stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 31013
  • 22 اسفند 1394 - 11:21
2

هاشمی رفسنجانی: قرار نیست مردم با ریاضت زندگی کنند / انتخابات ۷اسفند نشان دهنده‌ میزان رشد مردم درسیاست بود

هاشمی رفسنجانی: قرار نیست مردم با ریاضت زندگی کنند / انتخابات ۷اسفند نشان دهنده‌ میزان رشد مردم درسیاست بود

ما تحولاتی پشت سر گذاشتیم که آخرین بخش آن از سال ۸۴ شروع شد و به سال ۹۲ ختم پیدا کرد./خیلی از ریاضت کشی‌ها ریاکاری است، قرار نیست مردم با ریاضت زندگی کنند. نمایندگان مجلس آینده به فکر معشیت مردم باشند./در شرایطی که بیم آن می‌رفت تا فتنه‌ بزرگتری را شاهد باشیم انتخابات خوبی برگزار کردیم.

قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح روز شنبه در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم که در محل کتابخانه‌ ملی برگزار شد، اظهار کرد:‌ خوشحالم که در جمع کسانی هستم که امید داریم تاریخ‌ساز انقلاب کشورمان شوند. ما تحولاتی پشت سر گذاشتیم که آخرین بخش آن از سال ۸۴ شروع شد و به سال ۹۲ ختم پیدا کرد. برخی از این تحولات منفی بودند و وضع کشور، انقلاب و اسلام را به سمت بدی بردند. اما مردم گام خوبی برداشتند و اگر گام مردم برداشته نمی‌شد در این انتخابات نتیجه خوبی بدست نمی‌آمد.

وی ادامه داد: گام دومی که برداشته شد شرایط اجتماعی در جامعه به ویژه در میان سیاستمداران و فرهیختگان کشور ایجاد کرد که اگر در ادامه آن جدی باشیم و صبر و استقامت به خرج دهیم می‌توانیم جریان انحرافی که به نظام ضربه زد را اصلاح کنیم. همچنین به تناسب زمان می‌توانیم شرایط نو و بسیارارزشمندی را در تاریخ انقلاب ایجاد کنیم. شرط این موضوع جدی بودن ما است.

وی خطاب به برگزیدگان مرحله اول، و نامزدهای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس گفت: شما کسانی که امروز اینجا هستید یا انتخاب شده‌اید یا انتخاب خواهید شد، قرار است درموثرترین رکن انقلاب یعنی مجلس که به فرموده حضرت امام در راس نظام است، قرار بگیرید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با اظهار نظر مقام معظم رهبری درباره‌ انتخابات تصریح کرد:‌ رهبری هم انتخابات را خوب توصیف کردند و نکات اصلی این انتخابات را در آرامش و صحت آن دانستند. من هم قبول دارم در شرایطی که بیم آن می‌رفت تا فتنه‌ بزرگتری را شاهد باشیم انتخابات خوبی برگزار کردیم. آمریکایی که به برگزاری انتخابات در آرامش معروف است شب گذشته شاهد سخنرانی آقای ترامپ بود که با درگیری ایجاد شده سخنرانی‌اش را نیمه تمام گذاشت. در انتخاباتی که ما برگزار کرده‌ایم آن چیزی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواستند اتفاق نیفتاد و این اتفاق خوبی است.

وی با بیان این‌که «انتخابات ۷اسفند نشان دهنده‌ میزان رشد مردم درسیاست بود» گفت: من از کسانی که صبورانه توانستند خود را یکپارچه کنند و تصمیمات درستی بگیرند تشکر می‌کنم. عدم یکپارچگی و تصمیمات هماهنگ نقطه ضعف رقیب بود که به آن‌ها ضربه زد. ما از حضور مردم و رشد سیاسی آن‌ها فهمیدیم که دیگر مردم آمادگی حضور افکار حزبی و سر و کار داشتن با احزاب بزرگتر را دارند. مردم ما به لیست‌ها رای دادند. وقتی به پای صندوق رفتند به ۴۶ نفر از افراد یک یا دو لیست باید رای می‌دادند. این آمادگی مردم و انفجار فضای مجازی که تاثیرگذارتر از رسانه‌های اطلاع‌رسانی تصویری و مکتوب ما شده است بسیار خوب بود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.