stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 31034
  • 22 اسفند 1394 - 14:15
8

حجم بسیار زیادی از قوانین راه را برای قانون‌گریزان هموار کرده است

حجم بسیار زیادی از قوانین راه را برای قانون‌گریزان هموار کرده است

مجلس دارای ابزارهای مهمی در حوزه قانونگذاری و نظارت است. اما در حوزه قانونگذاری مجلس دچار آسیب بزرگی است. اکنون بیش از ۱۱ هزار عنوان قانونی با هزاران ماده قانونی وجود دارد و این امر موجب وجود حجم بسیار زیادی از قوانین است./این آسیب، مجریان را با تزاحم قانونی مواجه کرده و دستگاه نظارت را هم در تطبیق عملکرد مجریان با قانون دچار مشکل کرده و راه را برای قانون‌گریزان هموار کرده است.

قلم | qalamna.ir :

IMAGE635211585657966085حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم که در محل کتابخانه‌ ملی برگزار شد، گفت: من پیشنهاد می‌کنم مجلس برای چهار سال آینده برنامه‌ای برای اصلاح قوانین و سازمان‌دهی امر نظارت داشته باشند تا به آسیب‌های محالس گذشته دچار نشود.

وی با تاکید بر اینکه بنای دولت تعامل حداکثری با مجلس دهم است و دولت خواهان همکاری و تعامل با این مجلس است، اظهار داشت: مجلس دارای ابزارهای مهمی در حوزه قانونگذاری و نظارت است. اما در حوزه قانونگذاری مجلس دچار آسیب بزرگی است. اکنون بیش از ۱۱ هزار عنوان قانونی با هزاران ماده قانونی وجود دارد و این امر موجب وجود حجم بسیار زیادی از قوانین است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این آسیب، مجریان را با تزاحم قانونی مواجه کرده و دستگاه نظارت را هم در تطبیق عملکرد مجریان با قانون دچار مشکل کرده و راه را برای قانون‌گریزان هموار کرده است.

انصاری در ادامه با بیان اینکه سوال و تذکر حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: ما در این مدت شاهد سه هزار و ۵۰۰ سوال نمایندگان مجلس نهم بودیم و هر روز وزرا برای پاسخگویی به مجلس رفته‌اند که این مسئله هم وقت مجلس را گرفته و هم وقت دولت را. سوال اگر بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید فرایند بهتری را طی کند. در این مدت هم‌چنین بیش از ۱۱ هزار تذکر به رئیس‌جمهور و وزرا داده شده به گونه‌ای که دیگر اهمیت تذکر از بین رفته و به امری عادی تبدیل شده است.

وی با تبریک به منتخبان مردم تهران خاطرنشان کرد: اکنون می‌توان آینده پر امیدتر و پر فروغ‌تری را پیش‌بینی کرد و امیدواریم مجلس دهم بهتر و بیشتر از مجالس گذشته در مسیر توسعه کشور و تحکیم مبانی انقلاب و آرمان‌های امام (ره) قدم بردارد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.