stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 31641
  • 02 فروردین 1395 - 17:56
5

مازنی: افسردگی، مانع بزرگ مسیر توسعه است/ شاد کردن جامعه عبادت است

مازنی: افسردگی، مانع بزرگ مسیر توسعه است/ شاد کردن جامعه عبادت است

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: جامعه‌ای که آمار افسردگی اجتماعی در آن نگران کننده باشد، نمی‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام احمد مازنی  با بیان اینکه افسردگی اجتماعی سمی مهلک است، اظهار داشت: یک جامعه غمگین نمی‌تواند در مسیر پیشرفت گام بردارد و از اینجهت لازم است که از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود، چراکه معتقدیم شاد کردن جامعه، یکی از عبادات بزرگ است.

عضو سابق شورای اجتماعی کشور تاکید کرد: طبق نظام ارزشی اسلام، جامعه‌ای پویا و رو به پیشرفت است که در آن جامعه شاخص‌های نشاط و شادابی بالا باشد و جامعه‌ای که آمار افسردگی اجتماعی در آن نگران کننده باشد، نمی‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد و افسردگی، مانع بزرگ توسعه است.

این پژوهشگر اجتماعی خاطرنشان کرد: شادی و نشاط، یکی از نیاز‌ها و ضرورت‌های فطری در زندگی هر انسان است و بدون آن افسردگی، خمودگی و عدم انگیزه بر انسان و جامعه حاکم می‌شود، همانطور که امام علی (ع) می‌فرماید: شادی نفس را می‌گشاید و نشاط را بر می‌انگیزاند. نشاط اجتماعی، نشاط سیاسی را رقم می‌زند و باید بستر مشارکت اجتماعی را فراهم کنیم تا شاهد حضور موثر مردم در عرصه‌های مهم مانند انتخابات باشیم.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به آمارهای متعدد آسیب‌های اجتماعی گفت: وقتی کار‌شناسان مسائل اجتماعی مکررا زنگ‌های هشدار در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی را به صدا در آوردند و وقتی آمار اعتیاد و طلاق را به عنوان هشدار برای آینده ایران بیان کردند، باید مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به سلامت اجتماعی می‌کرد، چرا که این موضوع زنگ خطری برای جامعه است./ ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.