stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 31934
  • 11 فروردین 1395 - 11:51
3

تابش: فراکسیون «امید» را در مجلس دهم تشکیل می‌دهیم

تابش: فراکسیون «امید» را در مجلس دهم تشکیل می‌دهیم

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: با همکاری افرادی که در «لیست امید» موفق به ورود به مجلس دهم شدند، فراکسیون «امید» را تشکیل می‌دهیم.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا تابش  با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها اظهار کرد: سعی خواهیم کرد با همکاری افرادی که در «لیست امید» موفق به ورود به مجلس دهم شدند، فراکسیون «امید» که آقای عارف مطرح کردند را تشکیل دهیم. این فراکسیون متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و حامیان دولت خواهد بود و از آنجا که انسان به امید زنده‌ است، عنوان مناسبی برای فراکسیون ما خواهد بود.

تابش تصریح کرد: در حال حاضر برتری عددی با اصلاح‌طلبان است و اگر در دور دوم انتخابات اصلاح‌طلبان و «لیست امید» موفق به کسب نصف به علاوه یک کرسی‌های مجلس شود، قطعاً‌ فراکسیون «امید» فراکسیون اکثریت مجلس خواهد بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم در تشریح رابطه دولت و مجلس دهم، اعلام کرد: نکته مهم این است که هم آقای عارف و دیگر کسانی که به همراه ایشان موفق به ورود به مجلس دهم شدند، سابقه کار اجرایی را در کارنامه دارند و هم آقای روحانی و دوستانشان در دولت، سابقه نمایندگی داشته‌اند و بر این اساس، هر دو گروه به مسئولیت دولت و اختیارات مجلس توجه داشته‌باشند، مشکلات حل خواهد شد.

او گفت: دولت باید توجه داشته‌ باشد که نباید انتظار تشکیل یک مجلس سراپا گوش‌به فرمان داشته باشد و مجلس نیز باید توجه کند که دولت، وظیفه اصلی اجرایی کشور را برعهده دارد و وظیفه مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل‌گذاری برای دولت است. بنابر این اگر هر کدام از این دو، نسبت به جایگاه یکدیگر در چارچوب قانون واقف باشند و رای آگاهانه مردم را که مبتنی بر لزوم تغییر و تحول در کشور بود را مدنظر قرار دهند، می‌توانند با یکدیگر در جهت پیشرفت کشور تعامل کنند.

تابش در پاسخ به سوال دیگری درباره ریاست مجلس آینده، تصریح کرد: به هر حال بحث رئیس مجلس مستقیماً به این بستگی دارد که کدام جریان موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها شود و تا ترکیب مجلس در دور دوم مشخص نشود، بحث درباره این موضوع زودهنگام است. البته طبیعی است هر جریانی از یک چهره حمایت کنند. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.