و حضور او به همراه خانواده در کیش صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: «این خبر صحت ندارد زیرا تا آخرین روزهای قبل از تعطیلات که پیگیر مرخصی مهدی هاشمی بودیم، با مرخصی موکلم موافقت نشد.» بنابراین فصل اول پروژه انتقام با شکست مواجه شد و تندروها به سراغ فصل دوم رفتند. بخش دیگری از این فصل شایعه همراهی هیات ۱۳۰ نفره با هاشمی بود که به دلیل عیان بودن غیر واقعی بودن این شایعه نیاز به توضیح ندارد.

فصل دوم: عکسی که دوزار نمی‌ارزید

پروژه دوم بسیار ضعیف‌تر از پروژه نخست اجرا شد و از همان دقایل اول جعلی بودن این تصاویر عیان بود؛ تصاویری که در کانال تلگرامی به نام ایران منتشر شده بود و در زیر سه عکس توضیحاتی به این شرح آمده بود: « تصویر اول: جلسه روحانی و هاشمی در کیش/ تصویر دوم: صف بادیگاردهای وزارت اطلاعات که حفاظت را برعهده گرفتند/ تصویر سوم: ورود چند شخصیت عربی و غربی به کیش». هنوز درباره انتشار این تصاویر و توضیحات کذب آن از سوی گردانندگان این کانال مطلبی منتشر نشده و اما دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده درباره سفر آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به کیش را تکذیب کرد. متن اطلاعیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است: «گویا قصه پردازان خیالی دست از کارهای خویش بر نمی دارند و بر آنند تا شکست سیاسی خود در انتخابات سال گذشته را با انتشار اخبار غیر واقعی توجیه نمایند. تازه‌ترین اقدام آنان، حاشیه‌سازی از سفر نوروزی آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی و دکتر حسن روحانی به جزیره کیش است که امسال کینه جویانه‌تر از گذشته دست به قلم برده‌اند و یک سفر کاملا معمولی و مانند سال پیش را، امنیتی جلوه دهند. به خاطر تماس‌های مکرر مردم عزیز ایران از سراسر کشور و ابراز نگرانی آنها به خاطر خبرهایی که یک گروه شناخته شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار داده‌اند، دفتر آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که اخبار مربوط به حاشیه‌های سیاسی و امنیتی سفر آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی کذب محض است و شدیدا تکذیب می‌شود. لازم به یادآوری است که خبرهای مربوط به دکتر روحانی از طریق دفتر رئیس‌جمهور و خبرهای مربوط به آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی از سوی اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر می‌شود و مردم عزیز اخبار مربوط به این دو شخصیت نظام اسلامی را از طریق مراجع رسمی و خبرگزاری‌های واقعی کشور پیگیری نمایند.» دومین فصل پروژه تندروها هم ساده‌تر از فصل نخست با شکست تندروها به پایان رسید.

فصل سوم: در خیالاتشان کسی برکنار می‌شود

زمانی که دو فصل از پروژه تندروها با ناکامی به پایان رسید فصل سوم اینگونه آغاز شد که نوشتند «سخنرانی هاشمی‌رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: به دنبال اغتشاش در سخنرانی عصر سه شنبه اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جزیره کیش، استاندار هرمزگان نیز فرماندار بندرلنگه را برکنار کرد. فرماندار بندر لنگه یکی از نیروهای رایحه خوش خدمت ائتلاف حامی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق است که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز به‌کار دولت جدید، همچنان در این سمت باقی مانده بود. این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: <استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.» ادعایی مضحک که واکنش استانداری را به همراه داشت و جالب اینکه به قدری برنامه فصل سوم سخیف بود که خبر تکذیب شایعه دروغ از سوی خبرگزاری تسنیم که از مخالفان آیت‌ا… هاشمی است، منتشر شد. سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان گفت: برکناری فرماندار بندرلنگه به دلیل ناتمام ماندن سخنرانی هاشمی‌رفسنجانی در کیش را قویا تکذیب می‌کنیم. مسعود پاکزاد اظهار کرد: آقای هاشمی‌رفسنجانی در روز سه‌شنبه و روزهای قبل از آن در محافل عمومی این جزیره سخنرانی نداشته است. وی تصریح کرد: «حضور استاندار محترم هرمزگان و برکناری فرماندار بندرلنگه به خاطر ایجاد حواشی در کیش را تکذیب کرده و آن را به‌دلیل برخی تخلفات و رفتارهای خارج از قاعده و قانون دانسته که با خویشتنداری دکتر جادری در روز نخست کاری سال ۹۳ انجام شد.»

