stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 31199
  • 24 اسفند 1394 - 19:34
0

سال ۱۴۰۴ چندمیلیون توریست به ایران می‌آیند؟+برنامه دولت

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از برنامه‌ریزی برای رسیدن آمار توریست‌های خارجی به رقم ۲۰ میلیون نفر در سال تا افق ۱۴۰۴ خبر داد.

قلم | qalamna.ir :
مسعود سلطانی‌فر عصر امروز (دوشنبه ۲۴ اسفند) در جریان افتتاح طرح‌های جدید فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه ایران از نظر جاذبه گردشگری بین ۱۵ تا ۲۰ کشور برتر جهان طبقه‌بندی می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر از نظر تعداد مسافر خارجی که به ایران می‌آیند جایگاه ایران با ارتقایی که پیدا کرده به چهل و هفتم جهان رسیده است. ما امیدواریم این رقم که در حال حاضر حدود ۵ میلیون مسافر در سال را شامل می‌شود تا افق ۱۴۰۴ با رشد سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصدی به حدود ۲۰ میلیون گردشگر برسد.
 
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری باید به افزایش درآمد ایران از این محل اختصاص پیدا کند عنوان کرد: در حال حاضر ما با کسب درآمد ۸ میلیارد دلار در سال در رتبه ۳۶ جهان قرار داریم. ما قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این سهم که حدود نیم‌درصد از کل گردشگری جهان به حساب می‌آید را به حدود ۲ درصد افزایش دهیم. ایران چه از نظر گردشگران طبیعی و تاریخی و چه از نظر گردشگران مذهبی و زیارتی جایگاه مناسبی دارد و ما باید این جایگاه را ارتقاء بخشیم.
 
وی با اشاره به دخیل بودن حدود ۲۷ دستگاه در حوزه گردشگری تصریح کرد: اگر که ایران قصد دارد جایگاه خود را در این عرصه بهبود ببخشد، باید تمام این دستگاه‌ها از فرودگاهِ ورودی مسافر تا آخرین مقصد وی به شکلی یکپارچه عمل کنند و شرایط را برای افزایش تمایل برای سفر به ایران فراهم آورند.
 
سلطانی‌فر به طرح وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها برای بهسازی شرایط فرودگاهی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با لغو تحریم‌ها، این فضا به وجود آمده تا ما بتوانیم صنعت هوایی خود را چه در نوسازی ایرلاین‌ها و چه در بهبود اوضاع فرودگاهی ارتقاء دهیم. با توجه به برنامه‌هایی که وزارت راه تدوین کرده، تنها ظرفیت فرودگاه امام (ره) تا سال آینده دو برابر می‌شود و این افق روشنی را پیش روی ما باز می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید جدی رییس جمهوری مبنی بر لزوم ارتقای سهم صنعت گردشگری در درآمدهای کشور از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، تاکنون اقدامات بسیار مثبتی در این حوزه صورت گرفته و ما امیدواریم در آینده نیز با همکاری بخش‌هایی مانند شرکت فرودگاه‌ها مقدمات بهبود و ارتقای جایگاه کشور در این حوزه مهم به وجود بیاید.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.