stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 31016
  • 22 اسفند 1394 - 11:34
1

موگرینی اوایل سال آینده به تهران سفر می‌کند

فدریکا موگرینی، مسئول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ماه آوریل ۲۰۱۶ (فروردین – اردیبهشت) در رأس یک هیات همکاری اروپا به ایران سفر خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

فدریکا موگرینی در جریان این سفر زمینه‌های گوناگون همکاری با ایران بر اساس نتایج گفت‌وگوی سران دو طرف در روز ۸ فوریه (سفر ظریف به بروکسل و دیدار با مقامات اتحادیه اروپا) را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

بر اساس آنچه که خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده است موضوعاتی همچون تجارت، انرژی، محیط زیست، مهاجرت، حقوق بشر، آموزش و تحقیقات علمی از جمله عرصه‌های احتمالی برای همکاری‌های دو طرف است.

موگرینی بعد از توافق وین نیز در روز سه شنبه ۶ مردادماه سال جاری در رأس هیاتی به تهران آمد و با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله وزیر خارجه و رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

موگرینی در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی با رأی رهبران اروپا به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۵ سال انتخاب شد و جایگزین کا‌ترین اشتون انگلیسی که دارای ۲۰ سال اختلاف سنی با اوست، در این اتحادیه شد.

فدریکا موگرینی که در ۱۶ ژوئن ۱۹۷۳ در رم به دنیا آمده است در سال ۲۰۱۴ در دولت «ماتئو رنتسی Matteo Renzi» برای چندماه مسئولیت وزارت خارجه ایتالیا را به عنوان سومین زن رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور بر عهده گرفت. پیش از او خانم‌ها «اما بونینو» و «سوزانا آنجلی» به کرسی وزارت خارجه تکیه زده بودند.

این سیاستمدار زن پیش از تصدی پست وزارت خارجه ایتالیا، سمت‌های دیگری نیز داشته است. وی در سال ۲۰۰۸ با قرار گرفتن در لیست انتخاباتی حزب دموکراتیک به مجلس ایتالیا راه یافت و عضو کمیسیون دفاعی مجلس بوده است. در حوزه سیاست خارجی هم این فرد، عضویت در هیئت پارلمانی اعزامی به شورای پارلمانی اروپا و شورای پارلمانی اتحادیه غرب اروپا را تجربه کرده است.

نخستین دور از گفت‌وگوهای ایران و اروپا در سطح عالی با حضور معاونین دو طرف (روانچی، اشمید) در ماه گذشته در تهران به مدت دو روز برگزار شد.

طبق آنچه که اعلام شده این گفت‌وگو‌ها هر شش ماه یک بار برگزار خواهد شد و طرفین در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.