stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 31693
  • 05 فروردین 1395 - 20:58
3

دولت در مسیر رسیدن به حق مردم، صبورانه مقابل حرف‌های غیرمنطقی ایستادگی کرد

دولت در مسیر رسیدن به حق مردم، صبورانه مقابل حرف‌های غیرمنطقی ایستادگی کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت هسته‌ای کشور و اقناع قدرت‌های جهانی را پیروزی واقعی مردم ایران دانست و گفت: دولت یازدهم با تمام حرف‌های غیرمنطقی، صبورانه در مسیر رسیدن به حق مردم ایستادگی کرد.

قلم | qalamna.ir :

آیت­‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر به جزیره کیش، با کارآفرینان، صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و فعالان فرهنگی و اقتصادی جزیره کیش دیدار کرد و در این دیدار اظهار داشت: بر اساس اصلاح قانون اساسی و بعدها اصلاح اصل ۴۴، تقویت بخش خصوصی از برنامه‌های نظام است و کیش می‌تواند بهترین نمونه برای فعالیت‌های بخش خصوصی و مردم باشد.

او در پاسخ به تقاضای چند تن از حاضران در جلسه که از وی برای حل مشکلات کمک خواستند و انتظار داشتند، گفت: به عنوان رئیس مجمع که وظایف خاص و مصرحی در قانون اساسی دارد، نمی‌توانم دخالت کنم، اما چون دلم می‌سوزد و می‌دانم چقدر برای کشور و جزیره زحمت کشیدید، هر جا بتوانم کمک می‌کنم.

هاشمی‌رفسنجانی با ارائه تحلیلی از چرایی و چگونگی ضدیت با بخش خصوصی در اوایل انقلاب، گفت: برخی از مسئولان تحت تأثیر ادبیات مارکسیستی همه چیز را دولتی می‌خواستند و حتی چند مدرسه غیردولتی از رژیم سابق را دولتی کردند.

او با تشریح فراز و فرود اصل ۴۴ و صدر و ذیل آن و همچنین دستور مقام معظم رهبری برای تفسیر مناسب آن، گفت: مجمع سیاست‌های تقویت بخش خصوصی را تدوین کرد و رهبری نیز تأیید و ابلاغ کردند.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های دولت روحانی برای تقویت بخش خصوصی، تصریح کرد: اصلاً دنیا برای رهایی از رنج بروکراسی اداری به سوی تقویت بخش خصوصی و تأسیس مناطق آزاد رفته و دولت یازدهم هم روانی کارها در مسائل اقتصادی را با کم کردن احتمال مفسده دنبال می‌کند.

او با مقایسه اوضاع امروز جزیره کیش با بنادر کشورهای اطراف، یادآور شد: هدف اصلی ما یک منطقه آزاد واقعی در دو جزیره کیش و قشم بود و می‌دانستیم امنیت آنها چقدر برای کشور مهم است و کارهای بخش خصوصی هم به نفع مردم و کشور است.

هاشمی‌رفسنجانی جزایر ایرانی را نگین‌های ارزشمند در خلیج‌فارس دانست و گفت: آقای روحانی هم از اهمیت این جزایر و هم از نقش آنها در پویایی اقتصاد خبر دارد و شما صاحبان سرمایه در جزیره کیش مطمئن باشید سیاست اصولی دولت حمایت از شماست.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر علاقه مردم به انقلاب اسلامی متذکر شد: در همه مقاطع، هر وقت انقلاب به مردم نیاز داشت، وارد صحنه شدند.

وی ۸ سال دفاع مقدس را بهترین مثال برای حمایت‌های همه جانبه مردم از انقلاب دانست و تأکید کرد: در جنگی که شرق، غرب و ارتجاع پشت سر صدام بودند، مردم چنان کردند که پیروزی سیاسی در سازمان ملل مکمل پیروزی‌های نظامی در جبهه‌ها بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آگاهی مردم را بهترین سرمایه برای نظام توصیف کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بعضی‌ها علیه دلسوزان واقعی مردم و نظام از هر تریبونی استفاده می‌کردند، آگاهی مردم به عنوان پایه اصلی تصمیم‌گیری کشور، مسیرها را برای حرکت کشور در راه رسیدن به رشد و توسعه هموار کردند.

