stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 31729
  • 07 فروردین 1395 - 1:03
4

اراده‌هایی که خارج از قانون عمل می‌کنند، محدود شوند/ عنوان ممنوع‌الخبری در قانون وجود ندارد

اراده‌هایی که خارج از قانون عمل می‌کنند، محدود شوند/ عنوان ممنوع‌الخبری در قانون وجود ندارد

یک نماینده ادوار مجلس گفت: اراده‌هایی که خارج از قانون اساسی عمل می‌کنند باید محدود شوند.

قلم | qalamna.ir :

داریوش قنبری با اشاره به عملکرد مجلس نهم گفت: مجلس نهم ویژگی‌هایی داشت که مجلس دهم باید از آن پرهیز کند. در مجلس نهم، تقابل جدی با دولت یازدهم وجود داشت که در واقع تقابل واقعی با ملت ایران بود. چرا که دولت نماینده ملت و برآمده از رای مردم است.

او افزود: از جمله در مسئله هسته‌ای با خواست مردم دولت اقداماتی انجام داد و زنجیر تحریم‌ها را پاره کرد و کشور را نجات داد. به گونه‌ای که این اقدام دولت در تاریخ دیپلماسی ایران سابقه نداشت اما می‌بینیم وقتی مردم از این موفقیت بزرگ شاد هستند، عده‌ای در مجلس نهم مقابل دولت قرار می‌گیرند و همصدا با رقبا و دشمنان ما در منطقه و جهان می شوند. اینها اصولگرایان دلواپس و افراطی هستند که در تقابل با ملت قرار گرفته اند.

قنبری خاطرنشان کرد: مردم نیز وقتی از تندروی این عده احساس خطر کردند در انتخابات اخیر با همه محدودیت‌ها تصمیم خود را گرفتند. اصلاح‌طلبان نیز به خوبی مدیریت کرده و اگرچه در خیلی از حوزه‌ها نیروهای شناخته شده‌شان رد صلاحیت شده بودند اما نیروهای کمتر شناخته شده را معرفی کردند و مردم نیز با انتخاب خود این پیام را دادند که می‌خواهند طیف تمامیت‌خواه در کشور حضور نداشته باشند. امیدواریم پیام رای مردم به خوبی گرفته شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مردم در سیاست خارجی نیز پیام تنش‌زدایی و دفاع از برجام را دادند و در سیاست داخلی پیام دفاع از آزادی‌ها و حقوق شهروندی و رونق اقتصادی را ارائه کردند. پیام های انتخاباتی مردم باید به درستی درک شود. چرا که این درک درست می‌تواند درثبات و امنیت کشور موثر باشد. ما هم اکنون به برجام‌های دیگری نیاز داریم که اولویت‌های آن باید گسترش آزادی و حقوق شهروندی باشد.

او تاکید کرد: یک عده این آزادی‌ها را مطابق آنچه که در قانون آمده قبول ندارند و صراحتاً قانون را نادیده می‌گیرند. اینکه یک عده بدون محدودیت از حقوق اجتماعی و سیاسی‌شان سلب شود قابل قبول نیست. باید این مسئله نیز آسیب‌شناسی شود که چرا حدود چهل درصد در انتخابات شرکت نکرده اند. اگر حقوق شهروندی بهتر مورد توجه قرار می‌گرفت مشارکت از این بیشتر می‌شد. رای مردم تا حد زیاد پاسخی به تضییع حقوق شهروندی و عدم رقابتی بودن انتخابات بود.

قنبری با تاکید بر اینکه دولت باید آزادی‌های مصرح در قانون اساسی را مورد توجه قرار دهد، گفت: اگر قانون اساسی تمام و کمال مورد توجه قرار گیرد کشور به سمت ترقی میرود و ما می‌توانیم به یک الگو تبدیل شویم. امیدوارم در برجام۲ به آزادی‌ها و حقوق شهروندان بیشتر توجه شود و حقوق عده‌ای بی‌جهت مورد بی‌توجهی قرار نگیرد. قانون اساسی میثاق ملی ماست و باید به آن توجه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ممنوع‌التصویر سیدمحمدخاتمی گفت: امیدواریم در برجام۲ این محدودیت‌های بی جهت نیز برداشته شود. ما در هیچ کجای قانون عنوانی به نام ممنوع‌التصویری ممنوع‌الخبری نداریم و این برخلاف آزادی‌های مصرح در  اصول قانون اساسی است و زیبنده جمهوری اسلامی نیست با کسی که ۸ سال رئیس جمهور این کشور بوده و در جامعه جایگاه رفیعی دارد به این شکل برخورد شود.

او افزود: آقای خاتمی علاوه بر رئیس جمهور هشت ساله این کشور شهروند ایران است و باید حقوق و آزادی‌های شهروندی او مورد توجه قرار گیرد. محدودیت‌های فراقانونی باید برداشته باشد. همه باید امیدوار باشیم مجلس آینده به همراه دولت و قوه قضائیه از حقوق شهروندی دفاع کنند چراکه آزادی‌های اساسی محدود به یک قوه نیست. اراده‌هایی که خارج از قانون اساسی عمل می‌کنند باید محدود شوند. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.