stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 31327
  • 26 اسفند 1394 - 21:57
2

آیت‌الله هاشمی: خاتمی و عارف انسان‌های نخبه و سرنوشت ساز هستند

آیت‌الله هاشمی: خاتمی و عارف  انسان‌های نخبه و سرنوشت ساز  هستند

زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیا است، اما برای زندگی مردم کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است./باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه‌‌اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه‌ریزی کرد که علمی‌ترین و اقتصادی‌ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی‌هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد./اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می‌رود./امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده‌های انتخاباتی به وظایف خویش عمل کنند.

قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان‌های استان یزد در مجلس شورای اسلامی، مردم یزد را دارای ریشه‌های تاریخی در تمدن ایران دانست و اظهار داشت: مردم آن خطه که صلابت خود را از کویر وام گرفته‌اند، در هر مقطعی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و تازه‌ترین مصداق نقش آفرینی آنان، انتخابات هفتم اسفند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام شده است، افزود: نکته مهم این انتخابات، تبلور آگاهی مردم بود که علی‌رغم تلاش بعضی‌ها برای مسمومیت‌های فضای انتخاباتی، حماسه‌وار آمدند و بهترین صحنه را رقم زدند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که مردم هستند که تصمیم می‌گیرند، تصریح کرد: اگر این نکته در کشور تثبیت شود و تداوم یابد، ایران الگوی کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان می‌شود.

وی مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت‌های مهم بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران را به سبب ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی عنوان کرد و ادامه داد: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیا است، اما برای زندگی مردم کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است.

هاشمی رفسنجانی اشتغال آفرینی را ضرورت امروز مردم، خانواده‌ها، جوانان و به خصوص تحصیلکرده‌ها خواند و یادآور شد: باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه‌‌اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه‌ریزی کرد که علمی‌ترین و اقتصادی‌ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی‌هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس افزود :اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می‌رود.

وی ایجاد تردید برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و منفی بافی‌های تریبون‌های رسمی را مانع اصلی در مسیر رونق اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت و ملت با همه موانعی که در مسیر حرکت به سوی پیشرفت دارند، با همکاری و همدلی می‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

هاشمی رفسنجانی نقش و جایگاه مجلس برای ایجاد فضای کار، کوشش و اشتغال را بسیار والا دانست و ادامه داد: امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده‌های انتخاباتی به وظایف خویش عمل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و افزود: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی‌اخلاقی‌ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و دوری از کارهای اساسی است.

وی با یادآوری جمله تاریخی امام راحل که «مجلس در رأس امور است»، تصریح کرد: از یک سو مظهر اراده، خواست و نظر مردم است و از سوی دیگر، با تصویب قوانین درست، بر صمیمیت حاکمیت و دولت با ملت می‌افزاید.

هاشمی رفسنجانی پرورش انسان‌های نخبه و سرنوشت ساز را یکی از ویژگی‌های استان یزد دانست و یادآور شد: در دوره معاصر هم آقایان خاتمی و عارف از آن خطه برخاستند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.