stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 32013
  • 12 فروردین 1395 - 13:46
1

آخرین وضعیت تردد در جاده‌های شمالی/ جاده چالوس یکطرفه شد

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش دو درصد تردد در راه‌های کشور در نوروز امسال خبر داد و اعلام کرد که به منظور روان‌سازی بازگشت سفرهای جاده‌ای نوروزی، جاده چالوس از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکطرفه شده و جاده هراز نیز از فردا یکطرفه می‌شود

قلم | qalamna.ir :

یاسر خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌ گفت: با وجود اینکه مردم امسال تقریبا سفرهای نوروزی را از لحاظ مکانی و زمانی توزیع کردند، بازهم پیش‌بینی می‌شود سه محور شمالی منتهی به استان مازندران (چالوس،‌ هراز و فیروزکوه) در مسیر شمال به جنوب ترافیک سنگین داشته باشند. ضمن اینکه برای فردا – سیزدهم فروردین ماه – محورهای منتهی به شهرهای بزرگ که زیر ۶۰ کیلومتر فاصله دارند،‌ در ابتدای صبح و بعد از ظهر ترافیک سنگینی داشته باشند.

ممنوعیت‌های تردد در جاده‌های چالوس و هراز

وی افزود: از امروز – دوازدهم فروردین – تردد در محورهای هراز و چالوس به سمت تهران یکطرفه می‌شوند.

به گفته خالدی، تردد وسایل نقلیه در محور هراز در روزهای سیزدهم و چهاردهم فروردین از ساعت ۱۳ تا ۲ بامداد روز بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع می شود. همچنین تردد از ساعت ۱۵ روز سیزدهم فروردین تا ۲ بامداد ۱۴ فروردین و همچنین از ساعت ۱۵ روز چهاردهم فروردین تا ۲ بامداد روز ۱۵ فروردین ماه از آب اسک به رودهن یکطرفه می‌شود.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در جهت روان سازی مسیر، تردد کلیه کامیون‌ها و ترلیرها از ساعت ۸ صبح دیروز – یازدهم فروردین – تا ۲ بامداد ۱۵ فروردین ماه در مسیر هراز ممنوع است.

وی اعلام کرد: در محور چالوس نیز تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ ظهر دوازدهم‌، سیزدهم‌ و چهاردهم فروردین تا ساعت ۳ بامداد روزهای بعد، از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۳ بامداد از مرزن آباد به سمت کرج یکطرفه انجام می‌شود.

افزایش ۲ درصدی ترددهای نوروزی در جاده‌ها

خالدی گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین امسال، دو درصد افزایش تردد در سطح راه‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته داشته‌ایم.

به گفته وی، از مجموعه ترددها ۹/۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است. همچنین سرعت متوسط در طول شبکه راه‌های کشور ۸۲ کیلومتر ثبت شده است.

۱۰ مسیر جاده‌ای پر تردد در نوروز امسال

خالدی افزود: بیشترین تردد روزانه در این مدت مربوط به روز ششم فروردین بوده است. همچنین در روز اول فروردین کمترین تردد به ثبت رسیده است.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: ۱۰ محور پر تردد در این مدت به ترتیب آزادراه کرج – قزوین،‌ آزادراه کرج – تهران‌، آزادراه تهران- کرج،‌ آزادراه قزوین- کرج،‌ آزادراه قم – تهران‌، آزادراه تهران- قم‌، محور تهران – پاکداشت‌، آزادراه قزوین – زنجان‌، محور پاکدشت – تهران‌ و محور تهران – شهریار بوده است.

بیش از ۵۸۱ هزار وسیله نقلیه باید به تهران بازگردند

وی گفت: بیشترین ماندگاری سفر را در استان مازندران داشته‌ایم و در مجموع یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۹۰۱ وسیله نقلیه وارد این استان شده که تا کنون بیش از ۹۶۸ هزار وسیله خارج شده است و انتظار می‌رود طی دو – سه روز آینده ۴۰۲ هزار و ۷۲۲ خودرو از این استان خارج شود.

خالدی یادآور شد: بیشترین خروجی خودرو از استان تهران بوده است؛ به گونه‌ای که طی این مدت بیش از چهار میلیون و ۳۷۲ هزار وسیله نقلیه از تهران خارج شده و بیش از سه میلیون و ۷۹۱ هزار وسیله نقلیه نیز وارد تهران شده است و طی روزهای آینده بیش از ۵۸۱ هزار وسیله نقلیه باید به استان تهران بازگردند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.