در کیش چه گذشت؟

یکی از همراهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کیش پاسخ تخریب‌های اخیر را داد. غلامعلی رجایی نوشت: «آیت‌ا… سالی دو مرتبه به مسافرت و مرخصی می‌رود. این، همه تعطیلات آیت‌ا… ۸۲ ساله‌ای است که تمام سال در مجمع بدون هیچ وقفه‌ای از صبح تا بعد از ظهر حضور دارد و در تمام جلسات آن حاضر است. در این روزهای آغازین سال که هنوز جان‌ها مترنم به دعای یا مقلب القلوب و الابصار حول حالنا الی احسن الحال است توسط دلواپسان مدعی اصولگرایی در غیبت رسانه‌های مکتوب که از ضعف‌های فرهنگی کشور است که دو هفته روزنامه‌های آن تعطیل باشند چه دروغ‌هایی که بافته نشد. هر چه بود این دروغ‌ها موجب تاسف شد که بعضی مدعیان برای جبران شکست انتخاباتی اخیرشان دست به جعل چه دروغ‌هایی که نمی‌زنند تا ثابت کنند دست کمی از پیروان ایده‌های مرحوم ماکیاول! ندارند. دروغ‌هایی که موجب خنده اطرافیان آیت‌ا… هم شد. دروغ‌ها از ورود نیروهای مخصوص امنیتی و حفاظتی و بعضی سران کشورهای عرب! و مخالفان جمهوری اسلامی بود تا حضور مشاوران آیت‌ا… و پیوستن مهدی از اوین به جمع خانواده در کیش و… همه هم حول این محور که به زعم دلواپسان هاشمی و روحانی در اقدامی هماهنگ در کیش لابد مشغول فتنه در کیش هستند! اما در این سه روز در کیش چه گذشت؟! هیچ نگذشت جز استراحت چند روزه آیت‌ا… که اطرافیان ایشان آن را همچون سفرهای استراحتی وی با کار و ملاقات از روند و روال خود خارج کرده و می‌کنند. در این سه روز تا آنجا که من شاهد بوده‌ام بعضی برنامه‌های آقای هاشمی از این قرار بوده‌اند؛ مطالعه کتابی ۸۰۰ صفحه‌ای که درباره ایشان نوشته شده و بناست برای نمایشگاه کتاب امسال منتشر شود، افتتاح ساختمان دانشگاه آزاد واحد بین‌المللی کیش، دیدارهایی خصوصی و کاری با رئیس‌جمهور محترم در محل استراحتشان و جلساتی با آقای مهندس ترکان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مناطق آزاد با حضور مدیران مناطق آزاد کشور و دیدار با ۶۰ تن از تجار و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی موجود در کیش. کیشی که همگان می‌دانند با همت و درایت هاشمی به وضع کنونی تبدیل شده است. خدا به مدعیان اصولگرایی انصافی عنایت کند که بیش از این ایمان خود را به تاراج دروغ و جعل نسپارند و بدانند تنها و تنها این حقیقت و صداقت است که در جهان و جهانیان مانا و پایدار است.» اکنون باید منتظر ماند که آیا تندروها با اقدامات بعدی خود مات خواهند شد یا همین کیش برایشان کفایت می‌کند./آرمان

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.