stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 31780
  • 08 فروردین 1395 - 13:39
2

انصاری: نتیجه انتخابات ۹۴ «نه» بزرگ به تندروی بود/ برای اقتصاد مقاومتی به نیروی داخلی اتکا کنیم

انصاری: نتیجه انتخابات ۹۴ «نه» بزرگ به تندروی بود/ برای اقتصاد مقاومتی به نیروی داخلی اتکا کنیم

یک نماینده ادوار مجلس گفت: باید تدبیر، مدیریت و درایت چاشنی شعار سال شود./ عملکرد اقتصادی دولت یازدهم ریشه در عملکرد ۸ سال دولت گذشته دارد، چرا که اقتصاد در دولت گذشته خوابید و به حرکت در آوردن آن کاری دشوار و نیازمند برنامه درازمدت است.

قلم | qalamna.ir :

غلام رضا انصاری نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت ۸ ساله دلواپسان وحاکمیت ادوار۷، ۸ و ٩ در مجلس و هماهنگى کامل قوه قضائیه با دولت و مجلس موجب تزریق نقدینگی بدون پشتوانه، حرکتهای بدون برنامه در حوزه اقتصاد و واردات بی رویه تولیدات بی کیفیت از مبادی رسمى و غیر رسمی شد و بخش اقتصاد را با سکته کامل ورکود مواجه ساخت، علاوه بر آن دولت گذشته تحریم ها را کاغذ پاره میدانست که این مساله هم مزید بر علت بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اقتصاد در دولت گذشته کاملا بهم ریخته و با چالش جدی مواجه شد که امکان بازسازی و حرکت چرخه تولید را با مشکلاتی مواجه ساخت، حال برای بازسازی اقتصاد چند شرط اجتناب ناپذیر را باید مدنظر گیرد، نخست باید آرامش و امید قابل قبولی در عرصه داخلی به وجود آید، دوم با شکستن تحریم ها درشرائط پساتحریم و با ورود تکنولوژی جدید، بازار اقتصادی مطلوبی در عرصه داخلی مهیا کنیم.

وی افزود: متاسفانه حرکتهای خشن کاسبان تحریم از جمله حمله به سفارت عربستان، جنجالهای بی منطق، خلاف عقل و رادیکال در کشور سبب شد سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی دشوارتر شود، چرا که صاحبان سرمایه زمانی مبادرت به سرمایه گذاری بلند مدت در عرصه اقتصادی میکنند که ارزش افزوده ای را برای خود پیش بینی کرده و از امنیت لازم اطمینان کسب کنند.

انصاری یادآور شد: دست اندرکاران عرصه اقتصادی به منظور شکوفایی و رشد اقتصادی باید آرامش و امید را در این عرصه فراهم سازند تا هم سرمایه، سرمایه گذاران داخلی در رونق اقتصادی به کار گرفته شود و هم امکان جذب و جلب سرمایه خارجی به وجود آید.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: افراد خاصی در دوران تحریم منتفع بودند و درآمدهای نامشروع و غیر منطقی از این راه به جیب زدند، حال به منظور جلوگیری از به وجود آمدن همان شرایط دایماً درحال اخلال و هوچیگرى هستند، نخست باید همدلی و همگامی بین قوای سه گانه به وجود آید، دوم تمام دست اندرکاران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فضای مطلوبی را در عرصه داخلی به وجود بیاورند.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمیتوان انتظار داشت عملکرد اقتصاد در دولت گذشته، در یک زمان کوتاه دوساله مطلوب شود، خاطر نشان کرد: مجلس نهم بدترین برخورد را با دولت گذشته داشت و بیش از هزار سوال، تذکر و استیضاح به استقبال دولت تدبیر و امید آمدند و هر روز یک بحران جدید برای کشور به ارمغان آوردند، اما امیدواریم منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی که با هوشیاری و هوشمندی ملت انتخاب شدند، بستر همزبانی بین دولت، مجلس و قوه قضائیه به وجود بیاورند تا به نحو مطلوب بتوانیم از ظرفیتهای داخلی کشور استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتخابات مجلس دهم افزود: یک جناح در انتخابات ۹۴ با دست بسته و جناح مقابل با بیشترین امکانات به میدان آمدند اما حمایت همگانی مردم از لیست امید، همرامی ملت با دولت را نشان داد و «نه» بزرگى به دلواپسان و تندورها و بحران آفرینان تقدیم کرد، حال امیدواریم بار دیگر این همگامی ملت، در عرصه اقتصادی هم فراهم شود تا با استفاده از ظرفیت بالقوه گردشگری، منابع سرشار جغرافیائى و سرمایه انسانی حوزه کسب و کار شکوفا شود.

او با تاکید بر اینکه برای پیاده سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید به نیروی فکری داخلی اتکاء کنیم، عنوان کرد: سرمایه و تکنولوژی در ۳۰ سال گذشته عامل اصلی توسعه بوده، اما درحال حاضر نرم افزار، برنامه و مدیریت نقش اصلى درتوسعه اقتصادى ایفا میکنند و با وجود این سه آیتم در سرمایه هاى انسانى و اجتماعى کشور میتواند توسعه و رشد را برای کشوری به ارمغان آورد.

انصاری ادامه داد: باید با هوشمندی و حفظ منابع ملی از ظرفیتهای داخلی و رقابت در بازارهای خارجی استفاده کنیم و با تعامل و همکاری ظرفیت تولید داخلی را افزایش دهیم و اجازه ندهیم بار دیگر دلواپسان چالش و درگیری را جایگزین ظرفیتهای بالقوه کشور کنند.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه باید تدبیر، مدیریت و درایت چاشنی شعار سال شود، یادآور شد: جلب سرمایه و ایجاد اشتغال برای نسل جوان باید در دستور کار دولت قرار گیرد، چرا که لشکر بیکاران سونامی جدی برای کشور خواهد بود.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد مجلس نهم افزود: مجلس نهم باعدم نظارت جدى بردولت نهم و دهم تمامی زیرساخت های اقتصادی،سیاسی و فرهنگی کشور را به هم ریخت و فساد، ارتشا بى برنامگى و انهدام سرمایه هاى انسانى، اقتصادى و حکمیت دروغ و ریا را در دوران پوپولیسم به همراه آورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: دولت یازدهم وارث صندوق ذخیره ارزی خالی، بدهی، ناپاکی و ناسالمی در عرصه اقتصاد بود که قطعا این موارد رشد و شکوفایی هر جامعه ای را به تاخیر میاندازد. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خداوکیلی یه آدم چقدر دروغ به هم بافته!!!!
    لعت بر عوام فریبی لعنت بر افراط و تفریط
    لعنت بر مدیران بی برنامه و کارنامه
    درود بر خدمت صادقانه
    درود بر توان مدیریت ایرانی
    درود بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی
    درود بر قالیباف نجات دهنده ایرانی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.