stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 32030
  • 12 فروردین 1395 - 18:36
1

جنایتکار جنگی صرب تبرئه شد

وویسلا ششل، سیاستمدار صرب در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل از اتهامات جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تبرئه شد.

قلم | qalamna.ir :
 
۱۰۳۷۲۲۹۵۵۵
 
رهبر حزب مخالف رادیکال صربستان از متهمان ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ بالکان در دهه ۱۹۹۰ بود اما پس از ده سال بازداشت در زندانی در شهر لاهه، ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ به دلیل ابتلا به سرطان از حضور در جلسات دادگاه معاف شد و برای معالجه به صربستان بازگشت.
 
ششل در جلسه روز پنجشنبه دادگاه نیز حضور نیافت و به گفته قضات او به دلیل بیماری در آخرین لحظه از حضور در دادگاه خودداری کرده است. 
وی یکی از متحدان نزدیک اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهوری صربستان بود و در فاصله سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در سمت معاون نخست وزیر فعالیت داشت.
 
قلم به نقل از یورونیوز، وویسلاو ششل (Vojislav Sheshel) در ۲۴ فوریه ۲۰۰۳ پس از اینکه در ۱۴ فوریه همین سال از طرف دادگاه جنایات جنگی برای یوگسلاوی سابق به کشتار و پاکسازی قومی کروات ها از صربستان و همچنین دخالت در جنگ های کرواسی در منطقه بالکان غربی متهم شده بود، داوطلبانه خود را تسلیم دادگاه کرده بود.
 
محاکمه رهبر رادیکال صربستان در این دادگاه ۴ سال پس از ورود وی به زندان در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ شروع شد. آقای ششل در همان زمان تمامی اتهامات وارده را رد کرده بود. با وجود اتهامات وارد شده علیه او، حزب رادیکال صربستان به رهبری ششل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و احتمال پیروزی کاندیداهای این حزب در انتخابات سراسری ماه آوریل نیز بسیار محتمل به نظر می رسد.
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.