stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 31312
  • 26 اسفند 1394 - 12:13
6

پزشکیان: اگر نگرش‌ها تغییر نیابد برجام تبدیل به تهدید می‌شود

پزشکیان: اگر نگرش‌ها تغییر نیابد برجام تبدیل به تهدید می‌شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، مشکللاتی از جمله در حوزه بهداشت و درمان را نوع نگرش‌ها دانست.

قلم | qalamna.ir :

مسعود پزشکیان اظهار کرد: برجام هم به تصویب رسید و اجرای آن آغاز شد، اما اگر نگرش‌ها تغییر نیابد این برجام به جای این‌که فرصتی برای کشور باشد، تهدیدی اساسی خواهد بود؛ چراکه بیشتر افراد واردات را پرسودتر می‌دانند و با برداشتن موانع، دوباره سیر بی‌رویه واردات را آغاز می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مشکلات جدی و اساسی در حوزه بهداشت و درمان کشور وجود دارد»، گفت: باید تلاش کنیم تا متناسب با رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی رهبری، این نواقص را برطرف کرده و این حوزه را تقویت کنیم.

وی بر لزوم تولید واکسن و داروها در داخل کشور تاکید کرد و افزود: باید سعی کنیم بر روی پای خود ایستاده و وابستگی به کشورهای دیگر را در حوزه دارو و درمان کمتر کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: باید به جای افزایش واردات به بیشتر شدن تولید داخلی و حمایت آن، اهتمام جدی شود، مسئولان بهداشت و درمان باید مراقب باشند تا بازار داروی ایران را تبدیل به بازار داروهای خارجی نکنند.

وی با بیان این‌که «باید جلوی ورود بی‌حساب و کتاب تجهیزات پزشکی به کشور گرفته شود»، تاکید کرد: این دستگاه‌ها نیستند که جان مردم و بیماران را نجات می‌دهند، بلکه پزشک حاذق و معاینه خوب است که می‌تواند موجبات تشخیص صحیح را فراهم کند والا اگر به دستگاه و عکس وابسته شویم هزینه‌های هنگفتی به مردم تحمیل می‌شود.

وی افزود: در حوزه تجهیزات و دارو، ایران نباید به بازار مصرف کشورهای خارجی تبدیل شود، بلکه باید با اصلاح ساختارهای درونی در راستای حل مشکلات موجود گام برداریم.

پزشکیان با اشاره به این‌که «تا مکانیزم‌ها و ساختار بهداشت و درمان کشور اصلاح نشود مشکلات حل نخواهد شد»، گفت: دولت و به خصوص وزارت بهداشت باید پایبند به قانون باشد و بدان عمل کند، در غیر این صورت هزینه های زیادی بر سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌شود. / ایسنا

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.