هاشمی‌رفسنجانی تقویت بخش خصوصی را خواسته مردم دانست و تصریح کرد: مردم خودشان از سرمایه‌های اصلی کشور دفاع و حفاظت می‌کنند و مناطق آزاد یکی از سرمایه‌های کشور است.

او موفقیت هسته‌ای کشور و اقناع قدرت‌های جهانی را پیروزی واقعی مردم ایران دانست و گفت: دولت یازدهم با تمام حرف‌های غیرمنطقی، صبورانه در مسیر رسیدن به حق مردم ایستادگی کرد.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین رستگاری، با تبریک سال نو و همچنین پیروزی سیاسی و تاریخی مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند، به سوابق علمی، فرهنگی و قرآنی هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و با بیان این مطلب که « دو کتاب تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن، گنجینه ارزشمندی برای شیعه و علمای ایران اسلامی هستند» به تفسیر و تبیین کلمه «صبر» پرداخت و گفت: زندگی هاشمی‌رفسنجانی مخصوصاً در سال‌های اخیر مصداق صبر الهی و پاداش آن است که هر کس در مسیر خداوند صبر کند، شهد شیرین پیروزی را می‌چشد.

در ادامه این دیدار، چند نفر در سه محور، اجرای کامل قانون مناطق آزاد، توجه و اعمال نظرات تشکل‌های بخش خصوصی برای اولویت‌های توسعه، تقویت هر منطقه با انتخاب مدیران کارآمد، به بیان نظرات خویش پرداختند.

توجه بیشتر به مناطق آزاد، اجرای کامل قانون مناطق آزاد، تسری ندادن قوانین سرزمین اصلی در مناطق آزاد، ابهامات قانونی مربوط به مالیات در این جزیره، توقع روزآمد جامعه برای دخیل در تصمیم‌سازی، ایجاد انحراف در برنامه‌های سازمان مناطق آزاد در دولت سابق، عدم تغییر قوانین مناطق آزاد با تغییر دولت‌ها و عوامل پیشرفت کیش در گذشته، از دیگر موضوعاتی بود که در سخنان میهمانان به آنان توجه شده بود.

*هر اقدامی برای رفاه مردم مورد رضایت خداوند و از مسئولیت‌های ملی است/ با کوتاهی در انجام وظایف خود باید در محضر خدا جواب دهیم

در ادامه سفر اکبر هاشمی‌رفسنجانی به جزیره کیش، اعضای شورای اسلامی این جزیره با وی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، هر اقدامی در جهت رفاه مردم را مورد رضایت خداوند و در راستای مسئولیت‌های ملی و منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: ما مسئولیت حفظ ایران و انقلاب اسلامی را داریم و اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم، باید در محضر خدا جواب دهیم.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به سوابق درج قوانین مربوط به شوراهای اسلامی در قانون اساسی و سوابق برنامه‌هایی که از نخستین سال‌های پس از پایان جنگ برای تقویت زیرساخت‌های جزایر ایران خلیج فارس، به خصوص جزیره کیش، ریخته شده بود، گفت: ظرفیت این جزیره آنقدر بالاست که می‌توان با هر نوع نگاهی برای آن برنامه‌ریزی کرد.

در آغاز این دیدار اعتماد، حامد مولانا و علی یونسی‌پور به عنوان رئیس و عضو شورای شهر جزیره کیش با ارائه گزارشی از برنامه‌های این خطه از ایران، به بیان مشکلات قانون و پیشنهادهایی در جهت تقویت همکاری‌های سازمان مناطق آزاد کیش و شورای شهر این جزیره پرداختند.

*دیدار امام جمعه کیش با هاشمی‌رفسنجانی

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش نیز شب چهارشنبه با حضور در محل اقامت آیت­‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با وی دیدار کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تأکید بر اهمیت روح نماز برای تقویت وحدت مسلمین به خصوص در مناطقی چون جزیره کیش که جمعیت آن ترکیبی از شیعه و سنی هستند، گفت: اهمیت دیگر کیش ورود مسافران فراوان به آن است که می‌تواند با تهیه برنامه‌های فرهنگی مناسب، خاطرات خوبی را برای آنان رقم زد.

حجت‌الاسلام علیدادی نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جزیره ارائه داد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.